رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311011

سلیمی: اهداف و مبالغ بودجه باید واقعیتر و عملیاتی باشند

ساعت 24-عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص تدوین لایحه بودجه 97 گفت: باتوجه به اینکه بودجه مصوب سال 96 تاکنون در حدود 20تا 30 در صد تحقق یافته است، باید در تدوین لایحه بودجه، اهداف بودجه و مبالغی که در نظر گرفته می شود واقعی تر و عملیاتی باشد.

025
اصغر سلیمی اظهار کرد: بودجه ای که در نظر گرفته می شود باید تخصیص اعتبارش کاملا مشخص باشد و به طور واقعی نیز تخصیص داده شود. اینکه لایحه بودجه را دولت دهد و مجلس تصویب کند ولی حدود40،ا 50یا 60درصد آن محقق شود، نشان می دهد که بودجه کارشناسی شده نبوده است. لذا قول هایی که مسئولین برای پروژه ها اجرایی می دهند عملیاتی نمی شود و هم شاهد هستیم که نمایندگان مجلس زمان خود را برای تصویب بودجه ای صرف می کنند که درنهایت تحقق پیدا نمی کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت:برای اینکه در سال97 یک بودجه واقعی داشته باشیم، باید یک آسیب شناسی انجام دهیم و بودجه های سنواتی4 و 5 سال گذشته را بررسی کنیم و ببینیم چه میزان تحقق یافته است و هم چنین در چه حوزه هایی بیشتر تحقق پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در تدوین لایحه بودجه باید بحث اقتصاد مقاومتی که دو سال است از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید می شود، مورد اهمیت قرار گیرد. بحث اشتغال جوانان ما باید در اولویت اساسی قرار گیرد.

وی افزود: بحث عمرانی نیز باید در اولویت باشد؛ چرا که خیلی از روستا ها و شهرهای دور افتاده‌ای داریم که برای جلوگیری از مسئله مهاجرت باید به آن ها رسیدگی شود. بحث ایمن سازی جاده ها را باید داشته باشیم. در خصوص طرح هایی که روستا ها دارند و هم چنین شهرها برای مبلمان شهری و زیر ساخت هایی که در نظر دارند، باید بودجه به نحوی دیده شود. بحث مهار آب های روان و آبخیزداری و آبخوان داری نیز باید در اولویت قرار گیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها