رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316449

خواص آویشن | فواید آویشن برای سرماخوردگی و پوسیدگی دندان

آویشن در درمان بسیاری از بیماریها فواید زیادی دارد که افراد کمی از آن اطلاع دارند در این مطلب خواص آویشن را برای شما گرد اوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

آویشن
html>

آویشن گیاهی است که از گل ، برگ و روغن آن به عنوان دارو استفاده می شود. آویشن بعضی اوقات در ترکیب با سایر گیاهان استفاده می شود.

فواید آویشن

آویشن برای برونشیت اسهال
سرفه شست و شو در بستر
گلو درد سوء هاضمه
کولیک گاز روده
آرتروز عفونت کرم انگلی
معده اختلالات پوستی

همچنین از این ماده برای افزایش جریان ادرار (به عنوان مدر) ، ضد عفونی کننده ادرار و به عنوان یک محرک اشتها استفاده می شود.

دیگر کاربردهای آویشن:

مورد اول:

بعضی از افراد آویشن را مستقیماً روی پوست قرار می دهند تا به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده عمل کنند ، برای کوفتگی (لارنژیت) ، تورم لوزه ها (لوزه ها) ، دهان درد و بوی بد دهان.

مورد دوم:

روغن آویشن به عنوان یک میکروب کش در دهانشویه ها و لنت ها استفاده می شود. برای درمان طاسی و گوش همچنین برای مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی پوست سر استفاده می شود.

مورد سوم:

تیمول ، یکی از مواد شیمیایی موجود در آویشن ، با یک ماده شیمیایی دیگر ، کلرهگزیدین ، به عنوان یک خمیر دندان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود.
مورد چهارم:

در غذاها از آویشن به عنوان ماده طعم دهنده استفاده می شود.

مورد پنجم:

در ساخت روغن همچنین آویشن قرمز در عطرها استفاده می شود. این گیاه در صابونها ، مواد آرایشی و خمیردندان ها استفاده می شود.


آویشن حاوی مواد شیمیایی است که می تواند به عفونت های باکتریایی و قارچی و تحریکات جزئی کمک کند. همچنین ممکن است سرفه را تسکین داده و دارای اثرات آنتی اکسیدانی باشد.

دوز مناسب آویشن به عوامل مختلفی از جمله سن کاربر ، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین دامنه مناسب دوزهای آویشن وجود ندارد.

نکته مهم:به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما بی خطر نیستند و دوزها می توانند مهم باشند. حتماً برچسب های مربوطه را رعایت کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

خواص آویشن

این گیاه از گذشته به سبب خواص دارویی گوناگونی که دارد مورد استفاده قرار می گرفته است.به طور کلی این گیاه باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش،تنفس و دیگر اعضا می گردد.آویشن در بحث سلامت بدن همانند یک موتور خانه قوی عمل می نماید.

در ادامه مطلب به خواص آویشن بیشتر اشاره خواهیم کرد

خواص آویشن برای فشارخون

آویشن یکی از بهترین درمان های فشارخون می باشد.مصرف آویشن سبب تولید مواد ضد فشارخون در بدن می گردد.تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این گیاه سبب کاهش ضربان قلب افراد دارای فشار خون بالا می شود.همچنین مصرف آویشن کلسترول بد خون و تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهد و به طور همزمان کلسترول مفید خون را افزایش می دهد.

خواص آویش برای پوست

خواص آویشن برای پوست

بر اساس پژوهش های انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که از دیگر خواص آویشن خاصیت آن برای پوست است.این گیاه برای پوست بسیار مفید بوده و تاثیر زیادی در از بین بردن آکنه و جوش صورت دارد.آویشن دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشدکه از این خاصیت میتوان برای از بین بردن عفونت های بدن که باعث ایجاد آکنه پوست صورت می شود استفاده نمود.به علاوه از آویشن میتوان ماسکی تهیه کرد که برای پوست های حساس استفاده می شود.به این منظور باید 20 گرم آویشن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید و برای پوست حساس خود از آن استفاده نمایید.

بخور گیاهانی مثل آویشن از بهترین راهکار های نشاط بخشیدن و جوانی پوست می باشد.

مسمومیت غذایی و آویشن

آویشن می تواند از آلوده شدن مواد غذایی جلوگیری نماید به علاوه قادربه آلایش زدایی از غذا هایی است که از قبل آلوده شده بودند.می توانید آویشن را به سالاد های خود اضافه کنید تا از سبزیجاتی که در آن استفاده کردید آلودگی زدایی گردد.

خواص آویشن برای سرما خوردگی

مصرف آویشن هنگام سرماخوردگی باعث از بین رفتن سرفه می گردد.همچنین عرق این گیاه دارای خاصیت خلط آوری است و استفاده از آن برای از بین بردن علائم سرما خوردگی و خلط های سینه مفید است.این گیاه ضد آنفولانزا و سینوزیت می باشد.

آویشن قابلیت از بین بردن عفونت و چرک های بدن را نیز دارد

خاصیت ضد سرطانی آویشن

این گیاه دارای خاصیتی است که توانایی مبارزه با سلول های و تومور های سرطانی را دارد.این گیاه حاوی ماده ای به نام کارواکرول است که خاصیت ضد سرطانی دارد.کارواکرول سبب جلوگیری از انتشار سلولهای سرطانی در ناحیه ی روده بزرگ می شود و به همین ترتیب از ابتلا به سرطان جلوگیری می نماید.

خاصیت نشاط آوری آویشن

همانطور که گفته شد آویشن حاوی کارواکرول است.تحقیقات نشان داده است این ماده علاوه بر خاصیت ضد سرطانی تاثیرات خوبی بر روحیه نیز دارند،باعث فعالیت بیشتر مغز می گردند و درنهایت با تنظیم عملکرد انتقال دهنده های عصبی بر فعالیت های مغز اثر دارد.

 آویشن برای درمان سرفه و تنگی نفس

آویشن برای درمان سرفه و تنگی نفس

مطالعات مدرن آنچه را که در دوران باستان از قبل شناخته شده بود ، اثبات می کند: آویشن دارای خواص ضد اسپاسم و خلط آور است ، باعث خلط خون می شود و همچنین ضد باکتری است. این همان چیزی است که در بحث درمان سرفه های مکرر و برونشیت به روشی طبیعی استفاده از آویشن را بسیار ضروری می کند.

آویشن همچنین برای مبارزه با التهاب دهان و گلو مناسب است. علاوه بر این ، آویشن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بنابراین می تواند در برابر عفونت های شبیه آنفولانزا محافظت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها