رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316774

ظریف: آماده افزایش همکاریها با آذربایجان در زمینه‌های مختلف هستیم

ساعت24-وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف خبر داد.

#39;واصف طالب اف' رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ظهر امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگوکرد.

در این دیدار رئیس مجلس خودمختار نخجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از افزایش مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان، بویژه مناسبات با جمهوری خودمختار نخجوان ابراز رضایت کرد و گفت: آمادگی داریم که همکاری ها در زمینه های انرژی، گردشگری و حمل و نقل را بیش از پیش با ایران توسعه دهیم.

ظریف نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم ایران و آذربایجان ، هر دو کشور را خانه خود می دانند و احساس غربت نمی کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تسهیل روابط در زمینه های مختلف استقبال می کند.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در زمینه هایی که یاد شد بویژه راه آهن، راه سازی و پروژه های زیربنایی، کشاورزی، تولیدات مشترک، تسهیل امور گمرکی و تولید برق و ...‌ همکاری ها را افزایش دهیم.

در این دیدار معاونین وزرای راه و شهرسازی و کشاورزی کشورمان نیز حضور داشتند و توضیحاتی در خصوص توسعه همکاری ها ارائه کردند.

روابط ایران و جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده است به طوری که از زمان روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال 1392 تاکنون روسای جمهور دو کشور حدود ده بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

دو طرف علاوه بر همکاری های دوجانبه در قالب گفت و گوهای چند جانبه منطقه ای هم روابط خود را گسترش داده اند.

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان امروز برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها