رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 309730

گفت‌وگوهای تلفنی ماکرون با رهبران جهان درباره لبنان

ساعت24-رئیس‌جمهوری فرانسه، در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سیاسی ناشی از استعفای نخست‌وزیر این کشور، دیروز گفت‌وگوهای تلفنی با برخی رهبران جهان انجام داد.

ماکرون
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به بحران ناشی از استعفای غیرمنتظره «سعد الحریری» از سمت نخست‌وزیری لبنان ادامه می‌دهد.

کاخ الیزه، عصر دیروز اعلام کرد رئیس‌جمهوری فرانسه با شماری از رهبران جهان از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تماس‌های تلفنی برقرار کرد و آنها درباره «راه‌های برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه» گفت‌وگو کرد.

ماکرون همچنین با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نیز تلفنی گفت‌وگو کرده است.

از سوی دیگر، ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، عون اندکی قبل از رسیدن سعد الحریری به کاخ الیزه در ظهر روز شنبه، تماسی تلفنی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه دریافت کرد.

طبق این بیانیه، روسای جمهور لبنان و فرانسه درباره آخرین تحولات گفت‌وگو کردند.

سعد الحریری دو هفته بعد از استعفای غیرمنتظره در عربستان سعودی، روز گذشته به فرانسه سفر و با امانوئل ماکرون گفت‌وگو کرد.

الحریری سپس گفت که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت باز خواهد گشت.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، الحریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه ایران و حزب‌الله، از سمت نخست‌وزیری لبنان استعفا داد؛ میشل عون هنوز استعفای الحریری را نپذیرفته است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها