رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302816

امشب لندن، میزبان برترین های فوتبال جهان / چه کسی توپ طلا را به خانه می برد؟

ساعت24-پس از سال ها مراسم اهدای جوایز برترین های فوتبال سال جهان از سوییس به انگلستان نقل مکان کرد.

توپ طلا
حالا بر خلاف سال گذشته ستاره ها به جای زوریخ به لندن می روند، جایی که قرار است از این پس هر سال میزبان مراسم باشد. لندن بهتر است یا زوریخ؟ زوریخ زرق و برق بیشتری داشت. اما لندن هم قرار نیست ساده باشد، اصلا شاید پرزرق و برق تر. اما تفاوت در دل ماجراست.

به سوی تغییرات بزرگ

عنوان برترین بازیکن جهان از این پس «بهترین ها» best خواهد بود. جایزه برترین بازیکن جهان نیز همین کلمه «بهترین» است نه توپ طلا. چرا این تغییر ایجاد شد؟ توپ طلا ورزشی تیمی مثل فوتبال را زیر سوال می برد، چیزی که سال ها مربیانی همانند ونگر و مورینیو نسبت به آن اعتراض داشتند. به عقیده این مربیان فوتبال ورزشی تیمی است و اهدای جایزه «برترین بازیکن جهان بودن» به یک بازیکن منطقی نیست و اصلا این برگزاری این مراسم که به یک بازیکن عنوان برترین جهان را بدهند باید تعطیل شود . به هر حال توپ طلا کاملا متضاد با روحیات فوتبال بود. این جایزه بازیکن را تا آنچنان بالا می برد که حساب او را نه تنها از تمام بازیکنان دنیا که حتی از فوتبال جدا می کند. در واقع تبدیل توپ طلا به «بهترین» فقط به این دلیل است که فشارها از روی دارنده عنوان توپ طلا برداشته شود و البته کلیت کار از انفرادی بودن خارج گردد. جایزه «بهترین» ابهت و شکوه توپ طلا را ندارد. توپ طلا برنده آن را تبدیل به یک آدم فضایی می کرد. اما «بهترین» فقط یکی از برترین هاست نه تافته جدا بافته ای در میان ستاره ها. اما با تمام این تفاسیر «بهترین» امشب مشخص می شود و عنوان برترین بازیکن سال 2017 را به خود اختصاص می دهند.

با این حال هنوز جایزه «بهترین» با همان نام توپ طلا شناخته می شود حتی اگر دیگر جایزه ای توپ شکل از طلای 18 عیار وجود نداشته باشد.

نبرد سوپراستارها

از همان اول مشخص بود رقابت اصلی مثل همیشه بین رونالدو و مسی است اما در این میان اتفاق غیر قابل پیش بینی دیگر هم وجود داشت. خیلی ها گمان می کردند بوفون سنگربان اسطوره ای یوونتوس بین سه نفر اصلی است اما او به این جایگاه نرسید و گران ترین بازیکن تاریخ یعنی نیمار در جمع سه نفر نهایی قرار گرفت. نیمار اما شانسی برای کسب عنوان «بهترین» ندارد. این عنوان به رسم سال های گذشته یا به رونالدو می رسد یا به مسی. شانس رونالدو برای کسب این عنوان از مسی بیشتر است اما نظرسنجی روز گذشته نشریه موندو نشان می دهد از نظر کاربران مسی شانس بیشتری برای این دارد که یک بار دیگر جایزه برترین بازیکن جهان را به خانه ببرد.

مسی، رونالدو و نیمار امشب شیک و کروات زده بر روی سن می روند. مسی احتمالا باز هم با یک کت و شلوار با رنگ عجیب و غریب ، رونالدو کاملا کلاسیک و نیمار نیز همانند مسی با کت و شلواری متمایز سه نفری هستند که هر سه «بهترین» را می خواهند.

برترین مربیان جهان

امشب یک مربی هم جایزه برترین مربی جهان در سال 2017 را به دست می آورد. زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید، آنتونیو کونته سرمربی چلسی و ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس. اینجا هم مشخص است چه کسی جایزه را می برد. خیلی بعید است که عنوان برترین مربی جهان در سال 2017 به مربی دیگری به غیر از زیدان برسد.

برترین بانوی جهان فوتبال

ستاره های فوتبال بانوان جهان نیز به صف خواهند شد. سه کاندیدای اصلی این نفرات هستند؛ کارلی لوید بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا، دیانا کاستانالوس بازیکن ونزوئلایی و لیاکا مارتینس بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان هلند. اینجا ستاره هلندی گویا شانس بیشتری دارد اما نباید خیلی مطمئن بود.

جایزه پوشکاش

جایزه پوشکاش هر سال به بهترین و زیبا ترین گل به ثمر رسیده تعلق می گیرد. گلاولیویر ژیرو ، ماسولکه و دیانا کاستانالوس 3 گلی است که به عنوان برترین های انتخاب شده اند.

بهترین هواداران

هواداران هم صاحب جایزه خواهند بود. هر سه کاندید از قاره اروپا هستند. هوااران سه باشگاه سلتیک، دورتموند و کپنهاگن دانمارک هر کدام می توانند برنده این عنوان باشند.

برترین مربیان فوتبال بانوان

همانند بخش مردان در بخش بانوان نیز برترین مربیان جهان انتخاب می شوند. این عنوان به احتمال فراوان بهمارینا ویگمانسر سرمربی تیم ملی هلند می رسد که این تیم را قهرمان اروپا کرد اما دو کاندید دیگر جرارد پرچور سرمربی لیون و نیل نیلسون سرمربی دانمارک هستند.

بهترین دروازه بانان

در بخش بهترین دروازه بانان امسال هم نام 3 بازیکن دیده می شود. جان لوئیجی بوفون دروازه بان تیم فوتبال یوونتوس ، مانوئل نویر دروازه بان تیم فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان به همراه کلیور ناواس دروازه بان تیم رئال مادرید 3 کاندیدا بهترین دروازه بان سال هستند .

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها