رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 304569

بازگشایی مرز خسروی یک ساعت بعد از تایید کشور عراق/ انتقال زائران مرز خسروی به مهران

ساعت 24- فرماندار قصرشیرین گفت: این آمادگی را داریم که یک ساعت بعد از تایید کشور عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی، مقدمات اعزام زائران از این مرز را فراهم کنیم.

فرامز اکبری گفت: در شرایطی که پیش از این زمان بازگشایی مرز خسروی ۵ آبان ماه اعلام شده بود، اما شاهد بازگشایی مرز در این روز نبودیم.

وی افزود: مسئولان کشور عراق هنوز با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده و منتظر اعلام این کشور برای اعزام زائران به کشور عراق هستیم.

فرماندار قصر شیرین با اشاره به فراهم بودن تمام امکانات در مرز خسروی اظهارکرد: تمام امکانات در مرز خسروی فراهم است و اکنون از نظر امکانات با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.

اکبری از ادامه رایزنی‌ها با کشور عراق به منظور بازگشایی مرز خسروی خبرداد و خاطرنشان کرد: به دلیل برخی مسائل امنیتی، کشور عراق هنوز با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده و رایزنی‌ها برای توافق با این کشور همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص حضور برخی از زائران اربعین در مرز خسروی برای عبور از این مرز تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش از این زمان بازگشایی مرز خسروی ۵ آبان ماه اعلام شده بود، برخی زائران برای خارج شدن از کشور به این مرز آمده و درخواست داشتند که از این مرز خارج شوند.

فرماندار قصر شیرین با بیان اینکه " زائران حاضر در مرز خسروی به سمت مرز مهران هدایت می‌شوند" خاطرنشان کرد: در شرایطی که هنوز مرز خسروی به طور رسمی بازگشایی نشده، زائرانی که در پشت این مرز حضور پیدا کرده اند به سمت مرز مهران هدایت می‌شوند.

وی تاکید کرد: با ازدیاد زائر در مرز خسروی مواجه نیستیم و پس از اعلام ستاد مرکزی اربعین مبنی بر بسته بودن مرز خسروی تعداد مراجعات به این مرز چندان زیاد نیست.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها