رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302191

تغییر موضع عجیب ترامپ مقابل سازمان ملل

ساعت24 -رئیس جمهور آمریکا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در تضادی آشکار با موضع انتقادآمیز پیشین خود نسبت به این سازمان بین المللی، بر «پتانسیل فوق العاده» سازمان ملل تاکید کرد!

بازگشت شبانه ترامپ به کاخ سفید پس از شرکت در چند مراسم خیریه در ایالت کارولینای شمالی
به نقل از سی بی اِس نیوز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دفتر کار وی در کاخ سفید دیدار کرد.

در این دیدار، ترامپ در چرخشی فاحش از موضع انتقادی و پیشین خود علیه این سازمان بین المللی، خطاب به دبیر کل سازمان ملل گفت: «من احساس می کنم که با نظارت و رهبری سازمان ملل امور به شیوه ای کاملاً متفاوت از گذشته اداره خواهد شد!»

ترامپ همچنین با تمجید از «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل و همکاری این سازمان با وی، از «پتانسیل فوق العاده» سازمان ملل متحد سخن گفت!

آنتونیو گوترش نیز اظهار داشت: «سازمان ملل نیازمند اصلاحات عمیق و نوسازی است. سازمان ملل به یک آمریکای قدرتمند احتیاج دارد که بر مبنای ارزشهای سنتی خود- آزادی، دموکراسی و حقوق بشر- وارد عمل شود. سازمان ملل به همکاری محکم و استوار با آمریکا نیازمند است».

این اظهارات در حالی از سوی دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور آمریکا مطرح می شود که دو طرف بر سر موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی، خروج اخیر آمریکا از یونسکو، کاهش سهمیه پرداختی واشنگتن به سازمان ملل، بحران کره شمالی و برنامه هسته ای ایران اختلاف نظر دارند.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها