رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 310546

افزایش قیمت‌ نفت درپی کاهش واردات آمریکا

ساعت24-قیمت‌های نفت روز چهارشنبه درپی مختل شدن فعالیت خط لوله نفت کانادایی به آمریکا که ذخایر نفت این کشور را با کاهش بیشتری روبه‌رو ساخت و همچنین تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید اوپک و غیراوپک، افزایش یافت.

قیمت نفت
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۵ سنت یا ۱.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته، به ۵۷.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، ۶۲.۹۷ دلار درهر بشکه بود که ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

معامله‌گران می‌گویند رشد چشمگیر قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه نفت از کانادا به آمریکا بوده است.

شرکت ترانس کانادا گروپ اعلام کرد میزان تحویل نفت از طریق خط لوله نفت کی‌استون را حداقل ۸۵ درصد تا پایان نوامبر کاهش خواهد داد و به ۵۹۰ هزار بشکه در روز می‌رساند. این خط لوله که نفت شنی آلبرتا را به پالایشگاه‌های آمریکا می‌رساند، هفته گذشته در پی نشت ۵۰۰۰ بشکه در داکوتای جنوبی بسته شد.

به گفته معامله‌گران عامل دیگری که از افزایش قیمت‌های نفت حمایت کرد، گزارش روز سه‌شنبه موسسه آمریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ نوامبر، ۶.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی ذخایر و تولید نفت آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، خارج از آمریکای شمالی بازارها از تلاش اوپک برای محدود کردن تولید به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی مورد حمایت قرار گرفتند. توافق کاهش تولید میان اوپک و غیراوپک در مارس سال میلادی آینده به پایان می‌رسد، اما اوپک ۳۰ نوامبر در وین برای بحث درباره‌ دورنمای سیاست تولید خود دیدار خواهد کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا – اقیانوسیه در شرکت کارگزاری معاملات آتی OANDA، نتیجه این نشست سرنوشت قیمت‌های نفت در کوتاه مدت را مشخص خواهد کرد.

جی پی مرگان در گزارش دورنمای کالاهای ۲۰۱۸ خود اعلام کرد بازارهای نفت در سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر ادامه کاهش تولید متعادل خواهند شد، اما بدون تمدید کاهش تولید بازارها با مازاد عرضه مواجه می‌شوند. این بانک آمریکایی اعلام کرد ما انتظار داریم برنت در محدوده ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه معامله شود و میانگین قیمت آن در سال ۲۰۱۸ به ۵۸ دلار در هر بشکه می‌رسد. میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت نیز ۵۴.۶ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها