رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314065

طرح استیضاح ترامپ رای نیاورد

ساعت24 -مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رای منفی داد.

مجلس نمایندگان آمریکا
«ال گرین» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه طرحی را ارائه کرده بود که با 364 رای منفی در برابر 58رای مثبت مواجه شد.

هم حزبی ها وی از قبل گفته بودند که با طرح گرین مخالف هستند.

گرین که نماینده ایالت تگزاس است گفته بود که دوره ریاست جمهوری ترامپ آکنده از تعصب و نژادپرستی است. وی استدلال کرده که ترامپ کفایت ریاست جمهوری ندارد و خواستار عزل وی شده بود.

گرین در قطعنامه هشت صفحه ای خود که در مجلس نمایندگان قرائت شد، ترامپ را به «تخطی از قانون» متهم کرد و خاطرنشان کرد که این اقدامات «به زیان جامعه آمریکاست».
نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات ها در مجلس نمایندگان و «استنی هویر» از دیگر چهره های ارشد دموکرات ها گفته بودند: اکنون زمان مناسبی برای بررسی طرح استیضاح نیست.

یکی دیگر از مواردی که موضوع استیضاح ترامپ را به بحث داع محالف سیاسی تبدیل کرده، مساله دخالت در اجرای عدالت است.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که وکیل کاخ سفید، ترامپ را در جریان دروغگویی «مایکل فلین» مشاور امنیتی ملی پیشین او به مایک پنس معاون اولش و اف بی آی قرار داده بود.

با این حال، ترامپ از جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی خواسته بود تا به تحقیقات در مورد فلین پایان دهد؛ واقعیتی که می تواند ترامپ را با اتهام پیشگیری از اجرای عدالت و استیضاح روبرو کند.

کومی در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها تحقیق می کرد که توسط ترامپ برکنار شد.

مایکل فلین اخیرا در دادگاه پذیرفت که درباره ارتباطش با روسیه و «سرگئی کیسلیاک» سفیر پیشین این کشور در واشنگتن به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته بود.فلین تنها سه هفته پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها