رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 310445

عضو قدیمی اتاق ایران و آلمان خبرداد

چندبرابر شدن سرعت و تعداد دادن ویزا به ایرانیان متقاضی ورود به آلمان

ساعت 24-یکی از گرفتاریهای ایرانیانی که می خواهند به آلمان بروند معطلی نزدیک به 4 ماه برای در یافت ویزا از طریق سفارت این کشور در تهران است. در حال حاضر علاوه بر این مشکل ، محل دادن ویزا نیز به دلیل اینکه جای سفارت کوچک است وضعیت مناسب ندارد. با توجه به مذاکرات انجام شده با مدیران سفارت آلمان در تهران وبا عنایت به اینکه این سفارت محل بزرگ و تازه ای در خیابان بخارست می سازد تا 6 ماه دیگر محل دادن ویزا به این محل می رود. پیش بینی می شود که سرعت دادن ویزا و تعداد ویزاها چندین برابر شود.

قساعی
عباسعلی قصاعی که از سال 1981 تا امروز به مدت 36 سال عضو ارشد اتاق بازرگانی ایران و آلمان بوده است روز سه شنبه 30 آبان در همایش گروه تعامل و پیشرفت که درتهران برگزارشد ضمن اعلام خبر یادشده توضیح داد: در حالی که اتاق ایران و آلمان پیش از این نقش بیشتری در تسهیل دادن ویزا به ایرانیان خواستار ورود به این کشور داشت اما به دلیل اینکه قرار است فرم های ویزای ورود به آلمان برای همه کشورها یکسان شود کمی از این نقش کم شده است. اوکه به همراه "بوطاق خانبوداغی " ، "علی غضنفری سرابی " ، "سیفعلی غفاری "، "سید رسول رنجبران " و "کامران رضایی " در قالب یک گروه به نام گروه تعامل و پیشرفت در انتخابات هیات رییسه اتاق ایران و آلمان حاضر خواهد شد در جمع شماری از اعضای این اتاق گفت : اتاق ایران و آلمان بیش از 42 سال سابقه فعالیت دارد و یکی از بزرگترین اتاق های بازرگانی میان دوکشور در همه دنیا است. این اتاق اکنون 2500 عضو دارد که نزدیک به 1600 عضو آن بسیار فعال هستند.

قصاعی گفت : از برنامه های گروه تعامل و پیشرفت که از فعالان صنعتی با سابقه تشکیل شده است گفت و گوی جدی برای تسهیل کار دادن ویزا به ویژه برای فعالان اقتصادی خصوصی و اعضای این اتاق است. سفیر جدید آلمان که یک سال است در ایران فعالیت می کند در این باره نگاه مثبت و پیش برنده ای دارد. دربرنامه گروه ما که روز 5 آذر ماه در رقابت برای عضویت در هیات رییسه این اتاق با دیگران رقابت می کند برگزاری نشست های رودرو با مدیران و مقامهای ایران و آلمان گنجانده شده است.

قصاعی در باره اینکه آیا اتاق ایران و آلمان می تواند تنگنای بانکی میان ایران و این کشور و همچنین اعضای اصلی اتحادیه اروپا را مطرح کند توضیح داد: بدیهی است یکی از وظایف اتاق مشترک برطرف کردن مشکلات در حوزه بانکی است اما توجه داشته باشیم برخی از تنگناهای ساختاری پدیدار شده در این حوزه به چانه زنی های سیاسی سطح بالا میان مقامهای ارشد دیپلماتیک دوکشور نیاز دارد. در حال حاضر ما با دومشکل مواجه هستیم . یک مشکل این است که بانکداری ایران به دلایل گوناگون نتوانسته است همپای بانکداری سایر کشورها در کسب مهارتهای فنی و اداری و تکنولوژیک پیش بیاید و به همین دلیل اجرای مقررات پیچیده مبارزه با پولشویی را خوب نیاموخته است. از طرف دیگر بانکهای اروپایی ونیز بانکهای آلمانی که میلیاردها دلار از سوی آمریکا جریمه شده اند هنوز بیم دارند اگر با ایران همکاری کنند بازهم جریمه شوند.بنابراین توصیه می شود با بانکهای کوچکتر آلمانی همکاری شود.

حمایت خانه صنعت و معدن ایران

در این همایش که گروهی از اعضای اتاق ایران و آلمان حضورداشتند شماری از افراد و تشکل های کارفرمایی از گروه تعامل و پیشرفت برای کسب کرسی های اتاق یادشده حمایت کردند. نماینده رییس خانه صنعت و معدن ایران به نیابت از سهل آبادی رییس این تشکل و اسدالله عسگراولادی سرشناس ترین تشکل ها و بازرگانانی بودند که تاکید داشتند در انتخابات 5 آذرماه به اعضای این گروه رای خواهند داد. در بیانیه گروه تعامل و پیشرفت برنامه های فعالیت اتاق در11 بند یادآوری شده است. استفاده از بازنشستگان صنعت آلمان برای رفع معضلات روزانه صنایع، گسترش آموزش های مورد نیاز صنایع ، تاسیس کمیته ها و کارگروههای تخصصی برای آموزش و فرهنگ شماری از برنامه های این گروه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها