رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311012

مردم حق دارند اعضای فراکسیون امید را بشناسند

ساعت 24-دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران با اشاره به اینکه باید اسامی فراکسیون امید منتشر شود، گفت: این حق مردم است که بدانند نمایندگان آنها در رقابت‌های داخل مجلس چگونه عمل می‌کنند.

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چرا واقعا باید کسانی که در قالب لیست امید به مجلس فرستاده شده‌اند و مردم به آنها اعتماد کرده‌اند را نشناسیم، اظهار کرد: یک جای کار تهیه لیست انتخاباتی اشکال دارد که اکنون این مشکل درست شده است. مگر می‌شود یک طیف و جریان سیاسی افرادی را انتخاب کند و پس از دو سال از عمر مجلس هنوز آنها را نشناسد؟

وی در ادامه افزود: بنابراین باید در سازوکار تهیه لیست‌های انتخاباتی تجدیدنظر و بازنگری شود. ما باید متوجه شویم که نقص کارمان کجاست که افرادی در قالب یک لیست وارد مجلس می‌شوند ولی در مجلس به همان لیست وفادار نمی‌مانند و حتی انتخاب‌کنندگان خود را هم فراموش می‌کنند، این امر موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود. این حق مردم است که بدانند نمایندگانی که انتخاب کرده‌اند در جریان رقابت‌های درون مجلس چگونه عمل می‌کنند؛ مردم حق دارند اعضای فراکسیون امید را بشناسند. با انتشار اسامی فراکسیون امید مردم می‌توانند بر نمایندگان خود نظارت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه انتشار اسامی ممکن است در کوتاه مدت ضررهایی داشته باشد، تصریح کرد: قرار نیست همه کارها را با مصلحت‌اندیشی انجام دهیم. ما به مردمی که پای صندوق رای آمده‌اند برای اداره کشور نیاز داریم. باید نه تنها در مساله اعضای فراکسیون امید، بلکه در همه مسائل کشور باید جریان آزاد اطلاعات برقرار باشد و مردم در امور نحوه اداره کشور قرار بگیرند.

قائمی در پایان افزود: باید سازوکار تهیه لیست‌های انتخاباتی به گونه‌ای باشد که دیگر کسی به خود اجازه ندهد تحت عنوان اصلاح‌طلبی برگزیده شود ولی در مجلس به بهانه مصلحت‌اندیشی به مشی اصولگرایی عمل کند. جایگاه احزاب هم که باید در این مواقع پاسخگوی عملکرد اعضای خود باشند، در قانون انتخابات خالی است و این قانون اشاره‌ای به جایگاه احزاب نمی‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها