رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302740

استقلال و پرسپولیس به حذف از آسیا نزدیک‌تر شدند

ساعت 24- حذف تیم‌های اماراتی و عربستانی از لیگ قهرمانان آسیا در حالی که به دلیل بدهی‌هایشان نتوانسته بودند مجوز حرفه‌ای خود را از AFC بگیرند، خطر را بیش از هر زمان دیگری متوجه باشگاه‌های ایرانی کرد.

style="text-align:justify">وضعیت باشگاه‌های ایرانی که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌اند، تعریفی ندارد و تا این لحظه، نسبت به گذشته شرایط بهتر نشده است. وقتی کنفدراسیون به باشگاه‌های ثروتمند عربی مجوز نداده، بی‌شک اوضاع برای ایرانی‌ها بدتر است.

،سه باشگاه تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال امسال چیزی حدود 15 میلیارد تومان بابت بدهی‌های خود پرداخت کرده‌اند ولی این کافی نیست. به نوعی این باشگاه‌ها مظلوم واقع شده‌اند. جدا از اینکه کارشان در جذب خارجی‌ها و بعد شکل استفاده از آنها اشتباه بوده، درآمدی از حق پخش، تبلیغات، بلیت فروشی و... هم نداشته‌اند به همین دلیل مظلوم واقع شده‌اند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مسائل اهمیت نمی‌دهد و برای آنها مهم حل مشکلات مالی و بدهی نداشتن به مربیان و بازیکنان است.

باشگاه نفت تهران که به طور صددرصد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است و مسئولان فدراسیون به باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده‌اند خود را برای حضور در آسیا آماده کنند. نفت تهران اصلاً اقدامی در این زمینه نکرده و بدهی‌های سنگینی دارد و وضعیت مالکیتش هم مشخص نیست.

وضعیت استقلال، تراکتور و پرسپولیس هم اصلاً تعریفی ندارد و هیچ بعید نیست حداقل دو تیم از بین‌شان حذف شوند. منابع خبری آگاه فاش کردند خطر به شدت آنها را تهدید می‌کند و اگر ظرف یکی، دو هفته آینده نتوانند تکلیف بدهی‌های خود را قطعاً مشخص کنند، از رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند. در این بین، سرخابی‌ها امیدشان به وزارت ورزش و جوانان است. این دو باشگاه برای حل مشکلات خود هر کدام به 5 میلیارد تومان نیاز دارند و اگر این پول تزریق شود، می‌توانند مجوز حضور در آسیا را به دست بیاورند اما در غیر اینصورت چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر نیست.

البته سازمان لیگ هم می‌تواند نقش پررنگی در حل مشکلات داشته باشد. در سال‌های گذشته این سازمان کمک کرد تا باشگاه‌ها مجوزهایشان را بگیرند ولی حالا با گذشته فرق دارد و آنها هم نمی‌توانند برخلاف قوانین عمل کنند. شنیده می‌شود سه باشگاه تراکتور، استقلال و پرسپولیس فعلاً در آسیا حذف شده هستند و اگر ظرف دو هفته آینده اقدام مثبتی در این زمینه نکنند، قطعاً در رقابت‌های فصل جدید جایی نخواهند داشت.

خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها