رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311719

سردار رمضان شریف:

سپاه روزانه ۴۰۰ کانکس برای زلزله‌زدگان غرب کشور میسازد

ساعت 24- سردار رمضان شریف امشب در حاشیه حضور در شهرستان ارسنجان استان فارس، فعالیت‌های این نهاد را در زمینه امدادرسانی، بازسازی و احیای مناطق زلزله‌زده غرب کشور تشریح کرد.

style="text-align:justify">سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه روزانه 400 کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور می‌سازد.

سردار رمضان شریف امشب در حاشیه حضور در شهرستان ارسنجان استان فارس، فعالیت‌های این نهاد را در زمینه امدادرسانی، بازسازی و احیای مناطق زلزله‌زده غرب کشور تشریح کرد.

وی افزود: سپاه پس از حضور در فرایند امدادرسانی در زلزله بم و براساس تجربیات کسب‌ شده در این زلزله، دستورالعملی را برای نحوه واکنش به بلایای طبیعی تدوین کرد که در زلزله ورزقان تمرین و اصلاح شد و بر این اساس سپاه با یک چشم‌انداز روشن وارد فرایند امدادرسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه شد.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه براساس این دستورالعمل سه مرحله اصلی را برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در دستور کار قرار داده است، گفت: در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله، یگان‌های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و با کمک نیروی هوافضای سپاه انتقال مجروحان و امدادگران انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم بیمارستان‌های ثابت و صحرایی سپاه که مجموعه‌ای مجهز هستند در مناطق زلزله‌زده برپا شدند، این بیمارستان‌ها همان مجموعه‌ای هستند که در ایام مختلف سال و در مناطق محروم کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

شریف با بیان اینکه سومین کار مهم سپاه تلاش برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی و جاده‌هایی بود که براثر زلزله مسدود شده بودند، متذکر شد: قرارگاه سازندگی سپاه با تعداد زیادی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مهندسی، فرآیند بازگشایی راه‌های مواصلاتی را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده کل سپاه روز دوم وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافت و با دستور ایشان امکانات موردنیاز نظیر چادر و مواد غذایی از 6 استان هم‌جوار به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون اسکان موفقت و دائم زلزله‌زدگان وظیفه دولت است و به بنیاد مسکن سپرده‌شده است، گفت: در جریان زلزله ورزقان تجربه خوبی از همکاری مؤثر سپاه با بنیاد مسکن به دست آمد، به صورتی که منجر به ساخت 7 هزار واحد مسکونی برای مردم و 12 هزار واحد نگهداری برای دام‌ها شد.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه، سپاه در راستای همکاری و توافق با بنیاد مسکن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا (ص) استفاده می‌کند و به 31 سپاه استانی نیز مأموریت داده شده که با توجه به ظرفیت‌های موجود بازسازی روستاهای زلزله‌زده را بر عهده بگیرند.

شریف ادامه داد: هر سپاه استانی بازسازی دو تا هفت روستای زلزله‌زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بر عهده‌ گرفته و زیرساخت‌ها نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا (ص) تأمین می‌شوند.

وی با اشاره به اعتماد مردم و مسؤولان به نوع مدیریت و توانمندی سپاه که برآمده از تجربیات این نهاد در دفاع مقدس است، گفت: با وجود اینکه تهیه و ساخت کانکس با توجه به حجم بالای نیاز مناطق زلزله‌زده و پراکندگی جغرافیای مناطق آسیب‌دیده کار بسیار سختی است، اما سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الأنبیا (ص) پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در مناطق زلزله‌زده قول داد، کارگاه ویژه‌ای را برای تولید کانکس تجهیز کند.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این کارگاه از تولید روزانه یکصد کانکس تا پایان هفته به تولید روزانه چهارصد کانکس خواهد رسید، گفت: روزانه تا صد و پنجاه کانکس از تهران به مناطق زلزله‌زده ارسال و پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مناطق زلزله‌زده نصب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله‌زدگان در کنار مردم خواهد بود، گفت: زمان موردنیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه‌ها سپاه تعهد خود را بسیار زودتر از زمان اعلام‌شده به پایان برساند.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: سپاه فجر استان فارس بازسازی هفت روستای زلزله‌زده را در غرب کشور بر عهده گرفته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها