رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316618

ساعت 24 گزارش می دهد

فساد دولتی بزرگترین نگرانی مردم امریکا

ساعت24-سال ۲۰۱۷ میلادی در حال پایان یافتن است و هر روز گزارشی در مورد تحولات بزرگ سال ۲۰۱۷ و پیش بینی های سال ۲۰۱۸ ارایه می شود . اما مهمترین مساله ای که در این گزارشها مشاهده می شود تاثیر ریاست جمهوری دونالد ترامپ در تمامی پیش بینی ها و گزارشها است .

9459
او رییس جمهوری متفاوت از روسای جمهوری دیگر در امریکا است . رییس جمهوری که با گذشت یک سال از ریاست جمهوریش رکورددار کمترین میزان محبوبیت و بیشترین میزان عدم تایید در جامعه است ولی همچنان خود را در زمره موفق ترین های امریکا می داند و در توییت‌های مختلف و با زبان های متفاوت ادعا می کند که مردم امریکا باید قدردان تلاشهای او باشند. رییس جمهوری که از پیمان‌های زیادی خارج شد، در مورد باقی ماندن در پیمان های زیادی با دیده تردید نگریست و به سنگ پراکنی در مسیر توافق هسته ای ایران و غرب ادامه داد.رییس جمهوری که جامعه مسلمان دنیا را بارها در مقابل امریکا قرار داد. یک بار در زمان وضع ممنوعیت ورود اتباع کشورهای خاص که عمدتا مسلمان بودند و بار دیگر از طریق انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس. رییس جمهوری که امریکا را در استانه درگیری های بزرگ و البته بسیار خطرناک با کره شمالی قرار داده است. تمامی این مسایل باعث نگرانی مردم امریکا شده است و این نگرانی ریشه در انتخاب این فرد به عنوان رییس جمهور امریکا و سیاستهای نادرست او در عرصه بین المللی دارد.
دانشگاه چپ من امریکا در استانه سال جدید میلادی ،گزارشی در مورد اصلی ترین نگرانی ها و ترس های مردم در سال ۲۰۱۷ ارایه داده است. این دانشگاه هشتاد نگرانی را شناسایی کرد و از مردم خواست تا در میان این لیست، بزرگترین نگرانی و ترس خود در سال ۲۰۱۷ را انتخاب کنند . افراد می توانستند به این لیست ، نگرانی های تازه ای را اضافه کنند و مشاهده شد که هیچ نکته تازه ای اضافه نشد.دانشگاه چپ من هر سال اقدام به مطالعه در زمینه اصلی ترین نگرانی های مردم در سالی که گذشت می کند .
این مطالعه نشان داد بی ثباتی سیاست‌های دونالد ترامپ تاثیر چشمگیری روی وضعیت مردم در سال گذشته داشته است. ۷۴.۵ درصد از مردم امریکا اعلام کردند که نگران فساد مقامات دولتی در امریکا هستند زیرا هر روز پرونده تازه ای در مورد رییس جمهوری و خانواده و افراد رده بالای سیاسی ارایه می شود.آنها نگران نا توانی رییس جمهور در اداره امور سیاسی کشور هستند و بر این باور هستند که در این سالها فشار در کشور افزایش خواهد یافت
دومین نگرانی و ترس مردم در سال جاری وضعیت بهداشت و درمان در امریکا بود که با لغو اوباماکر می‌توانست هزینه های درمانی را در کشور چند برابر کند. طرحی که بالاخره توسط ترامپ لغو شد و تلاشهای هشت ساله رییس جمهوری قبلی را نادیده گرفت . ۵۵.۳ درصد از مردم این مساله را در زمره نگرانی‌های اصلی خود در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند زیرا این مساله به طور مستقیم روی سلامت و بقای آنها تاثیر داشت.
۵۳.۱ درصد از مردم نگران مساله آلودگی اقیانوس‌ها و دریاها بودند و ۵۰.۴ درصد از احتمال آلوده شدن آب‌های آشامیدنی در کشور ابراز نگرانی کردند .
از میان افراد مورد مطالعه ۵۰.۲ درصد از مردم اعلام کردند که نداشتن پول کافی برای تامین نیازها در آینده یک چالش بزرگ برای آنها است و حضور ترامپ در کاخ سفید به نگرانی آنها در این زمینه اضافه کرده است. ۴۸.۴ درصد از مردم نگران هزینه‌های بالای درمانی در کشور بودند و ۴۸.۴ درصد از احتمال درگیری امریکا در جنگی دیگر در سطح جهان ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کردند .
گرم شدن کره زمین و تغییرات جوی ۴۸ درصد از مردم امریکا را نگران کرده بود ولی مساله استفاده کره شمالی از سلاح های اتمی و آلودگی ها در انتهای فهرست نگرانی‌های مردم قرار داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها