رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302886

کلیسایی عجیب که توسط شاهزادگان ساخته شد+تصاویر

ساعت24-اگر بخواهیم به معرفی کلیسای اسپیسو کامنی مسکو بپردازیم، باید ابتدا با معماری این بنا آشنا شویم و این که در کدام کشور واقع شده است .

7456516
این بنا اولین بار توسط دوک گِلب واسیلوویچ که شاهزاده ی شهر بلوزرسک روسیه بود در سال 1269 ساخته شد. بنایی چوبی که دارای یک گنبد بود و زاهدان و معتکفین جزیره کامنی در آن به عبادت می پرداختند. کلیسای اسپیسو کامنی روسیه در جزیره ای به نام کامنی قرار گرفته است. جزیره ی کامنی جزیره ای کوچک در روسیه است و دارای مساحتی حدود 8400 متر مربع می باشد.

کلیسای اسپیسو کامنی دقیقا در شمال مسکو درداخل دریاچه ی کوبنسکی قرار گرفته و فاصله اش تا شهر مسکو پانصد کیلومتر برآورد می شود. اما امروزه این کلیسا از سنگ ساخته شده است و دارای 5 گنبد می باشد. در زمان های گذشته زاهدان و صومعه نشینان برای این که جلوی فرسایش جزیره را بگیرند در اطراف آن بتن های سنگی کار گذاشته اند. به همین دلیل اسپیسو کامنی وجه تسمیه اش به استحکام بخشیده شده با سنگ اشاره دارد. این جزیره در طول سالیان دراز سرنوشت بسیار سختی را پشت سر گذاشته است و افرادی که در ان زندگی کرده اند سختی های زیادی را علی الخصوص در جنگ ها و درگیری ها متحمل شده اند.

کلیسایی که توسط شاهزادگان ساخته شد+تصاویر

دوک گلِب واسیلوویچ، شاهزاده‎ی شهر بلوزرسک روسیه در سال 1269 که کشتی اش در اثر طوفان شکسته بود و در دریا غرق شده بود توسط این راهبان و زاهدان نجات یافت او به همین دلیل وقتی دید که مردم اینجا که اکثرا از زاهدان و معتکفین می باشند، توانایی اقتصادی برای ساخت کلیسا را ندارند، دستور داد تا کلیسایی را برای آنها از چوب بسازند. این کلیسا توسط شاهزاده مورد حمایت قرار گرفت و به مرکز اقتصادی و کلیسایی منطقه تبدیل شد. اما بعد ها از این جزیره برای تبعید افراد سیاسی و مذهبی مسن استفاده شد و اولین نفر ایوان نرونوف بود که به این منطقه در قرن 16 تبعید گردید.

این صومعه یک بار هم دچار اتش سوزی شده است که توسط یکی از افراد تبعیدی در سال 1774 صورت پذیرفت. همین امر سبب شد که کلیسای دیگری با 5 گنبد و ستون هایی از سنگ به جای آن ساخته شود و همچنین یک مسافرخانه و دو فانوس دریایی نیز پس از قرون وسطی در این جزیره در کنار این صومعه ساخته شده اند که تنها ساختمان هایی هستند که در اینجا مشاهده می شوند.

کلیسایی که توسط شاهزادگان ساخته شد+تصاویر


کار بازسازی این کلیسا از سال 1991 آغاز شد و فردی به نام الکساندر که اهل ولگودا و فردی تحصیل کرده می باشد مدیریت بازسازی این کلیسا را به عهده گرفت. و این کلیسا دوباره احیا شد. از سال 1995 این جزیره اغلب توسط اسقف اعظم- اسقف از Vologda و Veliky Ustyug Maximilian بازدید می شود . در سال 1999 در سمت جنوبی جزیره در نزدیکی کلیسای مقدس، یک کلیسا با نام about a single day برای گرامی داشتن یاد و خاطرات همه مقدسین ولگودا ساخته شد.

منبع:همگردی

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها