رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302653

بازی کودکان منجر به کشف ۷۰ سکه قاجاری در استان مرکزی شد

ساعت 24-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف یک کوزه حاوی ۷۰ سکه نقره قاجاری در شهرستان اراک خبر داد.

521
سیدمحمد حسینی گفت: دو روز پیش چند کودک که در یکی از روستاهای شهرستان اراک در حال بازی بودند به کوزه‌ای از خاک بیرون آمده برمی‌خورند و با سکه‌های داخل آن مواجه می‌شوند. یکی از این کودکان کوزه را به منزل می‌برد و والدین کودک در تماس تلفنی، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان را مطلع می‌کنند.

وی افزود: این خانواده با اطلاع به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی رسالت اجتماعی خود را در خصوص حفظ و پاسبانی از میراث ملی به خوبی انجام می‌دهند و کوزه مکشوفه تحویل یگان حفاظت می‌شود.

حسینی ادامه داد: با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان و کلانتری ۱۶ سنجان اراک تعدادی سکه دیگر که دست اهالی روستا بود نیز به صورت داوطلبانه به نیروی یگان حفاظت تحویل شد.

حسینی افزود: مجموعه سکه‌های مکشوفه 70 عدد است که ۶۶ عدد از سکه‌ها دوهزار دیناری با آرم شیر و خورشید است و ۴ سکه نیز از نوع هزار دیناری متعلق به دوره ناصرالدین شاه است که به همراه کوزه کوچک سفالی کشف شده است و در حال سیر مراحل قانونی برای ثبت و نمایش عمومی هستند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها