رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302182

مخالفت دو سوم از مردم آمریکا با خروج از برجام

ساعت24 -در حالی که ترامپ بر خلاف اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را رد و تهدید به خروج از آن کرده، نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان آمریکا نشانگر این است که دو سوم مردم این کشور با خروج از این توافق مخالف هستند.

کاخ سفید
div align="right">در حالی که ترامپ بر خلاف اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را رد و تهدید به خروج از آن کرده، نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان آمریکا نشانگر این است که دو سوم مردم این کشور با خروج از این توافق مخالف هستند.

یک نظرسنجی که از سوی شبکه خبری سی ان ان آمریکا انجام شده، حاکی از آن است که دو سوم مردم آمریکا با خروج از برجام مخالف هستند.

براساس این نظرسنجی، در میان کسانی که به حزب دمکرات وابسته هستند، 80 درصد مخالف خروج بوده و 13 درصد با آن اعلام موافقت کرده اند.
دو سوم مردم آمریکا مخالف خروج از برجام هستند

در حالی که جمهوریخواهان معمولا شدیدترین موضع ها را علیه ایران می گیرند، طرفداران این حزب اما درباره توافق هسته ای نظری نسبتا متفاوت دارند.

مخالفان خروج از برجام در میان جمهوریخواهان با جمیت 48 درصدی، یک درصد بیشتر از موافقان خروج هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که آمریکایی ها مستقل که هیچ وابستگی به احزاب دوگانه این کشور ندارند، نظری مشابه دمکرات ها دارند؛ 67 درصد از مستقلان مخالف و 27 درصد موافق خروج آمریکا از این توافق بین المللی هستند.

نتیجه کلی این نظرسنجی گویای این واقعیت است که 67 درصد از مردم آمریکا با خروج این کشور از برجام مخالفند و تنها 27 درصد موافقت خود را با این امر نشان داده اند.

این نظرسنجی که یک هفته پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران منتشر می شود، نشان می دهد که مواضع او در تقابل شدید با نظر اکثریت مردم آمریکا است.

ترامپ جمعه شب گذشته همزمان با اعلام راهبرد جدید دولتش در قبال ایران، پایبندی تهران به توافق هسته ای را رد و تهدید کرد که اگر کنگره نتواند قانونی برای فشار بیشتر علیه جمهوری اسلامی تصویب کند، از برجام خارج خواهد شد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها