رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302186

درخواست آیت الله سیستانی از رهبران کرد

ساعت24 -نماینده مرجعیت عالیقدر عراق ضمن تمجید از برقراری امنیت در کرکوک، از رهبران کرد خواست که با بغداد مذاکره کنند.

آیت الله سیستانی
به نقل از الفرات نیوز، شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر عراق در خطبه‌های نماز جمعه در کربلا گفت: همه از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر و استقرار نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال در استان کرکوک و برخی از مناطق دیگر اطلاع دارند. ما از عملکرد طرف‌های مختلف برای پایان دادن به این عملیات به صورت صلح‌آمیز و جلوگیری از درگیری‌ مسلح بین برادران عزیز که از دیرباز در کنار هم با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که این حادثه مهم نباید پیروزی برای یک طرف و شکست طرف دیگر تلقی شود، بلکه این پیروزی، به همه عراقی‌ها تعلق دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین از رهبران کرد خواست که وحدت خود را حفظ کرده و از طریق همکاری با دولت عراق، برای عبور از بحران تلاش کنند و ما امیدواریم این گفتگو به راه‌حل‌های عادلانه که رضایت همه را جلب کند، بینجامد.

در پی عدم تعامل مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی عراق، دولت این کشور پس از تعیین ضرب الاجل نسبت به استیفای حق قانونی خود برای اعمال حاکمیت اقدام نمود و نیروهای عراقی، کرکوک در شمال این کشور به کنترل خود در آوردند.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها