رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 310552

آیت الله مکارم شیرازی: با نابودی داعش دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت

ساعت24-آیت الله ناصرمکارم شیرازی با صدور بیانیه ای با تقدیر از راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف، به این نکته اشاره کرد که با نابودی داعش دنیا از یک کابوس خطرناک رهای یافت.

آيت الله مکارم شيرازی
وی در این بیانیه که روز چهارشبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم قرائت کرد، آورده است: خبر بسیار مسرت بخشی که از آغاز ماه ربیع الاول همه جا منتشر شد، یعنی خبر نابودی قدرت داعش و در هم شکستن ستون فقرات این گروه جنایت کاری که در طول تاریخ به قساوت و بی رحمی و درندگی آنان کسی را سراغ نداریم، بسیار مایه امیدواری است.

بیانیه حاکیست: خدا را هزار بار بر این نعمت و این پیروزی بزرگ سپاس می گوییم که ما را از چنگال این جمعیت خطرناک رهایی بخشید و آن را نتیجه اتحاد و همدلی تمام کشورهای منطقه و مجاهدت های جوانان جان بر کف ایران و عراق و سوریه و برخی دیگر کشورها می دانیم.
بیانیه ادامه یافته است: راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب و رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف در این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست.
در این بیانیه تصریح شده است: قابل توجه این که نه تنها خطری از کشورهای منطقه دفع شد؛ بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف گردید؛ چراکه این قوم تبهکار و وحشی هیچ چیز را به رسمیت نمی شناختند. بنابراین اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و هم رزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به وسیله او و هم رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه این بیانیه آورده است: البته این پیروزی ارزان تمام نشد؛ هزاران جوان شجاع از کشورهای منطقه جان داده و شهید شدند؛ شهرهای زیادی ویران گردید که آباد کردن آنان به این آسانی ممکن نیست و نوامیس و اموال زیادی بر باد رفت. اکنون همه دنیا می دانند مؤثرترین مبارزه با تروریست های داعش را رزمندگان این منطقه به خصوص رزمندگان ایرانی و حشدالشعبی عراق انجام دادند.
بیانیه حاکیست: همه با اسناد معتبر می دانند که بنیانگذار داعش، آمریکا و اسرائیل بوده و حامی مالی و فکری آنها عربستان سعودی است؛ اما به کمک خدا در برابر اتحاد کشورهای منطقه راه به جایی نبردند و عجب این که با این همه نشانه های آشکار، باز هم دولتمردان آمریکا با کمال بی شرمی و وقاحت ما را حامی تروریست و خودشان را مخالف آن می دانند؛ این نهایت بی شرمی و وقاحت است؛ در حالی که خودشان هم می دانند اگر این جانفشانی ها نبود، شعله این آتش دامان آنان را هم می گرفت.
در این بیانیه اضافه شده است: ولی نباید تصور کرد توطئه های استکبار در ایران، لبنان، عراق، سوریه و غیره به همین جا ختم شده و ما با خیال آسوده می توانیم به کارهای روزانه خود ادامه دهیم؛ آنان در مساله بی سابقه نخست وزیر لبنان و محاصره یمن نشان دادند که حامیان توطئه در صدد آن بوده که در شکل های دیگر به کار خود ادمه دهند و ما نیز باید از هر زمان هوشیارتر بوده و بدانیم نصرت و یاری خداوند باز هم در انتظار مجاهدان ماست.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز سه شنبه (30 آبان ماه) طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت. رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها