رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 312696

۶ محکوم به قصاص از چوبه دار فاصله گرفتند

ساعت24 -شش متهمی که در جریان حادثه‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار از اولیای دم مقتولان مهلت گرفتند و به سلول‌هایشان بازگشتند.

چوبه دار
سحرگاه چهارشنبه هشتم آذر ماه امسال شش‌محکوم به قصاص در زندان رجایی‌شهر کرج برای اجرای حکم پای چوبه دار رفتند.

در حالی که طناب دار به گردن متهمان آویخته شده بود تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی برای جلب رضایت از اولیای‌دم وارد عمل شدند.

در نهایت تیم صلح سازش پس از دقایقی صحبت با اولیای‌دم موفق شدند برای این شش محکوم به قصاص مهلت بگیرند. بدین ترتیب متهمان به زندان بازگشتند و به زندگی امیدوار شدند.

سه قاتل و یک قتل

سه اعدامی از شش محکوم به قصاص جز نخستین مجرمانی بودند که با تلاش هیئت صلح و سازش از اولیای‌دم مهلت گرفتند. این سه متهم که دو ایرانی و یک افغانی هستند سال ۸۹ مردی را به خاطر داشتن اختلاف به خانه مخروبه‌ای در جنوب تهران کشاندند و آنجا به قتل رساندند.

متهمان پس از دستگیری هر سه به قتل اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: ما هر سه با مقتول اختلاف داشتیم. روز حادثه او را به بهانه‌ای به خانه مخروبه‌ای در جنوب تهران که پاتوق ما بود،‌کشاندیم و هر سه، نفر او را به قتل رساندیم‌. متهمان پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه به قصاص محکوم شدند.

سحرگاه چهارشنبه متهمان پای چوبه دار حاضر شدند. اولیای‌دم که تفاضل دیه هر سه متهم را پرداخت کرده بودند اصرار به قصاص داشتند، اما در نهایت پس از صحبت‌های تیم صلح و سازش با گذاشتن شرطی به متهمان مهلت دادند.

سرباز وظیفه از چوبه دار فاصله گرفت

چهارمین قاتلی که پای چوبه دار موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد سربازی وظیفه‌ای بود که در سال ۱۳۹۰ در پادگانی با اسلحه هم خدمتی‌اش را به قتل رساند.

متهم پس از دستگیری با اعتراف به قتل و اظهار پشیمانی گفت: من و مقتول هم‌خدمتی بودیم و در یک پادگان خدمت می‌کردیم.

مدتی قبل به خاطر موضوعی با هم درگیر شدیم. از آن روز به بعد ما همیشه با هم مشاجره لفظی داشتیم. روز به روز اختلاف ما بیشتر می‌شد و به طوریکه هر وقت یکدیگر را می‌دیدیم با هم درگیر می‌شدیم.

وی ادامه داد: روز حادثه دوباره باهم درگیر شدیم که من عصبانی شدم و با اسلحه گلوله‌ای به سویش شلیک کردم. من قصد قتل نداشتم، اما او فوت کرد و الان هم پشیمان هستم.

اولیای دم در دادگاه برای متهم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم وی رابه قصاص محکوم کرد. وی سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار با تلاش هیئت صلح و سازش از اولیای‌دم مهلت گرفت و به سلولش بازگشت.

قتل به خاطر کاسکوی میلیاردی

پنجمین قاتلی که از پای چوبه‌دار به زندان بازگشت مردی است که سال ۸۹ به خاطر پرنده کاسکویی دست به قتل زد. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: کاسکوی گرانقیمتی داشتم تا اینکه تصمیم گرفتم او را بفروشم. کاسکو را به قیمت یک میلیارد تومان به مردی فروختم.

وقتی پرنده را به او تحویل دادم قرار شد پولم را خیلی زود به من پرداخت کند، اما مقتول هر روز بهانه‌ای می‌آورد و حاضر به پرداخت بدهی‌اش نبود. روز حادثه به خاطر همین موضوع با هم درگیر شدیم که در جریان این درگیری او به قتل رسید. متهم پس از تحقیقات تکمیلی به قصاص محکوم شد، اما سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد.

قتل دوست صمیمی

آخرین قاتل که از اولیای‌دم مهلت گرفت مردی است که در سال ۸۶ یکی از دوستانش را در خانه‌اش حوالی منطقه نظام آباد به قتل رساند. متهم در بازجویی‌ها گفت: من با دوستم اختلاف داشتم. روز حادثه او را به خانه‌ام دعوت کردم تا درباره اختلافمان با هم حرف بزنیم، اما دوباره درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت من با چاقو او را به قتل رساندم. متهم پس از اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جرم در دادگاه به قصاص محکوم شد.

وی نیز پای چوبه دار با تلاش‌های قاضی محمدشهریاری موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد. بدین ترتیب شش‌محکوم به قتل با تلاش‌های تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از چوبه دار فاصله گرفتند و به زندگی امیدوار شدند.

منبع:روزنامه جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها