رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 315857

مشاور امنیت ملی آمریکا: باید با فعالیت‌های ایران در منطقه مقابله کنیم/ ترکیه و قطر حامیان مالی اصلی افراط گرایان هستند

ساعت24-مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهار نظری مدعی شد که ترکیه و قطر از پشتیبانان و حامیان مالی اصلی تفکرات افراط گرایانه در منطقه هستند.

laquo;ژنرال اچ. آر. مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهار نظری دولت‌های ترکیه و قطر را متهم به ایفای نقش جدید در منطقه و از پشتیبان‌ها و حامیان مالی اصلی تفکرات افراط گرایانه اسلامی که منافع غرب را هدف می‌گیرند، نامید.

به نوشته نشریه «نشنال» ژنرال مک مستر که در اندیکشده «پالسی اکسچنج» در واشنگتن حضور داشت، گفت: «تفکرات افراطی تهدید بزرگی علیه همه مردم متمدن است. ما در گذشته به چگونگی پیشبرد تفکرات افراط گرایانه اسلامی از طریق خیریه‌ها و مراکز اسلامی و دیگر سازمان‌های اجتماعی توجه کافی نکردیم.»

وی در ادامه با متهم کردن ترکیه در این زمینه مدعی شد که افزایش فزاینده مشکلات این کشور با غرب در نتیجه ظهور حزب «عدالت و توسعه» متعلق به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور است.

وی با نام بردن از چین ، روسیه به عنوان کشورهایی که تاثیر بسیاری بر خاورمیانه دارند، گفت : «چین و روسیه از منظر کاخ سفید به عنوان قدرت‌های تجدید نظر طلبند که به متحدان آمریکا حمله کرده و به نظم بین‌الملل در حال ضربه زدن هستند. خطر دیگر از ناحیه رژیم‌هایی چون ایران و کره شمالی است که حامی تروریست بوده و در پی سلاح‌های کشتار جمعی هستند.»

ژنرال مک مستر گفت: «ما در حال مواجهه با تهدید روسیه هستیم که در پی نسل جدیدی از جنگ است.»

وی در این رابطه اظهار داشت: «این‌ها عبارت از مبارزات بسیار هوشمندانه از طریق براندازی و رواج اطلاعات کذب ، تبلیغات، استفاده از ابزارهای سایبری در حوزه‌های مختلف هستند که تلاش می‌کنند در جوامع ما دو دستگی ایجاد کنند.»

مک مستر با اشاره به تعهد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تفکرهای افراط گرایانه و با نام بردن از «ایران» به عنوان رژیم سرکش و یک قدرت منطقه‌ای حامی سیاست تجدید نظر طلبی گفت: «لازم است با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران به ویژه در سوریه مواجه شویم و مانع حمایت این کشور از عوامل نیابتی‌اش و همچنین حرکت در مسیر کسب جنگ افزارهای اتمی شویم.»

وی از تحریم‌های خارج از چارچوب توافق هسته‌ای با ایران حمایت و از رویکرد «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که این توافق را نقطه کانونی راهبردی در قبال ایران قرار داده بود ، انتقاد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره کره شمالی گفت که سیاست واشنگتن تغییر رژیم کره شمالی نیست.

او در این باره گفت: «تغییر رژیم سیاست ما نیست. آنچه که تاکید داریم خلع سلاح اتمی در شبه جزیره است.»

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها