رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 303224

آمریکا برای هیات وزارت دادگستری ترکیه روادید صادر نکرد

ساعت 24- خبرگزاری رویترز روز سه شنبه گزارش داد؛ در ادامه روند افزایش تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن، آمریکا از صدور روادید برای هیاتی از وزارت دادگستری ترکیه خودداری کرد.

ترکیه و آمریکا
style="text-align:justify">این هیات قرار بود اواخر ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر کند.

انتظار می‌رود اقدام وزارت امورخارجه آمریکا در خودداری از صدور روادید برای یک هیات رسمی ترکیه، اختلاف‌ها میان دو کشور را بیش از پیش افزایش دهد.
آمریکا و ترکیه پیش از این صدور روادید برای شهروندان یکدیگر را متوقف کرده بودند. تنش‌ها میان دو کشور از زمان بازداشت دو عضو کنسولگری آمریکا در ترکیه تشدید شده است.
در ماه مه، یک مترجم کنسولگری آمریکا در شهر آدانا بازداشت شده بود و اخیرا هم یک کارمند اداره مبارزه با مواد مخدر این کشور در شهر استانبول بازداشت شد. هر دو این افراد، تبعه ترکیه بوده و به همکاری در کودتای نافرجام سال گذشته متهم شده‌اند.
سفارت آمریکا در ترکیه اما اتهام‌های این افراد را بی‌اساس می‌داند.
در عین حال بخشی از اختلاف‌های اخیر دو کشور را می‌توان به ممانعت آمریکا از استرداد «فتح‌الله گولن» واعظ ترک مقیم امریکا مرتبط دانست. آنکارا وی را مظنون اصلی پشت پرده کودتا می‌داند.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، ترکیه تاکنون ده ها هزار نفر را به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 (25 تیر 1395) بازداشت و شمار زیادی از مقام های نظامی و قضایی را از سمت خود عزل کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها