رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 306705

قلدری و بیتعهدی آمریکا در برجام

ساعت24 -رحمانی فضلی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور امریکا در رابطه با برجام، آن را یک توافق بین‌المللی دانست که در شورای امنیت نهایی شده است و افزود: حرف امریکا علیرغم تاکید آژانس که ایران به توافق پایبند بوده است بیانگر قلدری و بی‌تعهدی امریکاست.

رحمانی+فضلی.jpg
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه، در جلسه تودیع و معارفه استاندار مازندران، گفت: تصمیم ما در دولت بر این بوده تا بتوانیم با جابجایی استانداران هم از تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم و هم موجب تغییر و ایجاد خلاقیت و نوآوری شویم.

وزیر کشور استان مازندرن را در این مدت جزء استان‌های موفق برشمرد و افزود: در ابعاد مختلف اعم از وحدت، انسجام، هماهنگی، تقریبا هیچ مشکلی در این استان نداشته‌ایم.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه و نمایندگان در استان ابراز امیدواری کرد که در این دوره نیز این حمایت‌ها ادامه یابد.

رحمانی فضلی در حوره امنیت استان مازندران را یکی از استان‌های خوب برشمرد و افزود: در این رابطه مدیون اعضای شورای تامین هستیم که با درایت و رصد مستمر همه موارد از ایجاد حوادث خاص جلوگیری کردند.

وی با بیان ایننکه در حوزه سیاسی هم مشارکت مردم و هم همراهی با دولت بسیار خوب بوده، افزود: در انتخابات که نمونه عینی مشارکت سیاسی است با امنیت و سلامت انتخابات خوبی انجام شد.

وزیر کشور با بیان اینکه مازندران در حوزه اقتصادی، با توجه به شرایط و امکانات عمل کرده است، افزود: باید بدانیم که پیش از این در چه شرایطی بوده‌ایم و اکنون در چه شرایطی قرار داریم.

قلدری و بی‌تعهدی آمریکا

وی با اشاره به اثر تحریم‌ها پس از سال ۹۲، شرایط را سخت ارزیابی کرد و گفت: همچنین، دولت ظرف دو سال، بخشی از فعالیت خود را صرف رفع تنش کرد و برجام با پیگیری‌ها و تحت حمایت رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی موفق شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور امریکا در رابطه با برجام، آن را یک توافق بین‌المللی دانست که در شورای امنیت نهایی شده است و افزود: حرف امریکا علیرغم تأکید آژانس که ایران به توافق پایبند بوده است بیانگر قلدری و بی‌تعهدی امریکاست.

وی با اشاره به معرفی استاندار جدید مازندرن به عنوان بیست و دومین استاندار جدید، «محمد اسلامی» را در همه زمینه های علمی، اقتصادی و فنی دارای تجربه خوب دانست و افزود: ایشان فردی با اخلاق، ولایی، معتقد و معتدل هستند و با مشاوره همه نخبگان استان پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

رحمانی فضلی مازندران را از نظر تاریخی حماسه آفرین و معتقد و ولایی، از نظر نیروی انسانی دارای نخبگان و بینش سیاسی آگاه و روشن برشمرد و افزود: از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد.

وی ادامه داد: مازندران از نظر منابع و ظرفیت‌ها هیچ کم ندارد اما باید با برنامه‌ریزی مناسب، مازندران بتواند نقش تاریخی خود را ایفا کند.

به دنبال ایجاد فضای سیاسی امن هستیم

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به هجوم به باورهای مردم بر تعامل و گفتگو و ایجاد بینش عمیق سیاسی در مردم تأکید کرد و افزود: باید کاری کرد که مردم خودشان از خوشان صیانت کنند و یکی از وظایف احزاب این امر است.

وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی ما به دنبال ایجاد فضای سیاسی امن، سیاه نشده و مناسب هستیم، افزود: احزاب جزء فعالان سیاسی هستند.

وزیر کشور وظیفه دولت را ایجاد امنیت در همه عرصه‌ها برشمرد و از اصول مهم در این زمینه به مجوزهای شرعی و قوانین بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ما در ساخت سلاح‌های دفاعی از هیچ کدام از این اصول عدول نکردیم.

وی از جمله دلایل عقب افتادگی استان‌های کشور را مربوط به نظام برنامه‌ و بودجه‌ریزی‌ای دانست که از پیش از انقلاب وجود داشته است و با اشاره به تمرکزگرایی نظام بودجه و برنامه‌ریزی و نظام ادارای موجود، گفت: علی‌رغم کارهای انجام شده هنور نمی‌توان یک نظام غیرمتمرکز، تعادل‌زا و متوازن‌ساز داشته باشیم.

استان‌های مرزی دچار عدم‌توازن

رحمانی فضلی وضعیت استان مازندران را در برابر دیگر استان‌های مرزی کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: استان‌های مرزی ما دچار عدم‌توازن سنگینی هستند که موجب مهاجرت گسترده به کلان شهرها شده است.

وی با اشاره به وقایع انقلاب و جنگ گفت: اقدامات فوری و لازم در آن سال‌ها با همکاری مجلس و مردم و دیگر نهادها انجام شده است.

وزیر کشور افزود: از نظر خدمات یکی از متعادل‌ترین کشورها در منطقه هستیم اما در برخی مسائل دچار اشکال هستیم و هنوز این فرصت ایجاد نشده که نظام برنامه‌ریزی تغییر کند.

وی از جمله مسائل مهم در انتخاب استاندار را تجربه برشمرد و افزود: ما نمی‌توانیم همه موارد را از ابتدا تجربه کنیم و استاندار باید در بسیاری از زمینه ها اعم از صنعت، کشاورزی، سیاست و فرهنگی تجربه و قدرت تحلیل لازم را داشته باشد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه استاندار باید مدیرانی انتخاب کند که دارای تجربه باشد، افزود: این مدیران بتواند مسئولیت کاری را که بر عهده می‌گیرند، انجام دهد.

اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم دولت

وزیر کشور از دیگر مباحث مهم در انتخاب استاندار را هماهنگی و تعامل برشمرد و افزود: استاندار باید توان گفتگو و تعامل داشته باشد و اگر همه نهادها و ارگان‌ها با هم کار کنند، ما موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: همه استان‌های ما در دوره من هیچ مشکلی نداشته‌اند و این امر نتیجه تعامل و هماهنگی و رعایت قانون است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برنامه دولت به معنای برنامه نظام و مردم است، افزود: کسانی باید در هر دولتی روی کار بیایند که برنامه‌های دولت را اجرا کنند.

وی از اولویت‌های مهم دولت را اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: اقتصاد مقاومتی ریل‌گذاری جدید در اقتصاد است و باید به سمت تغییر و مردمی شدن اقتصاد پیش رویم.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها