رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 302884

وزیر امور خارجه: فهم نادرست معضلات منشا مشکلات منطقه است/ همواره برای گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تلاش کرده‌ایم

ساعت24-وزیر امور خارجه اشتباه در شناسایی مشکلات منطقه را منشا معضلات کنونی در غرب آسیا دانست.

ظریف
محمدجواد ظریف در مراسم آغازین همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی، از طریق ویدئو کنفرانس از افریقا گفت: اگر به وضع منطقه نگاه کنیم مهمترین مشکلات کنونی اشتباه فهم در شناسایی مشکلات منطقه است که سبب شده است سیاست‌های غلطی برای حل و فصل معضلات ارائه شود.

معضلات بین‌المللی بر مشکلات منطقه افزوده است

وی افزود: مشکلات این منطقه هم از معضلات بین‌المللی نشئت گرفته و هم بر معضلات افزوده و سبب شده است راهکارهای بسیار نادرستی برای حل و فصل آن پیشنهاد و اجرا شود. این راهکارها شرایط بسیار نابسامانی را ایجاد کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به این همایش اظهار داشت: اطمینان دارم این کنفرانس سه روزه کمک بسیار بزرگی به فهم درست مشکلات منطقه و یافتن راهکارهای لازم برای ایجاد محیط امن در منطقه خواهد بود.

ایران امنیت خود را از درون می‌گیرد

ظریف مناطق پیرامونی ایران را دارای منافع حیاتی برای کشورمان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به علت اتکا و تاکید بر مردمی بودن از امنیت و پیشرفت برخوردار است و آن را از درون می‌گیرد.

وی با اشاره به همراهی و تعامل منطقه‌ای و بین‌المللی خاطرنشان کرد: پیشرفت و امنیت ما درون‌زا و زیستن در منطقه امن برای ما حیاتی است. به همین علت در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی همواره برای گفت‌وگو، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز مبارزه با افراط‌گرایی تلاش کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد این کنفرانس بتواند مسیر همکارهای‌های بهتر در منطقه و جهان را سامان دهد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها