رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314102

سرنوشت کافه نادری چه می شود؟

ساعت 24-خبرهای منتشر شده حکایت از قصد مالک دولتی هتل نادری برای جداسازی حیاط این بنا با دیوار کشی دارد.

کافه نادری
شب گذشته پس از انتشار خبری در فضای مجازی که از تخریب بخش حیاط کافه نادری حکایت داشت، نگرانی هایی نسبت به وضعیت این بنای ثبت ملی ایجاد شد. تا جایی که ماموران شهرداری تا صبح در محل کافه نادری حاضر شدند.

خبرهای تایید نشده حکایت از این دارد که مالک دولتی هتل نادری با دیوار کشی قصد جداسازی حیاط این بنا را دارد. اتفاقی که می تواند سر آغاز تخریب این بخش از بنای هتل نادری باشد.
شب گذشته پس از انتشار این خبر شهرداری منطقه ۱۲ در اطلاعیه ای اعلام کرد هیچگونه مجوزی برای ساخت و ساز یا تخریب در هتل نادر صادر نشده است و شهرداری با این موضوع برخورد میکند. در این اطلاعیه آمده است:

به آگاهی می‌رساند برابر دریافت اخبار غیر رسمی رسیده در فضای مجازی مبنی بر تخریب دیوار کافه نادری در ساعات آینده٬ مراتب به قید فوریت به استحضار شهردار محترم منطقه۱۲ رسیده و ایشان دستور نظارت دقیق و برخورد قاطع و احتمالی با متخلفین را صادر کردند .لازم به ذکر است در این خصوص شهرداری منطقه ۱۲ ضمن حساسیت فراوان نسبت به ملک ارزشمند و ثبتی کافه نادری، هیچگونه مجوزی صادر ننموده و مالکین باید در صورت ضرورت و پس از تشخیص و تایید کارشناسان خبره طرح پیشنهادی مرمت، احیا و یا حتی تخریب خود را ارایه تا پس از تاییدیه میراث فرهنگی استان تهران اقدام گردد.

ه‍مچنین علی محمد سعادتی،مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران با اشاره به تهدیدی که طی روز جاری در خصوص کافه نادری از سوی ستاد اجرایی انجام شده است ، گفت: خوشبختانه هماهنگی و توجه علاقه مندان و جامعه شهروندی امروز به میزانی است که هرگونه تهدید و دخل و تصرف در ساختمانهای ارزشمند و ثبت شده با واکنش به موقع شهروندان و متخصصین این حوزه مواجه خواهد شد و اوضاع با سالهای گذشته تفاوت معناداری نموده است.

وی افزود: طبیعتا با درک این شرایط ، شهرداران محترم مناطق و مدیریت محترم میراث فرهنگی استان نیز نسبت به این رخدادها واکنش های مناسبی نشان خواهند داد. ‌

گفتنی است پیش از این تخریب برخی از بناها در ضلع غربی هتل نادری نگرانی هایی را درباره ساخت و ساز در حریم این بنا ایجاد کرده بود، نگرانی هایی که حالا با احتمال جدا شدن حیاط این بنا، افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها