رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 315779

اردوگاه جنگی در بریتانیا که نازی ها آن را دوست داشتند

ساعت 24-اردوگاه کالتی براگان در پرتشایر یکی از محل هایی که یاد آور جنگ جهانی دوم در بریتانیا است، این اردوگاه قدیمی تقریبا 140هزار متر مربع و دارای حدود90 کلبه از جنس آهن بود که از آهن موجدارساخته شده بودند ، کلبه های مشهور نیسن ، که سازنده آنها پیتر نورمن نیسن بود . این کلبه های پیش ساخته برای مدت کوتاهی ابرای اردوگاه زندانیان جنگی طراحی شده بود اما بیش از هفتاد سال مورداستفاده قرار گرفت .

ادو گاه جنگی

این اردوگاه در سال 1941 ساخته شد و برای نگهداری زندانیان و مجرمان متعصب نازی در طول جنگ جهانی دوم طراحی شد.زندانیان بر اساس تابعیت سیاسی در اردوگاهها جای گرفتند. غیر نازی ها با رنگ سفید ،مشکوکین به رنگ خاکستری ، نازی های متعصب سیاه مشخص می شدند. اردوگاه کالتی براکان مخصوص نگهداری زندانیان نازی با رنگ سیاه بود و با شماره 21 مشخص شده بود .

در اردوگاه شماره 21 نازی ها ی متعصب و آلمانی های بی باکی که قصد فرار کرده بودن به این اردوگاه منتقل می شدند و نگهداری می شدند. با این حال در این اردوگاه آزادی بود وآموزش های انگلیسی و فعالیت های دیگر درآنجا انجام می گرفت . و زندگی در آنجا آنقدر خوب بود که پس از جنگ برخی از زندانیان برای دیدار مجدد به اردوگاه باز می گشتند.و حتی یک زندانی به نام هنریک استینمریک پس از مرگش در سال 2014 مبلغ 384 هزار یورو برای روستای اسکاتیش اختصاص داد و وی در تپه ای نزدیک اردوگاه گالتی برآگان به خاک سپرده شده است .

در سال 2007انجمن محلی 350هزار یورو از طریق خیریه جمع آوری و زمین های اردوگاه را برای اهداف متعدد خریداری کرد . برخی از کلبه های نیسن برای کسب و کار اجاره داده می شود و برخی به عنوان موزه نگهداری شده اند که گویای داستان اردوگاه و تاریخ آن

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها