رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302576

اموال دولت پشتوانه صکوک/ بخشی از اموال دولتی همچنان بلااستفاده

ساعت24-معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه بخشی از اموال و املاک دولتی بلا استفاده است، گفت: می توان به پشتوانه این اموال، صکوک منتشر کرد.

445959+5
لعیا جنیدی در همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت گفت: در خصوص اموال دولت تاکنون برنامه ریزی جدی نداشته تا بتوان از ایستایی این بخش از اقتصاد فاصله گرفت؛ به خصوص اینکه دولت را یکی از بزرگترین صاحبان اموال و دارایی ها است و هنوز این اموال به طور کامل مورد استفاده قرار نمیگیرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: باید بتوان ایستایی را در مجموع اموال و دارایی دولت به حداقل رساند و از این دارایی ها برای رشد و حرکت کشور استفاده کرد.

جنیدی تصریح کرد: باید دولت به شکل عام در نظر گرفته شود تا بتوان بهره برداری بهینه از دارایی ها داشت. زمین، مسکن و اوراق بهادار در مفهوم دارایی می گنجد. حتی مفهوم منفی دارایی یعنی دیون و بدهی ها را نیز در این بررسی لحاظ کرد.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم مدیریت نیز باید برای دستگاه های دولتی تبیین شود، اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال های اخیر عهده دار بخشی از مدیریت دارایی های دولت شده است اما سوال اساسی این است که آیا به دنبال مدیریت یکپارچه در نظام حقوقی هستیم یا نه. ما مدیریت دولت را در اموال غیرمنقول در وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی و موسسات عمومی یکپارچه می دانیم اما باید تبیین شود که از نظر اقتصادی آیا باید مالکیت آنها مستقل باشد یا خیر.؛ به هر حال باید فاصله مدیریت و مالکیت اموال را هم دید.

جنیدی، اظهار داشت: می توان به پشتوانه این اموال اوراق صکوک منتشر کرد. ۱۴ نوع اوراق صکوک وجود دارد ولی نباید به این مدل اکتفا کرد و نیاز است همه اهل فن و متخصصان حقوقی وارد شوند تا روش های گوناگون کردن مولد سازی را بررسی کنند و شیوه بهره برداری از این اموال را متنوع کنند.ک

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها