رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311059

محمد بن سلمان: در طرح مبارزه با فساد 100 میلیارد دلار به خزانه دولت بازگشت

ساعت 24-ولیعهد عربستان تاکید کرد که بیشتر شاهزادگان و مسئولانی که در چارچوب طرح مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند، حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع اتهامات را به محاکمه ترجیح داده‌اند.

025
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: نتایج تحقیقات درباره فساد همراه با دو پیشنهاد(یا ارجاع تحقیقات به دادگاه‌ها و باز کردن پرونده‌های جنایی یا امضای توافق آشتی دوستانه) به تمامی بازداشت شدگان در چارچوب مبارزه با فساد ارائه شد. 95 درصد متهمان با گزینه دوم موافقت کردند.

وی افزود: تنها حدود یک درصد از بازداشت شدگان توانستند بی‌گناهی‌شان را ثابت کنند و حدود چهار درصد نیز گفتند که بی‌گناه هستند و از وکلایشان برای اثبات بی‌گناهی کمک خواهند گرفت.

محمد بن سلمان گفت: حدود 100 میلیارد دلار از طریق کمپین مبارزه با فساد به خزانه دولت بازخواهد گشت و این مقداری است که به خاطر فساد این افراد به هدر رفته بود.

وی اخبار منتشر شده درباره سوء استفاده از قدرت برای کنار زدن رقبایش را "ادعاهای سخیف" دانست.

محمد بن سلمان از اظهارنظر درباره اوضاع سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان خودداری و تنها به گفتن این جملات اکتفا کرد: حریری که یک مسلمان سنی است دیگر هرگز به سرپوشی برای دولت لبنان که اساسا حزب الله بر آن سیطره دارد، تبدیل نمی‌شود.

وی درباره جنگ یمن نیز مدعی شد: رخدادها در یمن به نفع دولت مشروع این کشور که مورد حمایت عربستان است و کنترل 85 درصد خاک این کشور را در دست دارد، پیش می‌رود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها