رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308625

آخرین اخبار زلزله غرب کشور:

افزایش مجروحان به۹۳۸۸نفر/تسهیلات دولت/روحانی:زلزله میزمحاکمه نیست

ساعت24-مشکل برق سرپل ذهاب رفع شد، استاندار کرمانشاه برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان هشدار داد و مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن از آغاز بازسازی واحدها طی هفته آینده خبر داد.

(تصاویر)عکس هایی از زلزله در دوسوی مرز ایران و عراق
dir="ltr" style="text-align:right"> ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.

روند امدادرسانی از ساعتی بعد از وقوع زلزله شروع‌شده ولی عمق خسارت بسیار زیاد گزارش‌شده است. روستاهایی که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتی برای امدادرسانی به آن‌ها نبوده زیاد هستند. امدادگران می‌گویند بعید نیست آمار کشته‌ها بیشتر از آمار موجود شود و عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرسانی‌ها بیش‌ازپیش روشن می‌شود.

در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها بیش از ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد برخی از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند. برخی منابع خبری این رقم را ۳۰ و برخی دیگر ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند. وزیر بهداشت هم احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه را تأیید کرده است.

«ازگله» کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است که مسئولان آن ازجمله بخشدار و شهردار از ضعف کمک‌رسانی‌ها سخن گفته‌اند. به گفته وزیر کشور در جریان این زلزله بیش از هزار و ۹۰۰ روستا و هفت شهرستان کرمانشاه خسارات دیده‌اند. زلزله‌زدگان همچنان در زمینه‌های مختلف دچار مشکلات جدی هستند.

شهرستان سرپل ذهاب دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است. در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.

این در حالی است که همچنان استان‌های غرب کشور می‌لرزند و پس‌لرزه‌ها نگرانی‌ها و مشکلات را مضاعف کرده است. برخی آمارها تا بعدازظهرچهارشنبه حکایت از وقوع بیش از ۲۹۵ پس‌لرزه دارد.

به‌رغم اختلاف در آمارهای مسئولان ملی و استانی، تاکنون مسئولان به ترتیب تعداد کشته‌های این زلزله را ۴۷۴ نفر و تعداد مجروحان را ۹۳۸۸ نفر اعلام کرده‌اند.

۲۱:۴۴ پایان اسکان موقت مناطق تحت ماموریت سپاه تا فردا


۲۱:۰۲ آغاز بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده از هفته آینده

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن گفت: از فردا عملیات آواربرداری در شهرهای و روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه با هدف شروع عملیات ساخت و نوسازی­ آغاز می‌شود.

مجید جودی با بیان اینکه تشکیل پرونده ­برای نوسازی واحدها شروع شده است گفت: هفته آینده رسما کار بازسازی با توجه به تصویب اعتباری عملیات آغاز می شود.


۲۰:۲۳ عدم وجود امکانات لجستیک مناسب برای معدوم سازی لاشه دام ها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نبود لجستیک مناسب برای معدوم سازی بهداشتی لاشه دام ها را یکی از مشکلات فعلی عنوان کرد.


۲۰:۲۲ دروغ اخذ پول برای ترخیص پیکر زلزله زدگان

پزشکی قانونی کرمانشاه با تکذیب دریافت پول برای ترخیص پیکر زلزله زدگان، اعلام کرد که این مجموعه و سازمان آرامستانها درحالت معمولی نیز رقمهایی که به دروغ منتشر می شود از بستگان متوفی اخذ نمی کنند.

۲۰:۰۸ ۹۶ مورد معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده است

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.


۱۹:۳۶ کمیته کمک به زلزله زدگان در نظام مهندسی گلستان ایجاد شد


۱۹:۱۵ استقرار ۱۳ پایگاه سیار اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده


۱۸:۵۲ فرمانده انتظامی کرمانشاه:

نیروی انتظامی برای توزیع منظم امکانات بسیج شده است


۱۸:۳۵ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه:

پیش از ظهر فردا تمامی روستاهای سرپل ذهاب برق دار می شوند


۱۸:۲۷ هشدار شدیدالحن استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: از امشب آمار بی اساس را نمی پذیرم و میدانی نحوه توزیع چادر را رصد می کنم. هیچ خانواری نباید بدون چادر بماند.

وی پس از شنیدن برخی گزارش ها گفت: این چه شیوه گزارش دادن است؟ اینکه برق ۱۰ درصد وصل شده فردا ۵ درصد این چه سیستمی است؟ متوجه نیستید بحران است و مردم بی خانمان شدند؟ درصد یعنی چه؟ برق باید فوری برقرار شود.


۱۸:۰۴ هیچ کمبودی نداریم

نماینده هلال احمر کشور گفت: از نظر اقلام هیچ کمبودی نداریم و به زودی کمک‌های بیشتری می رسد.


۱۷:۵۴ سپاه هرچه داشت آورد

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف گفت: نیروهای ما در لشکر نبی اکرم (ص)، تیپ انصارالرسول و هر آنچه که در بضاعت سپاه بوده در خدمت مردم قرار گرفته است.


۱۷:۲۳ رئیس سازمان بسیج مستضعفین وارد کرمانشاه شد

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای بازدید از روند خدمت رسانی به زلزله زدگان سر پل ذهاب وارد فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه شد.


۱۷:۱۳ استاندار کرمانشاه: تا فردا هیچ حادثه دیده ای نباید بدون چادر و سرپناه موقت باشد


۱۷:۱۲ پیام تسلیت ملکه و نخست وزیر انگلیس به مناسبت حادثه زلزله در ایران


۱۶:۵۴ راه اندازی آشپزخانه در سرپل ذهاب و توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: روزانه ۳۰ هزار پرس غذای گرم میان زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع می‌شود.

۱۶:۴۰ قرارگاه خاتم، ساخت مسکن روستاییان را برعهده گرفت

وزیر کشور در پنجمین جلسه شورای عالی مدیریت بحران گفت: قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده که ساخت مساکن روستایی را برعهده بگیرد و این کار با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که متولی این‌کار است انجام می‌شود.

۱۶:۱۲ اولین سی تی اسکن سیار توسط نیروی زمینی سپاه در غرب کشور مستقر شد

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بزرگترین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه روزانه ۱۰۰۰ نفر است، گفت: بهداری نزسا ۱۳۶۸ نفر از مصدومان زلزله غرب کشور را درمان کرد.

۱۵:۴۴ دستورات پنج‌گانه ربیعی برای زلزله‌زدگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای پنج بندی خطاب به معاونان و مدیران این وزارتخانه، ضمن صدور دستوراتی برای حمایت از زلزله‌زدگان، خواستار ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده، گردید.


۱۵:۴۰ ارائه خدمات سجلی خارج از نوبت به زلزله‌زدگان

سخنگوی سازمان ثبت احوال از ارائه خدمات سجلی خارج از نوبت به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: اکیپ های سیاری از استان های مختلف آماده باش هستند و در صورت اعلام نیاز ستاد بحران و مدیریت ثبت احوال استان این نیروها اعزام می شوند.


۱۵:۲۹ آب منطقه زلزله زده«ازگله» وصل شد/تلاش برای آبرسانی سایر مناطق

میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۱۵۰ روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و با مشکل آب مواجه هستند، افزود: در زمان حاضر در حال تلاش هستیم تا با کمک چند تیم عملیاتی از شرکت توانیر و شرکت توزیع نیروی برق، چاه های ایستگاه های پمپاژ تخریب شده را وارد مدار کنیم که با ورود پمپ ها به مدار، حداقل شرایط آب این روستاها در ورودی روستا به حالت طبیعی در آید؛ این در حالی است که به دلیل تخریب بالای روستاها، تا زمانیکه آوار برداری به طور کامل صورت نگیرد، نمی توانیم شبکه های آب داخل روستا را وصل کنیم.


۱۵:۲۳ مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر اعلام کرد: مشکل برق سرپل ذهاب حل شد

هم اکنون برق همه مناطق شهر سرپل ذهاب وصل شده و نزدیک به ۴۰ درصد روستاها نیز، برقدار هستند؛ اما مشکل اصلی، تخریب زیرساخت های اصلی زندگی در مناطق زلزله زده است.


۱۵:۰۸ آخرین پیش‌بینی از وضعیت جوی استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه از روز یکشنبه خبر داد و گفت: براساس آخرین داده های هواشناسی تا روز شنبه هفته آینده به استثنای بعضی ساعات که همراه با وزش ملایم باد و افزایش ابر خواهد بود، پایدار بوده و پدیده قابل توجهی برای استان پیش بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت سامانه ای ناپایدار از عصر روز یکشنبه به استان وارد و تا روز چهارشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد. سامانه مذکور ضمن افزایش دمای شبانه به تناوب بارش هایی همراه با وزش باد و رعد و برق برای سطح استان در پی خواهد داشت.


۱۵:۰۱ رسیدگی به مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه

در این تصاویر رسیدگی و درمان مصدومان زلزله کرمانشاه در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران را می بینید.

۱۴:۵۹ تصاویر حضور بسیج در کنار مردم اهل سنت روستاهای سرپل ذهاب

نیروهای امدادی بسیج و سپاه در قلب روستاهای سرپل ذهاب در حال امداد رسانی و مداوای مصدومان حادثه زمین لرزه هستند.

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.


۱۴:۵۸ تصاویر جدید از خسارت های زلزله در سرپل ذهاب

۱۴:۴۶ مرحله جدید عملیات آواربرداری مناطق زلزله زده آغاز شد

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفتگویی اعلام کرد: به فضل الهی و تلاش دستگاهها و نهادهای مختلف با اتمام مرحله اول عملیات آواربرداری برای نجات بازماندگان و یافتن اجساد جان باختگان، مراحل جدید آواربرداری مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تقسیم کار بعمل آمده عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم در مناطق روستایی و صعب العبور توسط سپاه و بسیج و در شهرها توسط برادران عزیز ارتش همچنان ادامه خواهد داشت افزود: در این مراحل بیرون آوردن احشام و امکانات و لوازم زندگی مردم از زیر آوار و تأمین امنیت برای حفظ و نگهداری آن مورد نظر است.

سردار پاکپور اظهار امیدواری کرد با اتمام مراحل آواربرداری در روزهای آینده، به زودی بازسازی مناطق و فراهم سازی زمینه های زندگی عادی مردم در شهرها و روستاها انجام می پذیرد.


۱۴:۴۵ ساز و کار گسل‌های غرب کشور مشابه گسل شمال تهران است

رئیس سابق مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: ساز و کار زمین لرزه‌ای که در غرب کشور رخ داده، بسیار به گسل شمال تهران نزدیک است با این تفاوت که در غرب کشور، جمعیت به اندازه تهران فشرده نیست.


۱۴:۴۲ ۲۱نفر از مصدومان زلزله غرب کشور به بیمارستان میلاد انتقال یافتند


۱۴:۴۰ فردا پنجشنبه تمام مدارس استان کرمانشاه تعطیل است

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به دلیل خطرات ناشی از وقوع زلزله، فردا پنجشنبه مورخ ۲۵ آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

۱۴:۲۶ وزارت خزانه‎داری آمریکا: لطفا تحریم‎ها را در کمک به زلزله‎زدگان ایرانی رعایت کنید!

دفتر کنترل داریی‎های خارجی وزارت خزانه‏‎داری آمریکا با صدور دستورالعملی به ایرانیان مقیم این کشور اجازه داد به شرط رعایت تحریم‎های ضد ایرانی، به هموطنان زلزله‎زده خود کمک کنند!

۱۴:۱۶ تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به ۴۷۴ نفر رسید

اورژانس کشور تعداد کشته های زلزله کرمانشاه را ۴۷۴ نفر و تعداد زخمی ها را ۹۳۸۸ نفر اعلام کرد.

۱۴:۱۰ کتاب و اسباب‌بازی به کودکان زلزله‌زده استان کرمانشاه هدیه دهیم

کتاب، اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای اهدایی مردم ایران از سوی کمیته‌ امدادرسانی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمع‌آوری و به کودکان ساکن مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اهدا می‌شود.

۱۴:۲۲ رسیدگی سریع به مسائل بیمه ای و درمانی بیمه شدگان حادثه دیده

سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در شهرستان سرپل ذهاب حضور یافت و بر رسیدگی سریع به مسائل بیمه ای و درمانی بیمه شدگان حادثه دیده تاکید کرد.

۱۳:۳۶ مراکز درمانی در منطقه زلزله زده غرب کشور احداث می‌شود

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت:مراکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت کشور در منطقه زلزله زده غرب کشور احداث می‌شود.

۱۳:۳۶ گازرسانی به نانوایی‌ها و جایگاه‌های CNG در سرپل ذهاب

سخنگوی شرکت ملی گاز از گازرسانی به نانوایی‌ها، جایگاه های عرضه سوخت سی‎ان‎جی و برخی اداره های دولتی در سرپل‌ذهاب خبرداد.

بوجارزاده ادامه داد: پیش از این ۸۰ هزار چراغ روشنایی و گرم کننده در شرکت های گاز استانی ذخیره شده بود که به هنگام نیاز شهرهای شمالی کشور در اختیار مردم قرار گرفته بود، اکنون نیز در ادامه همان مسیر، یک هزار و ۶۰۰ چراغ روشنایی و گرم کننده از شرکت گاز همدان به مناطق زلزله زده آورده شده و تاکنون ۸۰۰ چراغ بین مردم توزیع شده است.

۱۳:۲۳ دانشجویان معماری برای زلزله زدگان سرپناه موقت می سازند

دانشجویان دانشگاه علم وصنعت ایران با هدف ساخت سرپناه موقت برای زلزله زدگان غرب کشور به این مناطق اعزام می شوند.

۱۳:۱۴ کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بی سابقه است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در نشست پیگیری مسائل و مشکلات زلزله زدگان گفت: کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از سراسر ایران خصوصاً از استانهای همجوار بی سابقه است.

۱۳:۱۴ کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بی سابقه است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در نشست پیگیری مسائل و مشکلات زلزله زدگان گفت: کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از سراسر ایران خصوصاً از استانهای همجوار بی سابقه است.

۱۲:۴۸ برنامه‌های وزارت دفاع برای استمرار امداد رسانی به مناطق زلزله زده

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با تاکید بر تداوم و استمرار امدادرسانی وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.

۱۲:۴۳ زلزله ۴.۱ ریشتری حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند

۱۲:۳۸ زلزله ۷۰ مدرسه را تخریب کرده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تعداد ۷۰ مدرسه در مناطق زلزله زده تخریب شده است.

۱۲:۳۷ زلزله میز محاکمه وایجاد اختلاف نیست؛ وقت همدلی برای یاری مردم است

رییس‌ جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: وقوع حوادثی طبیعی میز محاکمه نیست که در آن همدیگر را پای آن کشانده و به محاکمه بکشانیم، بلکه چنین اتفاقاتی زمان یاری و کمک و همدلی بیشتر مردم و انسجام و وحدت است.

۱۲:۱۸ خدمات مشاوره ای برای دانش آموزان مناطق زلزله زده در دستور کار است

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، گفت: ارائه خدمات مشاوره ای و عاطفی بعد از بازگشت دانش آموزان مناطق زلزله زده به مدرسه در دستور کار قرار دارد.

۱۲:۱۵ گستردگی زلزله امکان خدمت رسانی به ۲ هزار روستا را دشوار کرده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور موافقت کرد که وزیر کشور به جای هیئت دولت، ستاد بحران را تشکیل دهد اما گستردگی حادثه باعث شده که امکان خدمت رسانی به حدود دو هزار روستا دشوار باشد.

۱۲:۱۲ ستاد اجرایی فرمان امام مدارس تخریب‌شده زلزله‌ را می‌سازد

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدارس تخریب شده در مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور را می‌سازد.

۱۲:۰۹ محموله صد تنی کمک های امدادی به زلزله زدگان

۱۲:۰۰ بسته‌های ویژه اپراتورهای موبایل برای مناطق زلزله‌زده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرایط ارتباطی در مناطق زلزله زده به حالت قبل بازگشته است، گفت: اپراتورهای موبایل بسته های ویژه ای را در آن مناطق در نظر گرفته اند.

۱۱:۳۴ کمک های بلاعوض و تسهیلات دولت به زلزله زدگان

محمد باقر نوبخت از تصویب پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات دولت به زلزله زدگان خبر داد و بیان کرد: مصوبات دولت در ۴ سرفصل در قالب ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

۱۱:۲۱ مستندی از کوچه های سرپل ذهاب/ لشکر آواره ها در هراس از پس لرزه ها

۱۱:۰۸ حفظ روحیه کودکان زلزله‌زده از اولویت‌های کانون پرورش فکری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پیامی گفت: همدردی با مادران و پدران اندوهگین و حفظ روحیه‌کودکان و نوجوانان که تجربه‌ی زیستی کم‌تری در مواجهه با چنین رویداد تلخی دارند، از اولویت‌های کانون است.

۱۱:۰۷ افزایش تعداد کشته‌ها

به گفته مسئولان پزشکی قانونی کرمانشاه تاکنون زلزله ۴۳۹ کشته داشته است.

۱۱:۰۰ انجام ۱۴۰۰ جراحی/ پیوند موفقیت آمیز قطع عضو

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از انجام هزار و ۴۰۰ مورد جراحی خبر داد و گفت: برخی مصدومان قطع عضو شده بودند که با توجه به اعزام به موقع اعمال جراحی پیوند عضو به صورت موفقیت آمیز انجام شد.

۱۱:۰۸ حفظ روحیه کودکان زلزله‌زده از اولویت‌های کانون پرورش فکری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پیامی گفت: همدردی با مادران و پدران اندوهگین و حفظ روحیه‌کودکان و نوجوانان که تجربه‌ی زیستی کم‌تری در مواجهه با چنین رویداد تلخی دارند، از اولویت‌های کانون است.

۱۱:۰۷ افزایش تعداد کشته‌ها

به گفته مسئولان پزشکی قانونی کرمانشاه تاکنون زلزله ۴۳۹ کشته داشته است.

۱۱:۰۰ انجام ۱۴۰۰ جراحی/ پیوند موفقیت آمیز قطع عضو

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از انجام هزار و ۴۰۰ مورد جراحی خبر داد و گفت: برخی مصدومان قطع عضو شده بودند که با توجه به اعزام به موقع اعمال جراحی پیوند عضو به صورت موفقیت آمیز انجام شد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی بیمارستان های صحرایی مجهز در شهرها بیان کرد: آمبولانس ها به همراه پزشک در روستاها مستقر شده اند.

۱۰:۵۸ بسیجیان از سراسر کشور در حال کمک رسانی به زلزله زدگان هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیجیان از سراسر کشور، داوطلب حضور در مناطق زلزله زده هستند و تعدادی هم در مناطق زلزله زده حضور یافته و در حال کمک رسانی هستند.

۱۰:۵۴ حوالی سرپل ذهاب ۴ ریشتر لرزید

زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر دقایقی قبل حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

۱۰:۵۲ ساره جوانمردی مدال طلای پارالمپیک ریو را به حراج گذاشت

ساره جوانمردی یکی از مدال های طلای خود در بازی های پارالمپیک ریو را به نفع هموطنان آسیب دیده در زلزله مناطق غرب کشور به حراج گذاشت.

۱۰:۴۷ پیمانکار بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب هم بازداشت شد

در پی شکایت وزارت بهداشت از سازندگان بیمارستان های تازه تاسیس اسلام‌آبادغرب و سرپل ذهاب که در زلزله اخیر استان کرمانشاه تخریب شدند، شامگاه گذشته پیمانکار بیمارستان اسلام آباد غرب و امروز پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب دستگیر شد.

به گفته مقامات قضایی استان پرونده پیمانکاران این بیمارستانها در دستور رسیدگی قضایی دارد.

محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: پیمانکار با وثیقه‌ آزاد می‌شود تا ساختمان بیمارستان را بازسازی اصولی و فنی کرده و برای مردم قابل استفاده کند.

۱۰:۴۲ انتقال آشپزخانه رضوی برای تامین غذای زلزله‌زدگان به دشت ذهاب

آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین آستان قدس برای تأمین غذای گرم زلزله‌زدگان به دشت ذهاب منتقل شد.

۱۰:۳۰ امنیت مناطق زلزله زده و محموله های امدادی تامین شده است

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: امنیت مناطق زلزله زده و محموله های امدادی تامین شده است.

۱۰:۳۰ موکب‌داران اربعین برای خدمت به زلزله زدگان «یا حسین» گفتند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی گفت: با همت خیرین و هیات‌های مذهبی تعدادی موکب جهت طبخ و توزیع غذا میان هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه برپا خواهد شد.

۱۰:۲۵ نمایندگان فرماندار در محلات قصرشیرین حواله چادر توزیع می‌کنند

فرماندار قصرشیرین گفت:مردم در محلات خود باقی بمانند زیرا نمایندگان فرماندار که مسولان ادارات هستند نسبت به توزیع حواله چادر اقدام می‌کنند.

فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۶ اکیپ از مسولان ادارات وشورای شهر به سطح شهر می روند.

۱۰:۲۰ معاون جهرمی مامور اعزام کمکهای انسان دوستانه به زلزله زدگان شد

وزیر ارتباطات گفت: یکی از معاونانم را مامور هماهنگی برای اعزام کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان غرب کشور کردم.

۱۰:۰۹ تعداد مجروحین زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ نفر رسید/ اختلاف آمار

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تا این لحظه تعداد مجروحین زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ نفر رسید. از تعداد مجروحین مذکور ۳۴۰ تن نیز در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.

این در حالیست که دقایقی پیش سخنگوی سازمان مدیریت بحران آمار مجروحان حادثه را هفت هزار و ۸۱۷ نفر اعلام کرد.


۱۰:۰۰ حرکت ۵۰ کامیون کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه از حرکت ۵۰ کامیون کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه طی امروز خبر داد.


۰۹:۴۶ تخریب بیش از ۲۵استخر بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردابی غرب کشور

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تخریب بیش از ۲۵ استخر مجتمع پرورش ماهیان سردابی غرب کشور در منطقه ریجاب از توابع شهرستان دالاهو خبر داد.


۰۹:۳۳ زلزله زده ها چادر گرم می خواهند/ آب و غذا کافی است

آب و غذا به مقدار کافی برای مردم زلزله زده کرمانشاه ارسال می شود و از این نظر فعلا کمبودی در منطقه وجود ندارد.

اما آنچه در سرمای فعلی منطقه کمبود آن به شدت احساس می شود، چادرهای گرم است. چادرهای بسیاری ارسال شده که مسافرتی هستند و نمی توانند مانع نفوذ سرمای شدید منطقه باشند.



۰۹:۲۲ زلزله کرمانشاه باعث اندوه عمیق مقام معظم رهبری شده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: زلزله کرمانشاه باعث اندوه عمیق مقام معظم رهبری شده است.

محمد مخبر در نشست با استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمده ایم با تمام توان به مردم خدمت کنیم، گفت: تا دو ساعت دیگر ۱۰ هزار تخته پتو به شهرستان ثلاث باباجانی ارسال می شود.

وی عنوان کرد: ۵۰ هزار قوطی کنسرو، ۱۵ هزار کیلو خرما، یک هزار دستگاه والور و تعدادی پوشاک گرم و اورکت همین امروز به ثلاث باباجانی فرستاده می شود.


۰۹:۱۳ ۴۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق برآوردها ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تخریب شده اند، گفت: ۶ هزار مجروح به مرکز استان منتقل شده است.


۰۹:۱۱ ۱۰ هزار چادر امدادی برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران از ارسال ۱۰ هزار دستگاه چادر امدادی و همچنین مایحتاج دیگر به وزن ۶۶۲ تن برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.


۰۹:۱۰ ورود اعضای تیم ملی کشتی به کرمانشاه

اعضای تیم ملی کشتی ایران بامداد امروز برای کمک به زلزله زدگان وارد کرمانشاه شدند.

حسن رحیمی، حسن یزدانی، کمیل قاسمی و قاسم رضایی از چهره‌های عنوان دار المپیک هستند که در کنار دیگر کشتی گیران ملی پوش به کرمانشاه سفر کردند. رسول خادم و حمید بنی تمیم به عنوان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز همراه با کشتی گیران ملی پوش به کرمانشاه سفر کردند.


۰۹:۰۹ رحمانی فضلی از وضعیت مناطق زلزله زده به مجلس گزارش می دهد

گزارش وزیر کشور از وضعیت مناطق زلزله زده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.


۰۸:۵۹ زلزله زدگان شهرستان جوانرود


۰۸:۵۹ کارشناسان نظام روانشناسی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از اعزام کارشناسان این سازمان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: مصوب کرده ایم تا رواشناسان در بلایای طبیعی در کنار مردم حضور داشته باشند.


۰۸:۵۹ تدبیر مدیریت واحد برای شهرهای زلزله زده

طی ابلاغی مهندس رحیمی،معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع، به عنوان نماینده تام الاختیار و معین شهرستانهای زلزله زده ثلاث باباجانی،جوانرود و روانسر به منطقه اعزام شد.

همچنین جعفر همتی مشاور عالی استاندار به عنوان نماینده تام الاختیار و معین شهرستانهای زلزله زده در سرپل ذهاب و قصرشیرین منصوب شد.


۰۸:۱۶ اعزام بیش از ۱۲۰کامیون ازکمک های مردمی کردستان به مناطق زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت:تاکنون بیش از ۱۲۰ کامیون از کمک های مردمی این استان بدون هیچ مشکلی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.


۰۲:۰۰ چهار مرحله پرواز برای توزیع امکانات جدید

رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: از لحاظ اقلام امدادی بیش از حد نیاز منطقه بارگیری شده و در مناطق موجود داریم . سه شنب شب جلسه ای در استانداری تشکیل شد و راهکاری برای امنیت خودروهای اعزامی به منطقه اندیشیده شد تا اقلام مورد نظر به موقع به دست مردم برسد. امروز بالغ بر ۲۲ هزار تخته چادر علاوه بر ۷۵۰۰ تخته چادر که روز اول توزیع شده بود توزیع شد. بالغ بر ۳۸۰ هزار قوطی کنسرو و ۵۰ هزار واحد غذایی آماده شده که از فردا توزیع خواهد شد و ست لوزام بهداشتی نیز از فردا توزیع خواهد شد.­ روستاهایی که اقلام کمتر توزیع شده است از چهارشنبه از طریق ۴ مرحله پرواز ده فروند هلی کوپتر های هلال احمر اقلام توزیع خواهد شد. امیدواریم با نظم و انضباط اقلام مورد نیاز مردم سریعتر توزیع شود.


۰۲:۰۰ ۱۵۵۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در این زلزله حدود ۱۵۵۰۰ واحد مسکونی صد دردصد تخریب شده اند که ۱۱ هزار واحد روستایی و ۴۵۰۰ واحد در شهرها صد درصد تخریب شده اند تعدادی هم نیاز به تعمیر دارند که در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۰واحد خسارت دیده داریم و در جلسه ای که با رئیس جمهور داشتیم برآورد اعتبار شده است و تسهیلات شامل وام قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد برای شهرها و ۴ درصد برای روستاییان در نظر گرفته شده است. تسهیلات بلاعوض هم برای مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است. در کنار این تسهیلات برای تامین معیشت و تامین لوازم خانه که ۲ میلیون کمک بلاعوض و ۳ میلیون به صورت وام­ برای تامین لوازم منزل در نظر گرفته شده است.


۰۲:۰۰ از لحاظ رسیدگی به مجروحین کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانطور که در جلسه قبلی اعلام شد از لحاظ رسیدگی به مجروحین کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم. شب سه شنبه نیز دو هواپیما بیمار به تهران اعزام می شوند ولی بهداشت با توجه به اینکه هنوز در مناطقی مشکل آب و اسکان وجود دارد نیاز به اقدامات زمینه ای بیشتر دارد.

حریرچی در ادامه آمار کلی داد: ۹۳۴۵ مجروح به بیمارستا ن ها مراجعه کردند که ۵۵۴۶ مرخص کردیم و۱۳۵۹ بعد از مداوای چندین ساعته و بستری مرخص شده اند. ۱۲۴۳ جراحی تا امروز ساعت هشت در استان انجام داده ایم که آمار خیره کننده ای است و این موفقیت را به پزشکان و پیراپزشکان تبریک می گوییم. امروز ۱۰۰ بیمار دیگر به تهران منتقل کرده ایم.­


۰۲:۰۰ مشکل در نظام توزیع امکانات

سردار مومنی درباره اقدامات نیروی انتظامی در منطقه گفت: از لحظات اولیه زلزله نیروی انتظامی استان با همه توان منطقه وارد شد بعد نیروی انتظامی استان های همجوار و مرکز وارد عمل شد و قرارگاه عملیاتی مقدم نیروی انتظامی در سرپل ذهاب راه اندازی شد. در این قرار گاه پلیس راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس مرزبانی حضور دارند. نیروهای کمکی از استان های اطراف و همچنین از مرکز به اندازه کافی در منطقه مستقر شده اند.­

وی افزود: نظام توزیع کمی اشکال داشته است چون باید سازماندهی ها از قبل انجام می شد و اماکن مشخص شود و اطلاع رسانی شود و اینکه در خیابان ها توزیع کمک ها صورت گیرد مشکلاتی را بوجود آورده است اما خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاذ شد مشکلات برطرف می شود. در جاده ها نیز مورد ترافیکی خاصی نداریم و از نظر امنیت نیز به طور کلی امنیت برقرار شده است.­


۰۲:۰۰ بازسازی در مناطق زلزله زده شروع شده است/کمبود دارو نداریم

مسئولان دستگاه های فعال در کمک به زلزله زدگان با بیان اینکه کمبودی از نظر اقلام مورد نیاز ندارند اعلام کردند که ملزومات در روستاهایی که کمتر توزیع شده است از چهارشنبه توزیع می شود.


۰۰:۰۲ مردم سرپل ذهاب از توزیع نامناسب کمک ها سخن می گویند


۰۰:۰۰ سازمان مدیریت بحران: امکانات در مناطق زلزله زده کافی است

بهنام سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اکنون از نظر امکانات مانند چادر ، پتو ، موکت و وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده هیچ مشکلی وجود ندارد. حدود ۴۵ هزار دستگاه چادر درمنطقه وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار چادر میان مردم توزیع شده است . مقرر شد که کمک ها با همکاری سپاه و ارتش تا امشب به دست همه مناطق برسد.


۲۳:۵۹ هیچ کمکی به گیلانغرب نرسید

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت حجم خسارتهای وارده به شهرستان گیلانغرب بسیار بالا است؛ بسیاری از روستاها بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند اما متاسفانه تاکنون هیچ محموله کمکی نرسیده است. وی از کمبود چادر و آب سالم خبر داد و گفت: آب شرب در این شهرستان همچنان قطع است و آب در برخی از روستاها گل آلود است.


۲۳:۵۹ بازداشت پیمانکار بیمارستان

با دستور دادستان اسلام آبادغرب، پیمانکار بیمارستان جدید این شهر که در زلزله تخریب شده است بازداشت شد.


۲۳:۵۶ وام ۱۰ میلیون تومانی برای زلزله زدگان

کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، امهال وام‌های زلزله‌زدگان غرب کشور را به همراه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ده میلیون تومانی به هر خانوار، تصویب کرد. طبق این مصوبه مقرر شد شبکه بانکی نسبت به امهال کلیه تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده ( اعم از تولیدی و غیر تولیدی، در شهرها و روستاها) به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه اقدام کند و سود متعلقه توسط­دولت تامین شود. همچنین وام ۱۰ میلیون تومانی به خانواده ها با شش‌ماه تنفس و تقسیط چهار ساله پرداخت می شود.

۲۲:۰۱ برق روستاهای سرپل ذهاب فردا وصل می‌شود

مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تمامی مسیرهای زلزله زده به جز شهرستان سرپل ذهاب برق وصل است تنها تعدادی از روستاهای آسیب دیده این منطقه باقی مانده که از فردا جهت انجام نیازهای ضروری برقر دار می شوند.

وی افزود: از ۲۴۰ روستای سرپل ذهاب ۴۰ روستا شبکه های برق آنان آسیب دیده که درصدد تامین برق رسانی آنان طی فردا هستیم.


۲۱:۵۱ ۲۷۰۰ تخته چادر از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به ارسال دو هزار و ۷۰۰ تخته چادر و هفت هزار تخته پتو از لرستان به کرمانشاه بیان داشت: همچنین اقلام خوراکی مانند کنسرو، خرما، بیسکویت، نان و آب معدنی نیز در حال ارسال است.

رضایی بیان داشت: در مجموع ۴۶ نیروی هلال احمر لرستان در منطقه زلزله زده کرمانشاه مستقر هستند.


۲۱:۴۲ اعزام مربیان فرهنگی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، با تشکیل ستاد ویژه در این‌اداره کل نسبت به اعزام مربیان فرهنگی برای انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان اقدام کرد.

اجرای فعالیت های فرهنگی در مناطق زلزله زده، عیادت از کودکان سانحه دیده، پیگیری همکاران و اعضای مراکز در منطقه، از جمله اقدامات صورت از سوی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه است.


۲۱:۳۷ نتوانسته‌ایم کار اسکان زلزله‌زدگان را تمام کنیم/توزیع ۵۴هزار چادر

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه کالاهای امدادی مورد نیاز تامین شده است گفت: از نظر تعداد نیرو و اقلام مورد نیاز مشکلی نداریم و تنها مشکل ما عدم امکان اجرای عملیات اجرایی است چرا که شرایط آنجا پایدار نیست.

سلطانی با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که بحث اسکان را امروز صبح تمام کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن را به اتمام برسانیم گفت: این امر نیز به این دلیل بوده که چادرها در مسیر مورد تعرض قرار می گیرند.


۲۱:۲۳ علاوه بر کمبود چادر نگران تامین آب هستیم

فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: در حال حاضر کمبود چادر داریم اما برای روزهای آینده نگران کمبود آب نیز هستیم.

فرهاد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود پیگیری های انجام شده توسط مجموعه دستگاه های خدماتی هنوز نتوانسته ایم در حد انتظار مردم واقع شویم.

وی اساسی ترین نیاز مردم را تامین چادر دانست و افزود: تا این لحظه حتی یک تخته چادر میان مردم گیلانغرب توزیع نشده است.

همتی گفت: با وجود اینکه توسط ستاد مدیریت بحران تعدادی چادر به عنوان خانوادگی در اختیار داریم.


۲۰:۵۷ درمان نیمی از مصدومین زلزله در بیمارستان شهدای کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از درمان نیمی از مصدومین زلزله استان در بیمارستان شهدای کرمانشاه خبر داد.


۲۰:۴۱ سفرجانشین فرمانده انتظامی کشوربه سرپل ذهاب/تشکیل جلسه شورای تامین

پیرو ایجاد برخی بی نظمی ها در مسیر انتقال محموله های امدادی و اهدایی به شهرستان سرپل ذهاب، سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی وارد سرپل ذهاب شد.

دستور ویژه به نیروها برای اسکورت محموله هایی داده شد تا مردم زلزله دیده ای که در مسیر هستند به صورت خارج از نوبت و بی برنامه محموله ها را متوقف نکنند.


۲۰:۱۹ خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد/پایان آواربرداری

معاون استاندار کرمانشاه از پایان آواربرداری از ظهر امروز خبر داد و گفت: خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.


۱۹:۲۸ تأکید آیت الله جوادی آملی بر کمک به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور، تأکید کرد: مسئولان و ملت ایران اسلامی از هیچ مساعدتی در کمک به حادثه دیدگان دریغ نکنند.

۱۹:۰۹ برخی افراد سودجو در روند خدمت رسانی اخلال ایجاد کردند

فرماندار قصرشیرین گفت: برخی افراد سودجو در روند خدمت رسانی به مناطق زلزله زده اخلال ایجاد کردند.


۱۸:۳۱ آیت الله علما خواستار شد: رسیدگی سریع به مناطق زلزله زده دور افتاده در استان کرمانشاه

آیت الله مصطفی علما از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

امام جمعه کرمانشاه مهمترین نیاز زلزله زدگان را چادر، غذا و آب بر شمرد که کمک سریع مردم و مسوولین را احتیاج دارد.

آیت الله علما ضمن اظهار همدردی با مردم این مناطق عنوان داشت: همه مسئولین باید تمام توان نهاد های ذیربط را برای از بین بردن مشکلات اولیه این مردم بکار بگیرند.


۱۷:۵۱ همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه/حراج طلای المپیک برای یاری مصدومان

به دنبال وقوع زلزله تکان دهنده یکشنبه شب در نقاط مختلف استان کرمانشاه، جامعه ورزش کشور، همصدا با دیگر هموطنان، با مردم زلزله زده این دیار ابراز همدردی کردند.

صدور پیام های تسلیت ورزشکاران و مربیان، حراج مدال طلای المپیک توسط کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاه، جمع آوری کمک برای زلزله زدگان، اهدای ۲۰۰۰ تخته پتو و چادر از سوی مدیران، بازیکنان و کادر فنی تیم های استقلال و پرسپولیس از جمله اقداماتی بود که شاید قدری آلام زلزله زدگان دردمند را تسکین بخشید.

علی دایی، جواد نکونام، برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، وینفرد شفر سرمربی و بازیکنان استقلال از جمله فوتبالی هایی هستند که نسبت به زلزله استان کرمانشاه واکنش نشان دادند و با مردم آسیب دیده ابراز همدردی کردند.


۱۷:۳۱ پرداخت ۷۱ میلیارد تومان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر

در پی وقوع زلزله در استانهای غربی، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مبلغ ۷۱ میلیارد و ۱۰میلیون تومان در سرفصل های مختلف تخصیص داده شده، برای کمک به آسیب دیدگان ایلام و کرمانشاه را صادر کرد.

بر اساس این دستور، مبلغ ده میلیارد تومان از محل تنخواه ماده ۱۲ وزارت کشور، ۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان از محل تملک استان کرمانشاه، ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تملک استان ایلام، ۱۵ میلیارد تومان اورژانس کشور و تهران، ۲ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پزشکی قانونی، ۵ میلیارد تومان به وزارت کشور و ۱۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان از محل جمعیت هلال احمر پرداخت شد.


۱۷:۲۴ مردم «ازگله» هنوز مشکل چادر دارند

بخشدار ازگله گفت: مردم این منطقه هنوز مشکل چادر دارند.


۱۷:۱۵ اعزام ١٨٠ نیروی پرستاری به مناطق زلزله زده


۱۷:۱۳ عجله مردم برای رسیدن به نیازهای اولیه خود سرقت یا غارت نیست

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به خبر کذبی که در خصوص سرقت خودرو های حامل کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی بود، گفت: عجله مردم برای رسیدن به نیازهای اولیه خود سرقت یا غارت نیست.


۱۶:۵۹ موج بارشی از یکشنبه وارد کرمانشاه می شود

هواشناسی از ورود موج جدید بارشی از روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده به کرمانشاه خبر داد.


۱۶:۵۴ بازدید وزرای راه و شهرسازی و نفت ازمناطق زلزله زده استان کرمانشاه

وزرای راه و شهرسازی و نفت ازمناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کردند.


۱۶:۵۰ تولد ۲ نوزاد در مناطق زلزله زده

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از تولد دو نوزاد به صورت طبیعی در بیمارستان های صحرایی مناطق زلزله زده خبر داد.


۱۶:۴۸ روحانی از مصدومان زلزله عیادت کرد


۱۶:۴۴ از پیمانکاران بیمارستانهای تخریب شده کرمانشاه شکایت می کنیم

وزیربهداشت با بیان اینکه ۷ شهرکرمانشاه درگیرزلزله هستند،گفت:برخی از مراکز درمانی دراستان مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب واسلام آبادغرب آسیب دیدندکه حتما علیه پیمانکاران آن اقامه دعوی می کنیم.


۱۶:۳۵ احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله کرمانشاه وجود دارد

وزیر بهداشت گفت: احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله استان کرمانشاه وجود دارد.


۱۶:۲۰ تسهیلات بازسازی دستور کار جلسه هیئت دولت است

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اختصاص تسهیلات لازم برای بازسازی منازل زلزله زده در دستور کار جلسه فردای هیئت دولت قرار دارد.


۱۶:۰۷ ۱۲ هزار مسکن شهری و ۵ هزار مسکن روستایی در زلزله ویران شده‌اند

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و ۱۲ هزار مسکن شهری و ۵ هزار مسکن روستایی در زلزله ویران شده‌اند.


۱۶:۰۲ تاکید روحانی بر رفع نیازهای فوری مردم/همه توان خود را به کاربگیریم

حسن روحانی بعدازظهر امروز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: باید برای درمان و مسکن مردم، تامین امنیت مردم و نیازهای فوری مردم همه توان و قدرت خودمان را به کار بگیریم تا آلام مردم تسکین پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم امدادرسانی و تامین کمبودهای موجود در منطقه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم چیزهایی ک قابل جبران هست را جبران کنیم، البته برخی موارد قابل جبران نیست به ویژه در مورد افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت و برادری مردم کرمانشاه و ملت ایران چیزی است که مشهود است، یادآور ش: ما از این مشکلات با این وحدت عبور خواهیم کرد.


۱۵:۵۲ امکان کمک اینترنتی به زلزله‌زدگان غرب از سایت دفتر رهبری فراهم شد

در پی وقوع زمین لرزه ۷.۴ ریشتری در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین و جان باختن جمعی از هموطنان، امکان پرداخت اینترنتی برای کمک به مردم زلزله‌زده از طریق سایت دفتر مقام معظم رهبری فراهم شد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به نشانی www.leader.ir و ورود از قسمت «پرداخت وجوهات شرعی» نسبت به پرداخت اینترنتی کمک های نقدی خود اقدام کنند.


۱۵:۴۵ زلزله ضعف های ما و سازه هایمان را نشان داد

رئیس جمهور گفت: زلزله یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر که ضعف های ما و سازه هایمان را نشان داد.

روحانی با اشاره به حضورش در جمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: من امروز که در میان مردم بودم حقیقتا کسی توقع عجیب و غریبی نداشت و عمده توقعات درباره نیاز ها اولیه است.

وی ادامه داد: رقم خسارت ها چه شهری و چه روستایی باید مشخص شود. تخریبهای صد در صدی باید مورد نظر باشد.

روحانی تاکید کرد: بنیاد مسکن باید میزان وامها و کمکهای بلاعوض را پیشنهاد کند و آقای دکتر نوبخت به هیات دولت بیاورد تا بررسی کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد هرچه سریع تر محل های اسکان موقت تاکید کرد: برای در اختیار گذاشتن چادر سخت گیری نکنید. اینکه در بازدید هوایی دیدم چادر ها مقابل خانه افراد است کار خوبی است. این مارا هم از زدن اردوگاه بی نیاز می کند هم امنیت می آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید هرچه می توانیم کار را به مردم بسپاریم نه ما انجام بدهیم. این مسکن مهر ها را دیدیم که در کنار خانه های مردم بود. خانه ها خراب نشده بودند اما مسکن مهر خراب شده بود. گرچه وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم.

روحانی در عین حال تاکید کرد: برخی اماکن مثل مدرسه ها و بیمارستانها هم که مربوط به دولت است تخریب شده که باید برای اینها هم فکری کرد.


۱۵:۲۹ تأمین ۱۰۰ هزار تن‌ سیمان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

رئیس بنیاد مستضعفان در جریان سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده، در زمینه مشارکت برای کمک به بازسازی آن مناطق تصمیماتی اتخاذ کرد.


۱۵:۲۸ هموطنان زلزله‌زده خودسرانه گاز را وصل نکنند

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: از هم‌وطنان مناطق آسیب دیده می خواهیم که خودسرانه اقدام به وصل گاز نکنند و از دستکاری رگلاتور و کنتور گاز خودداری کنند و صبورانه منتظر وصل گاز منزل خود باشند.


۱۵:۲۶ معرفی کودکان بی سرپرست زلزله زده به بهزیستی

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت:براساس هماهنگی با بیمارستان‌ها اگر کودک تنهایی پیدا شد درصورتی‌که والدین او مشخص نبود به بهزیستی معرفی می شود.


۱۵:۲۵ هیچگونه سرقتی درکرمانشاه انجام نشده است/مردم به شایعات توجه نکنند

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: هیچگونه سرقتی درپی زلزله کرمانشاه صورت نگرفته است.


۱۵:۲۵ قرارگاه جهادی سردار شهید جعفری در سرپل ذهاب تشکیل شد

قرارگاه جهادی سردار شهید جعفری با حضور سردار فضلی در شهرستان سرپل ذهاب تشکیل شد.



۱۵:۲۳ هواپیمای ۷۴۷ و ایلوشین نیروی هوایی هم عازم کرمانشاه شدند

اقلام ضروری و مورد نیاز زلزله زدگان بوسیله هواپیماهای ۷۴۷ و ایلوشین نیروی هوایی ارتش به مناطق غرب کشور ارسال شد.


۱۵:۱۷ ۵۰ دستگاه کامیون حامل اقلام زیستی به کرمانشاه ارسال شد

رئیس امداد و نجات هلال احمر از ارسال ۵۰ کامیون و تریلی حامل اقلام زیستی به کرمانشاه خبر داد.


۱۵:۱۲ همه نیروگاه‌های استان های زلزله زده در مدار قرار گرفت

مدیرعامل توانیر گفت: همه نیروگاه‌های سه استان زلزله زده در مدار است و فقط نیروگاه بیستون کرمانشاه به خاطر پس لرزه از مدار خارج شده بود که ان هم در مدار است.


۱۵:۰۸ تخریب ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی روستاها در مناطق زلزله زده

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از تخریب ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی روستاها در برخی شهرستان های مناطق زلزله زده خبر داد.


۱۵:۰۲ تامین ۵ برابری سوخت کرمانشاه/سوخت رسانی ادامه دارد

از زمان وقوع زلزله تا کنون (به‌ویژه در ساعات اولیه) جایگاه‌های عرضه سوخت در استان کرمانشاه با صف طولانی خودروها روبه‌رو بود. اگرچه جایگاه‌ها در این ساعات شاهد صف‌های طولانی خودروها هستند، اما بی وقفه پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان هستند.

میانگین فروش یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان کرمانشاه که در شرایط عادی حدود ۲۰ هزار لیتر در روز بود در ۱۲ ساعت اخیر به ۱۰۰ هزار لیتر رسیده است.


۱۴:۵۷ مدارس استان کرمانشاه فردا تعطیل است

به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا چهار شنبه ۲۴ آبان تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.


۱۴:۵۶ عدم وجود مدیریت واحد بحران، بزرگترین مشکل مناطق زلزله زده است

نماینده اعزامی مجلس به مناطق زلزله زده غرب، با بیان اینکه اقدامات بهداشتی در منطقه به طور مطلوب در حال انجام است، گفت: عدم وجود مدیریت واحد برای بحران، مهمترین مشکل در مناطق زلزله زده است.


۱۴:۴۷ تکذیب خبر سرقت از خودروهای حمل چادر و پتو برای زلزله زدگان

یک منبع آگاه درباره خبر پخش شده در شبکه های مجازی مبنی بر راهزنی و سرقت خودروهای حمل چادر و پتو برای زلزله زدگان، اظهار داشت: خبر سرقت از کامیون حمل بار پتو و چادر به شکلی که در شبکه های مجازی منتشر شده است کذب محض است.

این منبع آگاه خبری افزود: چند کامیون حمل چادر و پتو که به سمت سرپل‌ذهاب در حرکت بودند پس از مواجهه با جمعیت چند روستا که درخواست کمک داشتند متوقف شده و محتویات یک کامیون را در محل مورد نظر پیاده می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر این که ازدحام مردم و نگرانی برای رسیدن پتو و چادر بی نظمی هایی به وجود آورد اما خبر سرقت کذب است، ادامه داد: استقرار نیروی نظامی و انتظامی در مسیر مناطق زلزله زده برای برقراری امنیت مردم ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه ایجاد نظم را بر عهده دارد

وی در ادامه تاکید کرد: از همه مردم تقاضا می شود اخبار را از منابع رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی از منابع غیر معتبر توجه نکنند.



۱۴:۳۰ کمک جامعه ورزش

جامعه ورزشی فردا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۵ در ورزشگاه شیرودی گرد هم می‌آیند تا نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کنند. همچنین اعضای تیم کشتی فرنگی به کرمانشاه سفر می‌کنند و اقلام موردنیاز را توزیع می‌کنند.


۱۴:۲۵ آخرین وضعیت شبکه گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: در جوانرود و قصر شیرین کاملا بحث گازرسانی بعد از نشت یابی و تست شبکه انجام شده است. در ثلاث باباجانی کار در حال انجام است ولی در سرپل ذهاب به دلیل میزان بالای تخریب ها همچنان منتظر تامین ایمنی هستیم.


۱۴:۲۲ ثبت ۳۰ زمین‌لرزه در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به ثبت ۳۰ زمین لرزه در این استان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که این زمین لرزه ها طبیعی است.


۱۴:۲۱ ۸۰ درصد آب قصرشیرین و سرپل‌ذهاب وصل شد/کمک به آبفار در آبرسانی

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از وصل ۸۰ درصد آب سرپل ذهاب و قصرشیرین خبر داد در آبرسانی روستایی نیز آبفار را یاری کرده ایم.


۱۴:۱۳ ۶ بیمارستان صحرایی توسط سپاه در مناطق زلزله زده برپا شده است

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: ۶ بیمارستان صحرایی توسط بهداری نیروی زمینی سپاه در مناطق زلزله زده خدمت رسانی می‌کند.


۱۴:۰۲ ۱۶ نفر در لرستان مصدوم شدند/ درمان سرپایی ۵۲ نفر

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مصدومیت ۱۶ نفر براثر وقوع زلزله در این استان خبر داد.


۱۴:۰۱ شمار مجروحان به هفت هزار و ٨١٧ نفر افزایش یافت. تعداد کشته‌ها هم به ۴۳۲ نفر رسید.


۱۴:۰۱ تصاویر ارسال کمک های مردمی


۱۳:۵۹ بازدید معاون فرهنگی قوه قضائیه از مناطق زلزله زده

حجت الاسلام صادقی صبح امروز به همراه معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه از مناطق زلزله زده غرب کشور بازدید کرد.



۱۳:۵۶ مسکن مهر سرپل ذهاب را وزارت راه ساخت نه بنیادمسکن

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان اینکه این نهاد متولی مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیست، گفت: واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده با کمتر از ۲۵ هزارنفر جمعیت، خسارتی نداشت.

محمدی با بیان اینکه طرح های مسکن مهری که بنیاد مسکن ساخته است هیچگونه خسارتی ندیده اند گفت: بنیاد مسکن در غرب کرمانشاه طرح های مسکن مهری که در دست داشت شامل قصر شیرین با ۳۰۰ واحد، کرند غرب با سه پروژه ۴۸۰، ۶۴ و ۴۰ واحدی، پاوه با ۱۲۵ واحد و گیلانغرب با ۱۰۰ واحد می شود که هیچگونه خسارتی ندیده اند؛ تنها در کرند غرب در برخی نماها سنگ جدا شده است.


۱۳:۵۲ بکارگیری تمام امکانات در پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از بکارگیری تمام امکانات این اداره کل برای کاهش تلفات دامی مناطق زلزله زده و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک انسان و دام در این مناطق خبر داد.


۱۳:۵۲ وضعیت کمک رسانی و اعلام شماره حساب

برخی روستاهای مناطق آسیب دیده همچنان به کمک فوری نیاز دارند. فرماندار قصر شیرین گفت: مردم تسریع دستگاه ها در ارسال کمک های فوری و ضروری را خواستارند.

ستاد مدیریت بحران اعلام کرد: پتو، موکت و مواد غذایی اقلام مورد نیاز در مناطق زلزله زده است. مواد غذایی حتما تاریخ مصرف داشته و پتو ها نو باشند.

جمعیت هلال احمر شماره حساب ۹۹۹۹۹ را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور اعلام کرد


۱۳:۴۰ تخریب منازل روستاهای چوار ایلام بر اثر رانش زمین

۶ منزل مسکونی در روستاهای چوار ایلام بر اثر رانش زمین و زمین لرزه تخریب شده است. این منازل به دلیل رانش زمین در عمق ۵ متری فرو رفته و تخریب شده اند.

بر اساس گزارش های رسیده این اتفاق در پی پس لرزه های پیاپی زلزله ۷.۳ دهم ریشتری غرب کشور اتفاق افتاده است.


۱۳:۱۲ زلزله کرمانشاه تاکنون جان ۲۳ دانش‌آموز را گرفته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنوم تعداد ۲۳ دانش آموز جان خود را در زلزله از دست داده اند.


۱۳:۰۷ ۵۸ نفر از جان‌باختگان زلزله غرب کشور از مددجویان کمیته امداد بودند

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد اقدامات این نهاد برای خدمت رسانی به نیازمندان و مددجویان در زلزله کرمانشاه راتشریح کرد و گفت: ۵۸نفر از جان‌باختگان زلزله از مددجویان کمیته امداد بودند.


۱۳:۰۰ تامین مصالح و پروانه رایگان

مدیر کل دفتر بازسازی بنیاد مسکن گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی در زلزله اخیر تخریب شد. جودی افزود: آوار برداری، تامین مصالح، نقشه و پروانه ساخت رایگان است.


۱۳:۰۰ گلایه های شهردار ازگله

شهردار ازگله گفت: دو شب است مردم، زنان و کودکان در فضای باز می خوابند.

نازار بارانی از روند کمک رسانی در این شهر انتقاد کرد و گفت: به دلیل اینکه جمعیت ازگله کمتر است در سکوت خبری نسبت به مناطق پر جمعیت چون سرپل ذهاب است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد منطقه ازگله تخریب شده است، افزود: روند کمک رسانی در ازگله ضعیف است. شهردار ازگله تصریح کرد: روزگذشته وزیر کشور و بهداشت از اینجا بازدید کردند و قول های مساعد دادند اما ما نیاز شدید به مواد غذایی، چادر و پتو به علت سرمای شدید هوا داریم، چرا که مردم ما ۲ شب است در سرما به سر می برند.


۱۲:۵۹ پیام وزیر کشور به استاندار کرمانشاه

وزیر کشور در پیامی به استاندار کرمانشاه از همه نهادهای مسئول خواست، نهایت همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی را به عمل آورند.


۱۲:۵۷ نیاز به ساخت ۳۰هزار مسکن جدید داریم/ دولت کمک بلاعوض خواهد کرد

رئیس جمهور گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.

حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم سرپل ذهاب با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهارداشت: باید همچنین از تلاش های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان قدردانی کرد. دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاههای مسوول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاهها و مسوولین در این راستا بسیج شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می گذرد، تخریب و دچار حادثه شده اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.

روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.


۱۲:۵۷ محموله‌ امدادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مناطق زلزله‌زده رسید

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با علاوه بر ارسال صدها تن انواع اقلام مورد نیاز مناطق زلزله‌زده، ۱۰۰ گروه جهادی و چهار درمانگاه سیار را در مناطق زلزله زده مستقر کرده است.


۱۲:۴۸ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حادثه زلزله غرب کشور را تسلیت گفت


۱۲:۳۸ دیوار بین مردم و روحانی/ سخنان رئیس جمهور ناتمام ماند

حضور حسن روحانی که از ساعاتی قبل برای دیدار با مردم زلزله زده وارد کرمانشاه شده بود، با محافظان در میان مردم حاشیه ساز شد. تصاویر نشان می دهد یک حلقه کامل پلیس ضد شورش میان روحانی و مردم باعث ناراحتی و دلخوری زلزله زده ها شد.


۱۲:۱۷ مجهزترین بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب برپا شده است

بزرگترین و مجهزترین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در سرپل ذهاب برپا است و خیل عظیم مصدومان با حضور مجرب ترین پزشکان در حال کار جهادی و خداپسندانه است.


۱۲:۱۷ توزیع ۱.۵ میلیون آب معدنی

مدیر آب و فاضلاب کشور گفت: در شهرها مشکل اساسی برای تامین آب وجود ندارد؛ در روستاها تانکرهای آبرسانی مستقر است. حمیدرضا جانباز همچنین از توزیع ۱.۵ میلیون آب معدنی خبر داد.


۱۲:۱۶ ارتش و سپاه در کنار هم به کمک زلزله زدگان غرب شتافته‌اند


۱۲:۰۷ توزیع ۱۲ هزار چادر ۲۶ هزار تخته پتوی دیگر بین زلزله‌زدگان کرمانشاه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع ۱۲ هزار چادر ۲۶ هزار تخته پتوی دیگر بین زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد.


۱۱:۵۶ ۲ نفر فوتی در مسکن مهر سرپل ذهاب و کرمانشاه/ سقفی پایین نیامد

روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: در مسکن مهر سرپل ذهاب و کرمانشاه دو نفر فوت شدند اما سقف ساختمان پایین نیامده است.



۱۱:۵۲ اعلام آمادگی کمیته امداد برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه از آمادگی این کمیته برای کمک به زلزله‌زدگان خبر داد.



۱۱:۳۷ بیش از ٩٠ درصد آب و برق مناطق زلزله زده وصل شده است

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب و برق مناطق زلزله زده وصل شده است، گفت: درباره ساخت خانه های زلزله زدگان با حضور رئیس جمهور تصمیم گیری خواهد شد.


۱۱:۲۷ زلزله ۴ ریشتری حوالی قصر شیرین را لرزاند

زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر دقایقی قبل حوالی قصر شیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در ۱۶ کیلومتری قصر شیرین، کرمانشاه، ۱۹ کیلومتری سرپل ذهاب، کرمانشاه و۲۹ کیلومتری ازگله، کرمانشاه و در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد.


۱۱:۲۶ نمایندگان رئیس قوه قضائیه به مناطق زلزله زده اعزام شدند

به دستور حضرت آیت الله آملی لاریجانی، هیأتی متشکل از معاونان رئیس قوه قضائیه به سرپرستی آقای دکتر کهزادی معاون رئیس قوه قضاییه صبح امروز وارد کرمانشاه شد. هیأت اعزامی در حال حاضر جهت بررسی و اطلاع از نحوه کمک رسانی و همچنین نظارت بر آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی مناطق زلزله زده در این مناطق حضور دارند.


۱۱:۱۷ بازدید رئیس جمهور از سرپل ذهاب

رئیس جمهور در جریان سفر به کرمانشاه از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بازدید کرد.

روحانی در این بازدید با توضیح مسئولان ذیربط در جریان چگونگی خسارت ها و روند امداد رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله قرار گرفت.

رییس جمهور همچنین با آسیب دیدگان و مردم زلزله زده در این شهرستان دیدار و ضمن شنیدن صحبت ها و درد دل هایشان، نظرات آن ها را درباره نحوه امدادرسانی ها، کمبودها و مشکلات موجود جویا و دستورات لازم برای جبران کاستی ها و رفع مشکلات مردم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.


۱۱:۱۲ سپاه ۴۰۰ تن مواد غذایی در روستاها توزیع کرد

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: طبق هماهنگی های انجام شده امداد رسانی به زلزله زدگان در روستاها بر عهده نیروهای سپاه پاسداران و بسیج است.

سردار بهمن ریحانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: تا کنون ۴۰ خودروی باری حاوی حدود ۴۰۰ تُن موارد غذایی از جمله کنسرو، نان و آب معدنی توسط سپاه در روستاها توزیع شده است.


۱۱:۱۰ کیانوش رستمی مدال طلای المپیک ریو را به حراج گذاشت

کیانوش رستمی که در بازی های المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا مسابقات وزنه برداری شد، این مدال را برای کمک به زلزله دگان کرمانشاه به حراج گذاشت.


۱۱:۰۳ افزایش تعداد مجروحان

شمار مجروحان زلزله در استان کرمانشاه به هفت هزار و ۴۶۰ نفر رسیده است.


۱۱:۰۲تصاویر سفر رئیس جمهور به مناطق زلزله زده کرمانشاه


۱۰:۵۷ شمار کشته‌شدگان زلزله استان کرمانشاه به ۴۳۰ نفر رسید

آرتین کمالی ، آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله استان کرمانشاه تاکنون را ۴۳۰ نفر اعلام کرد.

وی بیشترین کشته شده گان را مربوط به شهرستان سرپلذهاب با ۳۱۷ نفر دانست و افزود: قصرشیرین با ۲۸ نفر و اسلام آباد غرب با ۲۳ کشته در رده بعدی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کشته شدن ۱۵ نفر در ثلاث باباجانی و ۱۴ نفر در کرند غرب خبر داد و گفت: ۳ نفر نیز در جوانرود جان باخته اند. مابقی اجساد نیز مربوط به شهرستان صحنه است.

وی افزود: تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه تنها یک نفر بوده و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.


۱۰:۴۹ رییس جمهور وارد شهرستان سرپل ذهاب شد

رییس جمهور در جریان سفر به استان کرمانشاه برای بازدید از مناطق زلزله زده وارد شهرستان سرپل ذهاب شد.


۱۰:۳۶ امنیت و عدالت در رسیدن امکانات به زلزله زدگان اهمیت ویژه ای دارد

نماینده رهبر انقلاب گفت: امنیت و عدالت در توزیع امکانات بسیار مهم است و باید به تناسب نیازها این اقدام انجام شود.

حجت الاسلام معزی و هیات همراه در بدو ورود به شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: ما به منطقه برای تسلیت آمدم. مشکلاتی در شهر ها و روستاها وجود دارد از جمله اینکه چادرها و پتوهایی توزیع شده اما مشکلات و نیازها بیش از آن است.

وی افزود: همه دارند تلاش می کنند. آنچه مهم است، امنیت منطقه است. شاید چادرها و امکانات بیش از تعداد باشد اما باید مناسب توزیع شود.


۱۰:۳۴ سرلشکر موسوی: کار آواربرداری با قدرت ادامه دارد

فرمانده کل ارتش گفت: ۴ تیپ ارتش با قدرت و شدت، مشغول کار آواربرداری، امداد رسانی و بیرون آوردن مجروحین از زیر آوار ها در منطقه سرپل ذهاب هستند.


۱۰:۳۴ توسط سپاه صورت می گیرد؛ برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور در کرمانشاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه کمک رسانی فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، به کرمانشاه منتقل کرد.

این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.


۱۰:۳۱ اختصاص ۳۵ فروند بالگرد به استان کرمانشاه

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اختصاص ۳۵ فروند بالگرد به استان خبر داد.


۱۰:۲۸ پذیرش ۶۰۰ مصدوم و انجام ۳۰۰ عمل جراحی در بیمارستان طالقانی

وزیر بهداشت از پذیرش ۶۰۰ مصدوم و انجام ۳۰۰ عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان طالقانی کرمانشاه خبر داد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مقصرین در ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: مجموعه ما باید در سخت ترین شرایط خدمت رسانی کند و اگر از مدار خدمت خارج شود، هر آسیبی که به مردم برسد تبعا مسئولیتش با کسانی است که کارشان را درست انجام نداده اند.


۱۰:۲۱ رئیس جمهوری چین به همتای ایرانی تسلیت گفت


۱۰:۱۷ پایان آواربرداری سبک در مناطق زلزله زده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان آواربرداری سبک برای دسترسی به مصدومان خبر داد و گفت: در حال حاضر سعی می کنیم فرآیند اسکان و تغذیه اضطراری را تکمیل کنیم.

فتحی افزود: در حال حاضر تمام تلاش هلال احمر برای اسکان و تغذیه زلزله زدگان است و آواربرداری سنگین نیز از سوی دیگر دستگاه ها در حال انجام است.

وی همچنین درباره کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: سازمان هلال احمر شماره حسابی را برای کمک های نقدی مردم اعلام کرده و سایر اقلام امدادی مانند پتو و کنسرو را نیز دریافت می کنیم.


۱۰:۰۸ سردار شریف: هواپیماها و بالگردهای سپاه در حال امدادرسانی به زلزله زدگان هستند

سخنگوی سپاه گفت: ۲ فروند هواپیمای ایلوشین و ۳ فروند هواپیمای آنتونوف نیروی هوافضا و ۳ فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه در حال امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه درخصوص خدمات رسانی نیروی هوافضای سپاه به مجروحان حادثه زلزله استان های کرمانشاه و ایلام اظهار داشت: در پی وقوع این زلزله و بالا بودن تعداد مجروحان و مصدومین، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله به منظور تسریع در روند امداد رسانی و ایجاد تسهیلات لازم برای انتقال مجروحین به بیمارستان های تهران و نیز انتقال امکانات مورد نیاز به مناطق زلزله زده در فرودگاه کرمانشاه مستقر شد.


۱۰:۰۸ فیلم/ بی نظمی در توزیع چادر و بی حوصلگی مردم


۱۰:۰۱ حضور نماینده اعزامی مجلس در منطقه

نماینده اعزامی مجلس به مناطق زلزله‌زده بابیان اینکه اولویت درمناطق زلزله‌زده، آواربرداری،نجات مردم و انتقال آنها به مراکز درمانی است، گفت:روند اسکان زلزله‌زدگان درحال انجام است.

احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: اولویت نیروهای حاضر در مناطق زلزله‌زده، امدادرسانی و نجات افراد زیر آوار است که در این راستا همه نیروها بسیج شده‌اند و هر فرد مجروحی که از زیر آوار بیرون آمده است، به بیمارستان‌ها انتقال داده شده است و هنوز نیز آواربرداری ادامه دارد.


۰۹:۵۸ آمادگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک به زلزله زدگان

«پتر ماورر» آمادگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای امدادرسانی به زلزله زدگان ایران و عراق را اعلام کرد.


۰۹:۵۷ تصاویر ارسال محموله امدادی هلال احمر


۰۹:۵۶ ۹۶۰مصدوم زلزله بستری هستند/ اعزام ۳۰۰ نفرکادر درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت، آخرین آمار تعداد مصدومان زلزله استان کرمانشاه را ۷ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد.

دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به زلزله استان کرمانشاه، گفت: تعداد مصدومان حادثه در حال حاضر به ۷۴۶۰ نفر رسیده است که با همت و تلاش کادر درمان ۴۳۱۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی با اعلام اینکه ۷۲۰ نفر از مصدومان زلزله غرب کشور با حال مساعد مرخص شده اند، افزود: ۹۶۰ مصدوم در حال حاضر بستری هستند.


۰۹:۴۹ سرلشکر جعفری: امدادرسانی به زلزله زدگان با قوت و قدرت ادامه دارد

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه با حداکثر توان در صحنه است و امدادرسانی به زلزله زدگان با قوت و قدرت ادامه دارد.


۰۹:۴۹ رئیس جمهور: بنیاد مسکن مسئول بازسازی است

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همه توان وارد عمل شده است، افزود: مسئول اصلی اسکان موقت و بازسازی بنیاد مسکن است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزء آروزهای من بوده اما دوست نداشتم در شرایطی که مردم غمدار هستند و دچار مصیبت شده اند بیایم. امیدوارم در روزهای خوش و افتتاح طرح ها به حضور مردم قهرمان کرمانشاه که همیشه مرزدار کشورمان بوده اند، برسم.

وی افزود: می خواهم به نمایندگی از همه مردم ایران، به مردم کرمانشاه تسلیت بگویم. همه ایران در کنار کرمانشاه حضور دارد و هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از مسئولان از دولت و نظامیان از ارتش، سپاه، بسیج، بنیاد مسکن، وزارت کشور و وزارت نیرو و وزارت راه تشکر می کنم که تلاش کرده اند تا مشکل جاده ها و آب حل شود.

روحانی افزود: من از امداد هوایی با پرواز بالگردها و هواپیماها در روزهای گذشته بسیار خوب عمل کردند و من از آنها تشکر می کنم. اگر این پروازهای هوایی نبود، کمک رسانی بسیار سخت تر می شد. همچنین از همه کشورهایی که با ملت ایران همدردی کردند، تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: دولت با همه توان وارد عمل شده و تلاش می کند تا در کوتاه ترین زمان مشکلات را حل کند. مسئولیت اسکان با بنیاد مسکن است. همه مقامات دولتی و نظامی و خیرین باید به بنیاد مسکن کمک کنند و کار جداگانه ای انجام ندهند.

روحانی در همین باره اضافه کرد: مردم باید خانه شان را خود بسازند و در این راه دولت وام بلاعوض در اختیار زلزله زدگان خواهد گذاشت.


۰۹:۴۵ مصری در گفتگو با مهر: ۴۰ درصد از زلزله‌زدگان اسکان داده شدند

نماینده مردم کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۰ درصد از زلزله زدگان اسکان داده شدند و تا پایان امروز همه زلزله زدگان اسکان می یابند.


۰۹:۳۷ توسط وزارت ارتباطات؛ اهدای ۵ هزار تخته پتو و ۵۰۰ چادر به مردم زلزله زده غرب کشور


۹:۳۵ رئیس جمهور وارد کرمانشاه شد

رئیس جمهور دقایقی پیش وارد فرودگاه کرمانشاه شد.


۰۹:۳۳ شهردار کرمانشاه: پیش فرض ناامن بودن مسکن های مهر غلط است

شهردار کرمانشاه که از اعضای حزب کارگزاران و پیمانکاران اصلی مسکن های مهر کرمانشاه است به شایعه تخریب مجتمع های مسکن مهر پاسخ گفت.

آرش رضایی اظهار داشت: اینکه پیش فرض شده مسکن مهر تخریب می شود و باعث دلهره ساکنان این محلها شده اند درست نیست.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی و از پیمانکاران مسکن مهر در کرمانشاه گفت: پیش فرض غلطی است که این خانه فقط تخریب می شوند یا خواهند شد. زلزله شدید بوده و تخریبها طبیعی است.



۹:۲۸ سفر هیئتی از سوی مقام معظم رهبری

هیئتی ویژه به سرپرستی حجت الاسلام معزی از سوی مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سفر کرد.


۰۹:۲۶ وزیر آموزش و پرورش: تخریب ۴۴ مدرسه در زلزله

بطحایی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و عرض تسلیت به بازماندگان حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲ تن از دانش آموزان، جان خود را ازدست‌داده‌اند. تعدادی از همکاران فرهنگی نیز آسیب‌دیده‌اند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف تخریب‌شده است. قدمت این مدارس زیاد بوده است. مدارس جدیدالاحداث آسیب‌ ندیده‌اند. این هشداری است که به‌صورت جدی به تأمین فضای آموزشی اقدام کنیم. اگر این اتفاق در روز افتاده بود، چندصد دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند.


۹:۲۲ تعداد ۲۱۶ پس لرزه رخ داده است

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۱۶ پس لرزه رخ داده است.


۰۹:۲۰ جلسه ستاد بحران کرمانشاه امروز با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

استاندار کرمانشاه گفت: جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه امروز با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.


۰۹:۱۶ تصاویر روستاهای غرب کشور در نخستین شب پس از زلزله کرمانشاه


۰۹:۱۲ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عازم کرمانشاه شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به همراه معاونان گروه‌های تخصصی این قرارگاه عازم کرمانشاه شد.



۰۸:۵۴ کاروان کمک‌های آستان قدس رضوی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه رسید

کاروان کمک‌های قرارگاه خدمت رسانی بنیاد کرامت امام رضا(ع) برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه به مقصد رسید.


۸:۴۱ افزایش شمار کشته شدگان به ۴۲۳ نفر

مدیر کل پزشکی قانونی کرمانشاه شمار قربانیان حادثه را ۴۲۳ نفر اعلام کرد. آمار مصدومان تغییری نکرده است.


۶:۴۰ اعزام تیم سازمان نوسازی مدارس

رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اعزام تیم کارشناسی به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت‌: احتمالا برای مدت کوتاهی کانکس جایگزین مدارس آسیب دیده شود.


۰۶:۲۹ قدردانی «ظریف» از اعلام آمادگی جهانی برای کمک به زلزله‌زدگان

وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از خسارات و تلفات به بار آمده درپی زلزله غرب کشور، از ابراز همدردی و آمادگی کشورهای مختلف برای امداد رسانی تشکر کرد.


۰۵:۳۰ دارو به اندازه کافی هست

سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: دارو، تجهیزات و دپوی خون در مناطق زلزله زده به میزان کافی وجود دارد.


۰۵:۰۰ سر پل ذهاب بارها لرزید

زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۴ و ۳۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه بامداد سه شنبه بار دیگر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. امشب سر پل ذهاب با زلزله های ۳ تا ۴ ریشتری بارها لرزید.


۰۰:۵۰ تشنگی بیداد می کند

روستائیان زلزله زده در استان کرمانشاه از تشنگی شدید رنج می‌برند.


۰۰:۳۲ تخریب صد درصدی ۱۲ هزار خانه

معاون بنیاد مسکن کشور از تخریب صد درصدی ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه خبر داد.


۰۰:۳۰ زلزله ۴.۱ریشتری در قصر شیرین

زلزله ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر ساعت ۲۶ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) باز هم قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین بوقوع پیوست.


۰۰:۰۴ اعزام ۲۲۵ پزشک و پرستار

قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد که حدود ۱۲۰ نفر پزشک و پرستار از تهران، ۵۰ نفر از اصفهان، ۵۵ نفر از استانهای مجاور به کرمانشاه اعزام شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها