رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316652

اتخاذ تصمیمات جدید در صورت تداوم آلودگیهوا/شهرری آلوده‌ترین منطقه تهران و در آستانه اضطرار/ لواسان آلوده‌تر از تهران/تداوم هوای نامطلوب تا فردا

ساعت 24- در حالیکه امروز ۲۶ آذر مدارس ابتدایی تهران به دنبال آلودگی در تعطیلی به سر می برند از طرف استانداری تهران اعلام شده است که در صورت تداوم آلودگی کمیته اضطرار آلودگی تشکیل می شود.

آلودگی هوا
در حالیکه با قرار گرفتن شاخص آلودگی هوای تهران در شرایط ناسالم بار دیگر زنگ تعطیلی مدارس به صدا در آمد و احتمال تعطیلی پایتخت در صورت استمرار وضعیت قوت گرفته است.

معاون استانداری تهران در این زمینه اظهار داشت: در صورتی که اوضاع آلودگی به همین شکل باقی بماند، کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران مجددا تشکیل جلسه داده و تصمیمات جدی تری اتخاذ خواهد کرد.

شامگاه روز گذشته ۲۵ آذرماه به دلیل بالا بودن شاخص کیفی هوای تهران جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری تهران برگزار شد و در نهایت با تصویب این کمیته مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و مهد کودک غیر از فیروزکوه و دماوند تعطیل اعلام شد.

همچنین با توجه به وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران در کمیسیون ویژه آلودگی هوا مقرر شد امروز، طرح ترافیک به طرح زوج و فرد گسترش پیدا کند و فروش طرح روزانه ترافیک ممنوع اعلام شود.

شهرری آلوده‌ترین منطقه تهران و در آستانه اضطرار/ لواسان آلوده‌تر از تهران

میانگین 24 ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت 8 صبح، نشان از آن دارد که هوای امروز تهران در وضعیت ناسالم قرار دارد.

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میزان ذرات معلق آلوده کننده هوا در لواسانات به 158 رسیده است، همچنین شهرری با شاخص ۱۸۷ یکی از آلوده‌ترین مناطق تهران طی ۲۴ ساعت اخیر بوده است.

همچنین، میانگین 24ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت 8 صبح، با شاخص 143 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

تداوم هوای نامطلوب تا فردا

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج پیش بینی کیفیت هوا بر برقراری شرایط کیفی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس طی امروز دلالت می‌کند و انتظار می رود با وجود کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا فردا (۲۷آذر)، شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد. حسین شهبازی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا آرام طی امروز است و به‌تدریج در بعدازظهر به‌طور نسبی بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود. وی ادامه داد: این شرایط در روزهای دوشنبه (۲۷آذر) و سه‌شنبه (۲۸آذر) کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود. مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شاخص ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوا ۱۴۳ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها