رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 312998

ترامپ تبانی تیم انتخاباتی خود با روسیه را رد کرد

ساعت 24- رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به اذعان مشاور پیشین امنیت ملی خود به دروغگویی به اِف بی‌آی اعلام کرد: قطعاً هیچ تبانی میان تیم انتخاباتی من و روسیه وجود نداشته است.

style="text-align:justify">به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در اولین واکنش به اذعان «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی خود به دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا «اِف بی آی» در اظهاراتی اعلام کرد: قطعاً هیچ تبانی میان تیم انتخاباتی من و روسیه وجود نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین پذیرفت که با بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا همکاری داشته باشد.

لازم به ذکر است، مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در پرونده ارتباط با روسیه متهم شد.

وی در این باره متهم به ارائه اطلاعات دروغین به پلیس فدرال آمریکا «اِف بی آی» شده است. این اتهام روز گذشته از سوی یک دادگاه کیفری در واشنگتن دی سی اعلام گردید.

دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا در این باره اعلام کرده بود که مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی جهت تفهیم اتهام در دادگاه مذکور حاضر خواهد شد.

«رابرت مولر» ۱۵ آبان ماه سال جاری گفته بود که مدارک کافی برای متهم کردن ژنرال مایکل فلین مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید و پسرش را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا به دنبال اثبات پولشویی، دروغگویی به مأموران فدرال و نقش ژنرال «مایکل فلین» در انتقال احتمالی یکی از مخالفان رئیس جمهوری ترکیه از آمریکا به این کشور در مقابل دریافت میلیونها دلار پول متهم است.

در ادامه این گزارش آمده بود: با تفهیم اتهام «پل منفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حالا فشارها بر ژنرال فلین افزایش یافته است.

شایان ذکر است، مایکل فلین که به مدت ۲۴ روز مشاور امنیت ملی ترامپ بود، به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس در راستای رفع تحریم های مسکو، چند ماه پیش از سمت خود کناره گیری کرد.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن زمان «کیت کلاگ» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرده بود.

برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند که فلین در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۶ یعنی روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشت.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرده بود و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسماً اعلام کرد.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، اما موضوع، زمانی بیشتر مطرح شد که «واشنگتن پست» به نقل از مقامات آمریکایی، احتمال طرح موضوع تحریم ها در تماس های تلفنی فلین را یک بار دیگر مطرح کرده بود و جالب آنکه فلین هم این احتمال را رد نکرد و در عین حال گفته بود: حافظه ام به طور ۱۰۰ درصد مرا در تأیید صحت این موضوع یاری نمی کند!

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها