رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302651

اعزام اولین گروه از نیروها برای پاکسازی به شهرهای نجف و کربلا

ساعت 24- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام اولین گروه از نیروهای شهرداری تهران به شهرهای نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

مجتبی یزدانی در حاشیه مراسم اعزام نیروهای شهرداری تهران به شهرهای نجف و کربلا گفت: برای امسال هر یک از مرزهایی که برای اعزام زائرین تعیین شده است به یکی از شهرداری‌های مناطق تهران واگذار شده است. به این ترتیب در مرز چذابه منطقه ۴، در مرز مهران منطقه ۵، در مرز شلمچه منطقه ۶ و مرز خسروی نیز که امسال برای اولین بار زائرین می‌توانند از آن به کشور عراق عزیمت کنند نیروهای شهرداری منطقه ۱۴ مستقر می‌شوند. همچنین در شهر کوت نیز شهرداری منطقه ۲ برای ارائه خدمات مستقر خواهد بود.

یزدانی در ادامه افزود: در این مرزها هر یک از این مناطق به زائرین خدمات لازم را ارائه می‌دهند که این خدمات با برگزاری جلسات مشترک بین شهرداری تهران، استانداری تهران، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها برای هماهنگی‌های بیشتر ارائه می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که نظافت، رفت و روب و حمل زباله‌ها همچنین تامین و نگهداشت سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز توسط شهرداری تهران انجام خواهد شد، گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده و مسیرهای منتهی به مرزها نیز که از سه سال گذشته برای تسهیل رفت و آمد زائرین اقداماتی در آن‌ها انجام شده بود امسال همگی چهار بانده و شش بانده شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استقرار نیروها و امکانات در مناطق مرزی اظهار کرد: برای هماهنگی‌های بیشتر جلسه مشترکی با معاونان شهرداری‌های کلانشهرها برگزار شد تا با بهره‌گیری از حداکثر پتانسیل‌ها در راستای هم‌افزایی در ارائه خدمات به زائرین داشته باشیم.

به گفته یزدانی کمیسیون خدمات شهری ستاد اربعین نیز مسوولیتش با شهرداری تهران است که در این راستا نیز هماهنگی‌های لازم در تمامی بخش‌ها انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تردد زائرین و حرکت آن‌ها به سمت کربلا از شهر کوت اشاره کرد و گفت: برای جابجایی زائرین در این مسیر تقسیم کار انجام شده است که علاوه بر خودروهای عراقی، اتوبوسرانی تهران به همراه چند استان دیگر و با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جابجایی زائران را برعهده دارند و در این راستا وزارت کشور پیگیری‌های حمل و نقل مسافرین را در این مسیر انجام داده است و شهرداری تهران نیز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای این کار اختصاص داده و شهرهای همدان، شیراز و مشهد نیز با اختصاص اتوبوس در این کار مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: برای هماهنگی حداکثری در حوزه حمل و نقل طی روزهای آینده با برگزاری جلسات مشترک قطعاً شاهد هماهنگی حداکثری خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در خصوص خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: نیروهای شهرداری تهران در شهر کربلا در دو شیفت و هر شیفت ۵۰۰ نفر و در شهر نجف نیز دو شیفت و در هر شیفت ۲۵۰ نفر به ارائه خدمات مشغول خواهند بود. در اعزام نخستین گروه نیروهای شهرداری ۷۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و تعدادی از ناظرین که مجموعاً حدود ۱۰۰۰ نفر به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی افزود: در شهر نجف استانداری تهران مسوولیت دارد که هماهنگی کامل میان شهرداری تهران و معاونت عمرانی استانداری تهران را انجام دهد. شهرداری تهران در شهر نجف و کربلا نماینده دارد تا برای نیروهای سایر شهرداری‌ها همانند کرج که به ارائه خدمات مشغول خواهند بود؛ هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در شهر نجف یک پاکسازی کامل داریم که این امر از سه روز پیش آغاز شده است. برای انجام کارها با ستاد عتبات عالیات همکاری و تعامل کاملی داریم.

یزدانی در خصوص موضوع اسکان در راهپیمایی اربعین امسال نیز گفت: در نجف یک مکان اسکان برپا و امکاناتش برعهده شهرداری تهران است، اما تامین خدماتی که داخل این مکان اسکان ارائه می‌شود برعهده ستاد عتبات عالیات است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: ۱۳۰۰ نفر از شهرهای مختلف مراجعه کردند تا در بخش ارائه خدمات فعالیت داشته باشند. ما به این افراد تجهیزات لازم را می‌دهیم تا در امر رفت و روب فعالیت داشته باشند. همچنین در مسیر نجف تا کربلا، سه چادر برپا کرده‌ایم تا جمع‌آوری زباله‌ها در این مسیر توسط نیروهای شهرداری به بهترین شکل ممکن انجام شود. در حال حاضر نیز پاکسازی این مسیر آغاز شده است.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بسیج شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین امسال اشاره کرد و گفت: بسیج شهرداری در مسیر نجف تا کربلا دو موکب ساختمانی دارد که محل اسکان، حسینیه، درمانگاه، رخت‌شورخانه، سرویس بهداشتی، حمام و... در این موکب‌ها در نظر گرفته شده است. البته با کمک خیرین در این موکب‌ها پذیرایی از زائرین نیز انجام خواهد شد. همچنین نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز برای تامین ایمنی و آموزش‌های لازم در موکب‌ها مستقر خواهند بود.

وی در خصوص زمان بازگشت نیروها از کشور عراق گفت: در مرحله اول ۱۰۰۰ نفر به کشور عراق اعزام می‌شوند که تا روز اربعین در کشور عراق برای ارائه خدمات حاضر خواهند بود و مرحله دوم اعزام نیروها یک روز پیش از اربعین انجام خواهد شد که در این مرحله نیز ۱۰۰۰ نفر از نیروها به کشور عراق اعزام می‌شوند و تا ۵ روز پس از اربعین در این کشور ارائه خدمات خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه افزود: ۱۰ میلیارد تومان توسط شورا برای مراسم امسال تخصیص داده شده است که بین مناطق و سازمان‌های فعال در این مراسم تقسیم شده است.

یزدانی تاکید کرد: کلیه نیروهای شهرداری تهران به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حق ماموریت برای ارائه خدمات در این مراسم به کشور عراق اعزام می‌شوند. همچنین کلیه تجهیزات لازم برای پوشش شهرهای نجف و کربلا در زمینه نظافت، رفت و روب، پاکسازی و ارائه سایر خدمات به کشور عراق ارسال شده است.

به گفته وی در مراسم امسال سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش‌نشانی، بسیج شهرداری تهران و شرکت شهر سالم حضور دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها