رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308787

حمله جنگنده های سعودی به فرودگاههای یمن

ساعت 24- خبرگزاری رسمی 'سبا نت' یمن روز سه شنبه از صنعا گزارش داد که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان فرودگاه یمن در صنعا و الحدیده را بمباران کردند.

style="text-align:justify">این گزارش به نقل از برخی مقامات یمنی اعلام کرد که در حمله این ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا به فرودگاه صنعا، باند اصلی این فرودگاه و برج مراقبت آن کاملا آسیب دید.

این گزارش همچنین از حمله جنگنده های این ائتلاف به فرودگاه الحدیده خبر داد و نوشت: بر اثر این حمله تعدادی از هواپیما و باند پرواز آسیب دیدند تا امداد رسانی به مردم یمن تا اطلاع ثانوی غیرممکن شود.
این گزارش بدون اشاره به تلفات جانی این دو جنایت سعودی ها افزود: در این حمله سه فروند هواپیمای یمنی دچار آسیب دیدگی جدی شد.
شبکه تلویزیون العالم نیز با تایید این خبر، در گفت و گو با عبدالله الحوثی معاون وزیر دادگستری یمن اعلام کرد: وقتی که هواپیمای ایرانی خواست که با نادیده گرفتن اخطارها در فرودگاه صنعا فرود بیاید، جنگنده های سعودی متعرض شدند و باند هواپیما را هدف قرار دادند تا از ورود کمک های انسانی جلوگیری کنند و این نشان می دهد که آل سعود دشمن انسانیت هستند.
ناظران معتقدند که حمله به فرودگاه صنعا و الحدیده نقض قطعنامه سازمان ملل متحد و تفاهم های پیشین است که اجازه ورود کمک های بشردوستانه و نیز شهروندان یمنی را که خواهان بازگشت به کشورشان هستند، داده بود.
محمد یاسین فعال سیاسی یمنی نیز در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف از حمله به هواپیماهای مسافری در یمن، تکمیل حلقه های زنجیره تجاوز سعودی ها و محاصره دریایی، زمینی و هوایی است که به منظور شکستن اراده ملت یمن صورت گرفت. آنها می خواهند یمن را عرصه یک فاجعه انسانی محض کنند.
رسانه های محلی یمن از آغاز عملیات تعمیر باند فرودگاه این دو شهر خبر دادند تا در روند جابجایی مسافران و به ویژه امدادرسانی بین المللی به مردم یمن تاخیری زیادی صورت نگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها