رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308799

ترامپ در برجام، «تیپیپی» و توافق پاریس آمریکا را منزوی کرد

ساعت 24- مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از موضع گیری ترامپ در برجام، «تی‌پی‌پی» و توافق آب و هوائی پاریس گفت: ترامپ آمریکا را کاملاً به انزوا کشانده است.

style="text-align:justify">«بن رودز» (Ben Rhodes‏) مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا امروز در پیامی به یکجانبه گرائی های رئیس جمهور کشورش در موضوعات متعددی واکنش نشان داد.

مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا در این خصوص نوشت: توافق تجاری «ترانس- پاسیفیک» (دو سوی اقیانوس آرام) موسوم به «تی‌پی‌پی» بدون آمریکا پیش میرود.

وی ادامه داد: تمام جهان عضو توافق (آب و هوائی) پاریس هستند به جز آمریکا. آژانس (بین المللی انرژی اتمی) پایبندی ایران به توافق هسته ای (برجام) را تأییدکرد؛ لذا ترامپ آمریکا را کاملا به انزوا کشانده و رهبری خود را از دست می دهد.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اظهاراتی بدون توجه به ۸ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران اعلام کرد که نمی تواند این موضوع را مورد تأئید خود قرار دهد.

در همین رابطه، سازمان ملل متحد نیز امروز اعلام کرد سوریه رسماً به توافقنامه آب و هوائی پاریس در راستای جلوگیری از افزایش گرمای جو زمین پیوسته است؛ اقدامی که باعث شد تنها آمریکا در میان کشورهای جهان با این پیمان مخالف باشد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها