رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 309780

هشدار انتقال بیماریهای روده‌ای با خرید غذا از دستفروش‌ها

ساعت 24- رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، در خصوص خطر انتقال بیماری‌های روده ای، با خرید غذا از دستفروش‌ها هشدار داد.

style="text-align:justify">حمیدرضا قاسم پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب با بیان اینکه خطر انتقال بیماری‌های واگیردار روده‌ای در تمام تجمعات، همواره امری طبیعی است، افزود: هر چند شیوع بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های روده‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، اما همواره مهار و پیشگیری از آن‌ها امری قابل دستیابی با همکاری همگانی است.

وی به چند اصل کلیدی مانند شست و شوی درست و اصولی دست ها، شست و شوی مناسب سبزی‌ها و صیفی جات، کوتاه کردن ناخن‌ها و رعایت بهداشت فردی اشاره کرد که در این زمینه راهگشا هستند.

دکتر قاسم پور اضافه کرد: از آنجا که غذای ناسالم، یکی از متهمان اصلی انتقال بیماری‌های روده‌ای است، خرید از دستفروشان و فروشندگان دوره گرد غذاهای خانگی که امروزه به معضلی در زندگی شهرنشینی تبدیل شده را می‌توان از آفت‌های سلامتی و عوامل اصلی شیوع بیماری‌های روده‌ای دانست.

وی به همه مادران، دانش آموزان، کارگران و افرادی که نیاز به تهیه غذای خارج از منزل دارند، به طور جدی هشدار داد: هیچگاه از مراکز نامعتبر به ویژه دوره گردان و فروشندگان سیار غذاهای خانگی خرید نکنند و در شرایط حاضر، موضوع انتقال بیماری از این راه را جدی بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بویژه وجود شاغلان بیمار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها