رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302933

بمب‌افکن‌های هسته‌ای آمریکا به حالت آماده‌باش درآمد

ساعت 24- وبگاه «دیفِنس وان» در خبری اختصاصی اعلام کرد که ژنرال «دیوید گُلدفین» (David Goldfein) فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اظهاراتی گفته است که نیروی هوایی این کشور قصد دارد برای نخستین بار پس از جنگ سرد، بمب افکن های هسته ای B-۵۲ را به حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته در بیاورد.

style="text-align:justify">فرمانده نیروی هوایی آمریکا از اقدامات لازم برای آماده‌باش ۲۴ ساعته بمب‌افکن‌های هسته‌ای B-۵۲ این کشور برای اولین بار پس از جنگ سرد خبر داد.

وبگاه «دیفِنس وان» در خبری اختصاصی اعلام کرد که ژنرال «دیوید گُلدفین» (David Goldfein) فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اظهاراتی گفته است که نیروی هوایی این کشور قصد دارد برای نخستین بار پس از جنگ سرد، بمب افکن های هسته ای B-۵۲ را به حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته در بیاورد.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در ادامه گفته است که دستور آماده باش مذکور تا کنون صادر نشده است؛ اما پیش بینی امکان صدور آن باعث شده است تا آمادگی های لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

گزارش مذکور می افزاید، این دستورالعمل ممکن است از سوی «جان هیتن» (John Hyten) فرمانده راهبردی نیروهای مسلح آمریکا و یا «لوری رابینسون» (Lori Robinson) فرمانده شمالی نیروهای هسته ای ارتش این کشور صادر شود.

ژنرال «دیوید گُلدفین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا بدون نام بردن از کره شمالی و نیز بدون اینکه به اقدامات تحریک آمیز کشورش در شبه جزیره کره اشاره ای داشته باشد، گفت: دستور آماده باش برای این بمب افکن هسته ای یکی از اقدامات نیروی هوایی آمریکا نسبت به تغییرات جغرافیای سیاسی به شمار می آید.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که «کره شمالی را به طور کلّی ویران خواهد کرد».

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی در ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود از آنجائیکه ترامپ از دسترسی کره شمالی به تسلیحات هسته ای اطمینان دارد، هرگز به این کشور حمله نمی کند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها