رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302648

درمان آلزایمر / کمبود خواب سبب آلزایمر می شود

بهاره ربوشه

ساعت 24- یافته های زیادی در باره الزایمر بدست آمده است، که پرسش ها در باره آلزایمر را پاسخگوست و اینکه خواب عاملی برای تشخیص، درمان آلزایمر و پیش گیری از آلزایمراست .

آلزایمر
style="text-align:right">حتی یک شب کم خوابی سبب تغییر دربه هم پیچیدن مغز د ر بیماری آلزایمر می شود .

متیو واکر، کارشناس خواب می گوید : چگونگی میزان خواب در شب گذشته و هفته های گذشته، در سلامت مغز شما در آینده تاثیر گذار است .

بیش از چهل و چهار میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند . امروزه سرعت تشخیص بیماری ها افزایش یافته و همچنین عمر آدمی بیشتر شده است . اما زمان خواب به طور کلی کاهش یافته است .

متیو واکر؛ کارشناس خواب می گوید : یک سال پیش به رابطه خواب وآلزایمر علاقه مند شدم وآنچه که یافتم قابل توجه است . نه تنها میزان خواب بر کاهش توانایی ذهن تاثیر دارد بلکه حتی سبب بیماری آلزایمر می شود. و داشتن خواب کافی یکی از مهمترین عوامل برای افزایش بهبود شرایط در آینده است .

یافته های زیادی در باره الزایمر بدست اوردیم، که پرسش های ما در باره آلزایمر را پاسخگوست و اینکه خواب عاملی برای تشخیص، درمان آلزایمر و پیش گیری از آلزایمراست .

با بالا رفتن سن ما ، کیفیت خواب عمیق و خواب آرام و چرت زدن بدتر شده است . و اکنون ما دریافتیم هر نوِعی از خواب ،حافظه ای جدید در ساختار مغز ثبت می کند ، که باعث پیش گیری ازابتلای شما به فراموشی می شود .

اختلال خواب عمیق در بیماران مبتلا به آلزایمر بیشتر یک موضوع قابل اغراق است . و بیشتر نشانه اختلال در خواب است.

کاملا روشن است خواب کافی برای داشتن جسم و ذهن سالم حیاتی است .

متیو و کارشناسان دیگرمی گویند خواب کافی مهمترین عاملی است که شما را در مقابل آلزایمر محافظت می کند . دراینجا نظر متیوو نکاتی برای داشتن خواب عمیق تر و بهبود سلامتی را می خوانید .

کدام بدتر است ، خواب شکسته شده یا خواب کامل عمیق ؟

ما دریافتیم خواب شکسته حتی اگر استاندارد لازم را هم داشته باشد ( مثلا هشت ساعت خواب ) به عملکرد شناختی و احساسی صدمه می زند. گزارشات اخیر نشان می دهد اختلال در خواب به طور قابل توجهی شرایط روانی و خلق و خوی شما را پایین می آورد زیراوقتی خواب شما کامل نیست و منقطع است ،زمان برای طی مراحل خواب نخواهد بود . یافته ها نشان می دهد خواب عمیق در برطرف کردن بسیاری از مشکلاتی که باعث آلزایمر می شود اهمییت بسیار دارد .

برای مدت کوتاه ، فقط یک شب خواب ناقص ، تاثیر سریع خواهد داشت . مثلا ، افراد بزرگسال که چهار ساعت در شب می خوابیدند مورد بررسی قرار گرفتنند . و روز بعد تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن این افراد بزرگسال قابل اندازه گیری بوده است ، بخصوص کمبود خواب در این افراد 70 درصد سیستم ایمنی سلولهای ضد سرطان حیاتی را کاهش داده بود و در این حالت این سلولها ، سلولهای کشنده طبیعی نامیده شده اند .

بیشتر بخوانید:

چگونه آلزایمر نگیریم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها