رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302706

کارشناس فرانسوی: ترامپ در رویارویی با ایران تنها است

ساعت 24- یک کارشناس فرانسوی روز یکشنبه در گفت و گو با پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس انفو، تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا در سیاست های جدید خود برای مقابله با ایران ، تنها است.

ترامپ
style="text-align:justify">لورانس ناردو کارشناس موسسه روابط بین الملل فرانسه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده است که می خواهد به توافق هسته ای با ایران پایان دهد. البته این بسیار ساده لوحانه است که ما بخواهیم آن را باور کنیم، وی به دنبال لغو این قرارداد نیست. البته باید گفت که آمریکا در این نبرد با ایران کاملا تنها است.

مجری شبکه پرسید: علت اصلی دشمنی ترامپ با توافق هسته ای با ایران چیست؟
ناردو پاسخ داد: این موضوع فقط یک علت دارد و آن اینکه این دستاورد، نتیجه تلاش های باراک اوباما است. ترامپ می خواهد یکی دیگر از دستاوردهای دولت باراک اوباما را از بین ببرد. رئیس جمهوری آمریکا، ایران را تهدیدی وحشتناک برای سراسر خاورمیانه می داند که البته این روش همیشگی ترامپ است.
وی در ادامه افزود: ترامپ کاملا اشتباه می کند که ایران را به عنوان حامی تروریسم بین المللی و مهمترین تهدید در خاورمیانه معرفی می کند. تروریسمی که هم اکنون جهان با آن روبرو است، تحت حمایت ایران نیست بلکه بیشتر تحت حمایت پادشاهی های حاشیه خلیج فارس است.
همچنین ترامپ به عللی معتقد است ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به شمار می رود و مهمترین دشمن عربستان است و این دشمنی ها برای اتحاد میان آمریکا و اسرائیل و آمریکا و عربستان خوشایند نیست.
ناردو در ادامه بار دیگر تاکید کرد، رئیس جمهوری آمریکا در این مبارزه علیه ایران کاملا تنهاست چرا که به خوبی مشاهده کردیم که واکنش کشورهای اروپایی به راهبرد جدید وی در قبال توافق هسته ای وین چه بود. آنها (کشورهای اروپایی) با انتشار بیانیه ای توافق هسته ای وین را بهترین توافق برای برقراری امنیت خود دانستند.
مجری فرانس انفو در ادامه به خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، خروج از یونسکو و تهدید ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران اشاره کرد و این پرسش را مطرح کرد که آیا سیاست ترامپ می تواند برای امنیت و صلح جهانی خطرناک باشد؟


به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، ناردو پاسخ داد: کاملا درست است. این یک راهبرد بسیار خطرناک از جانب رئیس جمهوری آمریکا است. ترامپ در نظر دارد که با کناره گیری از توافقنامه های بین المللی، از آمریکا یک قدرت ملی بسازد و این بسیار خطرناک است. اینگونه اقدامات ترامپ به تصویری دموکراسی آمریکا در جهان خدشه وارد می کند و زمانی که آمریکا از سخنان دیکتاتورها و راه و روش آنها پیروی می کند، سخنانش دیگر خریداری در جهان نخواهد داشت.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها