رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 312866

اولین صحبت داماد ترامپ درباره طرح صلح خاورمیانه

ساعت 24-جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حضوری نادر در یک نشست علنی فردا (یکشنبه) درباره صلح در خاورمیانه در اجلاس سالانه سابان در موسسه بروکینگز واشنگتن دیگاه‌های خود را بیان می‌کتد.

کوشنر
به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، کوشنر ۳۶ ساله از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منصوب شده تا رهبری تلاش‌های کاخ سفید برای انعقاد توافق صلحی میان اسرائیل و فلسطین را به عهده داشته باشد.

او قرار است با هیم سابان، میلیاردر رسانه‌ای اسرائیلی – آمریکایی که اجلاس سالانه سابان را در موسسه بروکینگز برگزار می‌کند درباره ازسرگیری مذاکرات صلح اسرائیل با فلسطین به تبادل نظر بنشیند.

سابان یکی از حامیان مهم حزب دموکرات آمریکاست که در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ یکی از پشتیبان‌های مالی اصلی هیلاری کلینتون به شمار می‌رفت.

با وجود آنکه کوشنر یک چنین وظیفه مهمی را از جانب کاخ سفید برای پیشبرد فرایند صلح خاورمیانه متقبل شده اما معمولا از صحبت علنی درباره ازسرگیری مذاکرات برای صلح خاورمیانه و ارائه جزئیات و نظراتش درباره چنین تلاشی خودداری کرده است.

براساس یک سند افشا شده درباره مکالمات کوشنر با مقام‌های کنگره آمریکا او در ماه ژوئیه قبول کرده بود که ممکن است توافق صلح برای خاورمیانه ممکن نباشد.

اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا در ایمیلی اعلام کرد: جارد کوشنر به سختی برای صلح میان اسرائیل و فلسطین تلاش می‌کند. جارد از روزهای اول کمپین انتخاباتی بسیار تاثیرگذار بود و امروز نیز همینطور است.

اگر کوشنر صحبت‌هایش را در اجلاس کلی سابان مطرح کند نه فقط پاسخگوی پرسش‌هایی از سوی هیم سابان بلکه پاسخگوی پرسش‌های کلیه شرکت کنندگان این اجلاس همچون کارشناسان سیاست خارجی و خبرنگاران خواهد بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها