رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302244

شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان + عکس

ساعت24-در گذشته سفر با هواپیما تجمل به شمار می‌رفت که تنها ثروتمندان از پس هزینه‌اش بر می‌آمدند. اما امروزه شمار مسافران هوایی به حدی زیاد شده که خیلی از فرودگاه‌ها باید به فکر رشد و توسعه باشند.

654123
style="text-align:justify">به گزارش دویچه وله، فرودگاه جدید در دست ساختمان پکن می‌تواند به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شود. این فرودگاه که "پکن دکسینگ" نام دارد، می‌تواند سالانه تا صد میلیون مسافر را جابه‌جا کند، اما گفته می‌شود پس از افتتاح فرودگاه در اکتبر سال ۲۰۱۹، در سال‌های نخست بهره‌برداری ابتدا سالانه "تنها" ۴۵ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا خواهند شد. هزینه ساخت فرودگاه بیش از ده میلیارد یورو برآورد می‌شود.

اما در حال حاضر لقب پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان در اختیار فرودگاه آتلانتاست. سال گذشته میلادی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد – جکسون آتلانتا واقع در ایالت جورجیای آمریکا جابه‌جا شدند. در سال ۲۰۱۵ این فرودگاه با جابه‌جا کردن بیش از صد میلیون مسافر رکورد جهانی بیشترین تعداد مسافر در عرض یک سال را به نام خود به ثبت رساند.

فرودگاه بین‌المللی پکن در سال ۱۹۷۸ تنها یک میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. در سال ۲۰۱۲ این رقم به ۸۲ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۴ به ۸۶ میلیون نفر رسید. ترمینال سه این فرودگاه توسط نورمان فوستر، آرشیتکت سرشناس بریتانیایی پیش‌از بازی‌های الکمپیک سال ۲۰۰۸ در پکن ساخته شد که به واسطه آن تعداد مسافران جابه‌جا شده دوبرابر شد. فرودگاه بین‌المللی پکن سالانه حدود ۹۴ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی دوبی ایستگاه توقف پروازهای متعددی به مقصد جنوب شرق آسیا، هند یا استرالیاست. این فرودگاه با جابه‌جا کردن ۸۳ میلیون مسافر بعد از فرودگاه پکن در رده سوم بزرگترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد.

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس سال گذشته میلادی ۸۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رود و قطب خطوط هوایی یونایتد، آمریکن و آلاسکا است.

فرودگاه توکیو که به نام فرودگاه هاندا نیز شهرت دارد پررفت‌وآمدترین فرودگاه کشور ژاپن است. در سال ۲۰۱۶ تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق این فرودگاه بالغ بر ۷۹ میلیون نفر بود.

فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا واقع شده است. این فرودگاه سال گذشته میلادی ۷۸ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این فرودگاه به یاد ادوارد اوهر، خلبان آمریکایی نامگذاری شده که در جنگ جهانی دوم یک‌تنه به ۹ فروند هواپیمای بمب‌افکن حمله کرد و مدال دلیری دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی هیترو در لندن پرواز کردند. از آنجا که این فرودگاه به منتهای ظرفیت رسیده، قرار است ترمینال‌های جدیدی به فرودگاه اضافه شود. به همین خاطر انتظار می‌رود شمار مسافران جابه‌جا شده از این فرودگاه افزایش یابد. چنانچه ترمینال ششم به فرودگاه هیترو اضافه شود، شمار مسافرانی که سالانه جابه‌جا خواهند شد، به ۱۱۵ میلیون نفر خواهد رسید.

بعد از هیترو که بزرگترین فرودگاه اروپاست، فرودگاه شارل دوگل پاریس قرار دارد که سال گذشته میلادی ۶۶ میلیون مسافر از آن پرواز کردند. این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ اروپا به شمار می‌رود.

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت بزرگترین فرودگاه آلمان است. سالانه ۶۰ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. فرودگاه فرانکفورت در سطح جهانی در رده سیزدهم قرار دارد. برنامه‌های ساخت و ساز برای گسترش این فرودگاه نیز پیش‌بینی شده که حجم مسافران جابه‌جا شده را به ۷۳ میلیون نفر خواهد رساند.

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ بعد از فرودگاه پکن و فرودگاه هنگ‌کنگ سومین فرودگاه بزرگ چین به شمار می‌رود. این فرودگاه ظرفیت جابه‌جایی ۶۶ میلیون مسافر را دارد. فرودگاه که با نام فرودگاه شانگهای پودنگ نیز شناخته می‌شود از جهتی دیگر نیز شهرت دارد، آن هم به خاطر تنها قطار مسافری مغناطیسی تجاری جهان که مسافران را از فرودگاه به مقصد شهر می‌رساند.

فرودگاه برلین براندنبورگ جنجالی‌ترین فرودگاه آلمان است؛ فرودگاهی که قرار بود سال ۲۰۱۲ افتتاح شود، اما ساخت آن پس از گذشت ۵ سال هنوز به اتمام نرسیده است. این فرودگاه اگر روزی ساخت آن تمام شود، ۲۲ میلیون مسافر را جابه‌جا خواهد کرد، هر چند قرار است تا سال ۲۰۳۵ ظرفیت فرودگاه را به ۵۸ میلیون مسافر افزایش دهند؛ البته اگر ساخت آن سرانجام به پایان برسد.

فرودگاه سنت‌هلن در جزیره‌ای به همین نام در جنوب اقیانوس اطس قرار دارد و به هیچ‌وجه در فهرست بزرگترین فرودگاه‌های جهان جایی ندارد. این فرودگاه در رسانه‌های بریتانیایی "بی‌خاصیت‌ترین فرودگاه جهان" لقب گرفته. علت این لقب نیز هزینه هنگفت ساخت آن در مقایسه با بهره‌برداری اندک از آن است. نخستین پرواز تجاری به این فرودگاه روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ انجام گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها