رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 315814

بازار داغ فروش تسلیحات شرکت‌های کره‌جنوبی در ۲۰۱۶

ساعت24-براساس اعلام اندیشکده موسوم به پژوهش صلح بین‌الملل استکهلم (SIPRI) در سال ۲۰۱۶ درآمد شرکت‌های تسلیحاتی کره جنوبی به میزان ۲۰.۶ درصد افزایش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که سئول به نوبه خود تقویت بنیان دفاعی داخلی‌اش را جهت آمادگی برای درگیری احتمالی با کره شمالی تصویب کرده اما همزمان کره جنوبی شاهد سود اقتصادی هنگفتی از بابت افزایش چشمگیر فروش سلاح‌هایش بوده است.

اندیشکده پژوهش صلح بین‌الملل استکهلم در سندی درباره بازار فروش تسلیحات در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد: تولید کنندگان تسلیحات در کره جنوبی در طبقه بندی تولید کنندگان تسلیحات نوظهور پیشتاز هستند و هفت شرکت این کشور در رده ۱۰۰ شرکت اول تسلیحات سازی در سال ۲۰۱۶ قرار گرفتند.

در عین حال سهم کره جنوبی از بازار مربوط به این ۱۰۰ شرکت اول تسلیحات سازی جهان معادل ۲.۲ درصد بوده است و در این زمینه در کنار ژاپن و اسرائیل قرار گرفته است.

اندیشکده SIPRI این افزایش فروش سلاح‌های کره جنوبی را ناشی از افزایش احساس تبعید در کره جنوبی خوانده که سبب تسریع اکتساب تجهیزات نظامی شده است.

در عین حال سایمون ویزمن، یک محقق اندیشکده SIPRI گفت: کره جنوبی هرچه بیشتر برای تامین نیازهای تسلیحاتی داخلی خود رو به صنایع تسلیحاتی خودش میاید و همزمان کره جنوبی به دنبال عملی کردن هدفش در تبدیل شدن به یک صادر کننده عمده سلاح در جهان است.

در مجموع اندیشکده SIPRI به این نتیجه رسیده که کل میزان فروش سلاح در جهان در سال ۲۰۱۶، ۱.۹ درصد افزایش داشته و به ۳۴۷.۸ میلیارد دلار رسیده است که این سال را تبدیل به اولین سال رشد فروش سلاح در بازه پنج ساله گذشته ساخته است.

با این حال شرکت‌های نظامی چین از این مطالعه کناره گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها