رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 306543

سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کیست؟

ساعت24-تیم ملی به اردوی اتریش رفته و برای بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا آماده می‌شود.

کی‌روش
این روزها برنامه‌های تیم روی آماده‌سازی برای جام جهانی متمرکز شده و انتظار عمومی این است که در روسیه تاریخ‌ساز شود و به دور دوم برسد. جدال لفظی هفته گذشته کی‌روش و فدراسیون هم به همین موضوع برمی‌گردد. کی‌روش عقیده دارد که تدارک فعلی کافی نیست و فدراسیون تاکید می‌کند که نهایت تلاشش را برای تامین امکانات انجام داده.

با این حال نباید فراموش کنیم که جام جهانی آخر فوتبال نیست. تیم ملی چه مثل ادوار قبلی در مرحله گروهی کنار برود چه سنت‌شکنی کند و به مرحله حذفی برسد، در بازگشت از روسیه باید فورا برای جام ملت‌های آسیا آماده شود. این مسابقات از اواسط دی ماه در امارات شروع می‌شود و هواداران فوتبال حدود نیم قرن برای چهارمین قهرمانی تیم ملی انتظار کشیده‌اند. تیم ملی در بازگشت از جام جهانی کمتر از شش ماه زمان دارد تا برای جام ملت‌ها آماده شود و هنوز معلوم نیست چه کسی در این مسابقات روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. فدراسیون فوتبال که ظاهرا تمام برنامه‌هایش برای جام جهانی روسیه است باید به این سوال پاسخ بدهد که در جام ملت‌ها چه کسی قرار است هدایت تیم ملی را به عهده داشته باشد؟ کارلوس کی‌روش یا یک اسم جدید؟ بیایید سناریوهای مختلف را بررسی کنیم.

1.کی‌روش تمدید می‌کند

سرمربی تیم ملی هرچند همیشه به وضعیت امکانات اردو معترض است، ولی هفت سال در ایران مانده و توانسته نتایج خوبی بگیرد. او اعتقاد زیادی به استعداد بازیکنان ایرانی دارد و با وجود این شرایط ترجیح داده به همکاری با تیم ملی ادامه دهد. کی‌روش ممکن است بخواهد بختش را برای قهرمانی آسیا محک بزند و دوست داشته باشد ایران را با قهرمانی ترک کند. اگر تیم ملی در روسیه نتیجه خوبی بگیرد احتمال ادامه همکاری بیشتر می‌شود و برای فدراسیون هم چه گزینه‌ای می‌تواند بهتر از کی‌روش باشد.

۲.کی‌روش جدا می‌شود

در هفته‌های گذشته خبر علاقه فدراسیون فوتبال استرالیا به کی‌روش منتشر شد و حتی برخی از توافق طرفین برای همکاری بعد از جام جهانی خبر دادند. تیم‌های دیگر آسیایی هم بعد از عملکرد خوب کی‌روش احتمالا تمایل زیادی برای همکاری با او دارند. مربی پرتغالی که از امکانات تیم ملی راضی نیست ممکن است بعد از دومین تجربه جام جهانی با ایران به فکر یک پروژه جدید باشد، بخصوص اگر اوضاع در ماه‌های آینده و روسیه مطابق انتظار پیش نرود.

۳.فدراسیون کی‌روش را نمی‌خواهد

تاج زمانی فدراسیون را تحویل گرفت که کی‌روش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ قرارداد داشت و مجبور به همکاری با این مربی بود، ولی ممکن است در بازگشت از روسیه بخواهد از دست این مربی متوقع خلاص شود. فشار افکار عمومی تا امروز در ماندن کی‌روش تاثیر زیادی داشته، ولی اگر تیم ملی صعود نکند، تغییر مربی برای فدراسیون ساده‌تر خواهد بود.

۴.امکان ادامه همکاری وجود ندارد

حتی اگر فدراسیون و کی‌روش مایل به همکاری باشند، ممکن است شرایط در روسیه طوری پیش برود که امکان ادامه همکاری وجود نداشته باشد. فوتبال فراز و فرودهای زیادی دارد و با نتایج ضعیف در روسیه کی‌روش ممکن است محبوبیتش را از دست بدهد. در این شرایط فدراسیون چاره‌ای جز همکاری با یک مربی جدید نخواهد داشت.

نتیجه:

حالت‌های بالا نشان از وضعیت مبهم نیمکت تیم ملی بعد از جام جهانی دارد و احتمال نسبتا زیادی وجود دارد که او در بازگشت از روسیه خداحافظی کند. در این شرایط از فدراسیون انتظار می‌رود از حالا به فکر آینده این نیمکت باشد.اگر تاج مایل به ادامه همکاری با کی‌روش است باید از حالا مذاکره با این مربی را شروع کند و از او بخواهد تا تاریخ معینی پاسخ بدهد. اگر قرار به ماندن این مربی است باید قرارداد تا پایان جام ملت‌ها تمدید شود.

اگر مربی پرتغالی خواهان جدایی است یا فدراسیون تمایل به قطع همکاری دارد، بهتر است از حالا چند گزینه برای هدایت تیم ملی در نظر گرفته شود تا بعد از جام جهانی وقت زیادی صرف جست و جو و مذاکره نشود.زمان آماده‌سازی جام ملت‌ها کوتاه است و مربی جدید فرصت کمی برای شناخت بازیکنان تیم ملی و انتخاب نفرات خواهد داشت.

البته انتخاب مربی قبل از جام جهانی چندان حرفه‌ای نیست و می‌تواند روی عملکرد تیم تاثیر منفی بگذارد، ولی فدراسیون باید از حالا تمام جوانب را در نظر بگیرد و بعد از جام جهانی تازه به فکر انتخاب سرمربی نیفتد.این اتفاقی است که بعد از بازی با بوسنی در برزیل هم رخ داد و فدراسیون نگران بود که در صورت رفتن کی‌روش تیم ملی با کدام مربی باید به جام ملت‌های استرالیا برود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها