رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 309390

امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه:

کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند/ میخواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند/اگر کسی به گرفتاریهای مسلمانان اهمیت ندهد، از مسلمانان نیست

ساعت24-خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند و کارهای بزرگی چون مسکن‌سازی کنند.

محمد امامی کاشانی
آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه گفت: حادثه‌ای رخ داد که ملت و کشور را عزدار کرد ولی آنها که رفتند با غفران ذنوب رفتند. اینها اجر و مزد خاصی دارند و ان‌شاالله خدا به بازماندگان صبر عطا کند و به اندازه آن صبر پاداش و اجرا بدهد.

اگر کسی به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، از مسلمانان نیست

وی با اشاره به وظیفه مردم اظهار داشت: من از تمام ملت ایران که برای زلزله‌زدگان کمک کردند، تشکر می‌کنم. از دولت، نهادها، تشکیلات‌ و شهرداری و کسان دیگر که کمک کردند، تشکر می‌کنم. جای شکر و قدردانی است که ملت ایران اینقدر مهربان و علاقه‌مند است. اگر کسی به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، از مسلمانان نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری ادامه دارد: کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند و کارهای بزرگی چون مسکن‌سازی کنند اما گاهی در این فضای لطیف و پرجاذبه کمک و خدمت و حماسه حمایت از ضعیف، صدای کثیفی از حلقوم یک انسان شریری در گوشه‌ای بلند می‌شود و می‌گوید کمک به زلزله‌زدگان ایران نکنید.

عربستان برای کشورهای اسلامی طرح و نقشه دارد

امامی کاشانی یادآور شد: این صدای ضعیفی که به وجود آمده است، نشان می‌دهد در دنیایی که زندگی کنیم که به‌جای تشویق به کمک، این اشرار این گونه حرف می‌زند. این بدبختی دنیا است که رئیس‌جمهور امریکا اینقدر بخیل و بدبخت است و عربستان این گونه جنایت می‌کند و طرح‌ها و نقشه‌هایی برای کشورهای اسلامی دارد و بگوید چرا به ایران پول می‌دهید و از اسرائیل درخواست کند که به کجا و کجا حمله کند.

وی اضافه کرد: به تمام عزیزان زلزله‌زده استغفار و علو مقام تقاضا می‌کنیم و برای مجروحان شفا و برای بازماندگان اجر و ثواب و پاداش الهی در دنیا و اخرت مسالت داریم.

می‌خواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به وضعیت سعد حریری تصریح کرد: این بساط نشان می‌دهد دشمن چقدر برای کشورهی اسلامی طراحی کرده و نقشه می‌کشد. می‌خواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند ولی ملت و طوائف لبنان بیدار هستند. از آنها به ویژه سیدحسن نصرالله تشکر می‌کنم که گفت وقتی سعد حریری به لبنان برگردد، همه از او استقبال می‌کنند.

دشمنان می‌خواهد مسلمانان به جاهلیت برگردند

امامی کاشانی با بیان ینکه باید میراث وحدت را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید وحدت و انسجام را در برابر این توطئه‌ها پیدا کنند. دشمنان می‌خواهد مسلمانان به جاهلیت برگردند. انسجام و اتحاد در کشورهای اسلامی وظیفه است. همه باید باهم باشند. مردم نیز باید از دولت‌های پست و عقب‌افتاده‌ای مانند حکومت آل‌سعود جدا شوند و از آن اعلام برائت کنند. وحدت و انسجام در داخل کشور نیز وظیفه ماست. دشمن معلوم است. امریکا و صیهونیست‌ها معلوم است. وحدت و انسجام را باید حفظ کرد.

وی افزود: در کشور ما ولایت فقیه مطرح است که محور و قطب سنگ و میله آسیاب است و آسیاب حول این میله می‌چرخد. فداکاری و شهادت و این شعایر دشمن را عقب می‌راند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها