رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316691

16 خودروی جالب در موزه ‌خانه‌ زمان ولفسبورگ +عکس

ساعت 24-موزه اتومبیل خانه زمان در شهر ولفسبورگ دقیقاً در نقطه‌ای قرار دارد که چرخ صنعت خودرو از دوران سیطره نازی‌ها از آنجا و با حضور آدولف هیتلر شتاب گرفت.

موزه خودرو
موزه اتومبیل خانه زمان در شهر ولفسبورگ دقیقاً در نقطه‌ای قرار دارد که چرخ صنعت خودرو از دوران سیطره نازی‌ها از آنجا و با حضور آدولف هیتلر شتاب گرفت. توجه شما را به 16 خودروی جالب با تاکید بر خودروهای فولکس‌واگن در موزه ‌خانه‌ زمان ولفسبورگ جلب می‌کنیم.

1937 Porsche V30 Prototype

یکی از 30 اتومبیل اولیه که برای آزمایش فولکس‌واگن بیتل زیر نظر فریناند پورشه مهندس مشهور آلمانی این شرکت ساخته شده بود. جالب اینجاست که این خودرو از پنجره عقب به شیوه امروزی بی بهره بود و جای آن مشبک بود.

1938 Porsche Type 60 Prototype


این خودرو نیز یکی دیگر از خودروهای پروتوتایپ یا نمونه اولیه فولکس‌واگن بیتل است که از سوی فریناند پورشه مهندس این شرکت به عنوان وسیله نقلیه روزمره استفاده می‌شد.

2003 Volkswagen Beetle

دقیقاً در پشت نمونه‌های اولیه آخرین دستگاه خودروی فولکس‌واگن بیتل قرار دارد که سال 2003 میلادی از خط تولید این شرکت در کشور مکزیک خارج شد.

Volkswagen Type 3 and Type 4


این خودروها علاوه بر اروپا در امریکا و برزیل نیز با استقبال زیادی روبرو شدند و با وجود عرضه تنها برخی اتاق‌ها در ایالات متحده، بعضی نمونه‌ها به صورت شخصی وارد شدند.

1970 Volkswagen K70 and 1975 Lamborghini Countach LP400

فولکس‌واگن K70 اوین نمونه از خودروهای دیفرانسیل جلو با پیشرانه آب خنک بود. البته این خودرو توسط خود فولکس‌واگن ساخته نشد و NSU که آن زمان در تملک این شرکت قرار داشت و بعدها با الحاق به اتویونیون زمینه تشکیل آئودی را فراهم آورد، عهده دار ساخت این مدل بود. در کنار آن خودروی مشهور لامبورگینی کانتاش قرار دارد که درک آن دوران از خودروهای آینده و بیانگر رشد فناوری بود.

1899 Benz Velo

موزه‌های بسیاری در سراسر دنیا میزبان خودروهای کارل بنز مشهور هستند، این مکان نیز مستثنی نبوده و یک دستگاه بنز ولو که از پیشرانه تک سیلندر 3 اسب‌بخار با حجم 1045 سی‌سی و سرعت 13 مایل سود می‌برد را به نمایش گذاشته است.

1968 Empi Imp


یک خودرو به شکل باگی‌های امروزی که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی بازارهای ایالات متحده امریکا را بخوبی توانست درنوردد. پشت آن یک خودرو تیپ 181 که در ایران به فولکس‌واگن هلال‌احمری معروف است.

1967 Renault 16

این رنو یک خودروی واقعاً خاص است چرا که تا آن زمان کلاسی به نام هاچبک وجود نداشت و این خودرو که تلفیق عناصر یک سدان و واگن است، نخستین هاچبک محسوب می‌شود.

1930 Cadillac V-16

یکی از چند خودروی امریکایی این مجموعه زیبا که در زمره اولین خودروها از تعداد محدود 4 هزارتایی آن قرار می‌گیرد و از پیشرانه 16 سیلندر با زاویه 45 درجه سود می‌برد که میل‌لنگ مشترک دارد.

1956 Citroen DS

یک دستگاه سیتروئن دی‌اس نسل اول که خودروی مشهوری محسوب می‌شود چرا که یکی از کاربران این مدل خودرو، ژنرال دوگل رئیس‌جمهور اسبق فرانسه بوده است، اما سوال اینجاست که چرا رنگ سبز آن انتخاب شده؟!!!

1966 Oldsmobile Toronado

یکی از عجیب‌ترین خودروهای امریکایی چرا که دیفرانسیل جلو و تنها اتومبیل‌امریکایی برنده جایزه سال اروپا است.

Chevrolet Corvette and Trabant 601


این دو خودرو به دو بلوک شرق و غرب تعلق دارند و نماد مهندسی آن‌ها را تشکیل می‌دهند، اما نکته مشترک آن فرار از فولاد است! چراکه کوروت در بخش‌هایی از فایبرگلاس و ترابانت از مواد بازیافتی پنبه و رزین ساخته شده اند.

1990 Volkswagen Golf Country

این خودرو را می‌توان یه نوعی یکی از نخستین اتومبیل‌های کراس دنیا دانست که زیربندی و سیستم تعلیق مورد تقویت قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها