رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 313868

آغاز نشست شورای همکاری خلیج فارس بدون مشارکت سران

ساعت 24- سی‌ و هشتمین نشست سران شورهای همکاری خلیج فارس بدون مشارکت رهبران عربستان، بحرین و امارات و عمان در کویت آغاز شد.

style="text-align:justify">«صباح الأحمد جابر الصباح»، امیر کویت که کشورش میزبانی این نشست بر عهده دارد، در ابتدای این نشست ضمن ادعای اتهام‌های خود علیه ایران گفت که رفتارهای این کشور در منطقه در تضاد با قوانین بین‌المللی است.

وی به حوادث اخیر یمن اشاره کرد و گفت که تنها راه حل بحران یمن سیاسی است و از انصارالله یمن خواست قوانین بین‌المللی را رعایت کنند.

نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز سه‌شنبه به ابتکار و میزبانی کویت شروع شد با این حال، شاه‌های عربستان، عمان و بحرین و حاکم امارات از شرکت در این نشست امتناع کرده‌اند.

این کشورها در سطح وزرای خارجه در نشست مذکور شرکت کرده‌اند و علت عدم حضور سران عربستان، بحرین و امارات به حضور «تمیم بن حمد»، امیر قطر در این نشست است که امیر کویت از وی برای شرکت دعوت به عمل آورده بود.

روابط 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر از چند ماه پیش به دنبال اتهام این دوحه به حمایت از تروریسم از سوی این 4 کشور به طور کامل قطع شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها