رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 309388

خنارینژاد: فاصله کمی با قهرمانان ژیمناستیک دنیا دارم

ساعت24-کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک می‌گوید که برای کسب سهمیه المپیک حضور در مسابقه‌های جام جهانی خیلی مهم است.

هادی خناری نژاد درباره حضور خود در رقابت‌های جام جهانی باکو اظهار کرد: مدت‌هاست که روی برنامه جدید خود کار می‌کنم. من تنها ۲ تا ۳ دهم با قهرمانان دنیا فاصله دارم. در تلاش هستم در مسابقه‌های جام جهانی باکو این برنامه جدید را اجرا کنم تا بتوانم در جاکارتا با این برنامه کسب مدال کنم. چند ماه قبل به سرمربی تیم ملی گفته بودم که در مسابقه‌های اسلوونی و تویوتا کاپ ژاپن شرکت نمی‌کنم تا بتوانم بیشتر روی تمرین‌هایم متمرکز شوم.

او ادامه داد: جام جهانی باکو از اولین رقابت‌های فصل ۲۰۱۸ است. حدود ۱۲ جام جهانی در تقویم فدراسیون جهانی وجود دارد و ما می‌توانیم در همه آن‌ها حاضر شویم اما کارشناسان باید بررسی کنند و ببینند کدام یک از آن‌ها در رده‌بندی A قرار دارد و بعد تصمیم بگیرند که ما در آن مسابقه‌ها حاضر شویم. مسابقات در رده‌بندی A‌ حکم کسب سهمیه المپیک را خواهد داشت.

خناری نژاد جام‌های جهانی را بهترین راه کسب سهمیه المپیک دانست و گفت:‌ در مسابقه‌های ورلدکاپ کسب امتیاز مهم است. جمع امتیازهای ژیمناست‌ها در مسابقه‌های ورلدکاپ ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (البته با رده‌بندی A) جایگاه آن‌ها را در رنکینگ فدراسیون جهانی مشخص می‌کند. در پایان رقابت‌های ورلدکاپ سه نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی می‌توانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.

کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران خاطرنشان کرد: حضور ما در مسابقه‌های ورلدکاپ به تصمیم رییس و دبیر فدراسیون و هاشمی (کارشناس) برمی‌گردد و آن‌ها باید برای حضور ملی‌پوشان به جمع‌بندی برسند. گرفتن سهمیه المپیک برای ورزشکارهای ما در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و جهان سخت است. در ورلدکاپ ما راحت‌تر می‌توانیم کسب سهمیه کنیم چون خیلی از نامدارهای این رشته در مسابقه‌های مهم قهرمانی آسیا و جهان کسب سهمیه می‌کنند و کمتر در ورلدکاپ‌ها حاضر می‌شوند. کادر فنی و فدراسیون باید این موضوع را در نظر بگیرند و برای حضور ژیمناست‌های ایرانی در ورلدکاپ‌ها تصمیم بگیرند.

خناری نژاد در پایان درباره شرایط اردوهای تیم ملی گفت:‌ شرایط اردوها خوب است. برخی از ملی‌پوشان مصدومیت‌هایی از رقابت‌های اسلوونی دارند، اما سایر ملی‌پوشان در حال تمرین هستند. آن‌ها سخت مشغول تمرین برنامه‌ها هستند تا در دی ماه در مسابقه‌های باکو عملکرد خوبی داشته باشند. باید این روال تمرینی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا و جهان ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، هادی خناری نژاد با مثبت شدن دوپینگ ژیمناست قزاقستانی به مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی آسیا هیروشیما رسید. او دارنده اولین مدال طلای تاریخ ژیمناستیک ایران است و در رقابت‌های جام جهانی جمهوری چک به این مهم رسید. خناری نژاد مدال نقره تویوتا کاپ سال گذشته و ۲ مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی را نیز در کارنامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها