رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316828

اردوغان: سفارتمان را در قدس شرقی افتتاح خواهیم کرد

ساعت 24- رئیس‌جمهور ترکیه گفت که سفارت این کشور در قدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطین افتتاح خواهد شد.

style="text-align:justify">به گزارش روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای حزب‌ متبوع خود عدالت و توسعه گفت: روزی که به یاری خدا سفارت خود را در قدس شرقی افتتاح می‌کنیم نزدیک است.

وی افزود: ما قدس شرقی را پایتخت دولت فلسطین اعلام کرده بودیم، اما فرصت افتتاح سفارتمان در آنجا را نداشتیم، زیرا قدس تحت اشغال است.

اردوغان گفت: طی چند روز آینده سفارت خود را در قدس افتتاح خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در ادامه هشدارهای خود درباره تصمیم خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: «اگر قدس را از دست دهیم، هرگز نخواهیم توانست از شهر مدینه منوره محافظت کنیم و اگر مدینه را از دست دهیم هرگز نمی‌توانیم از مکه مکرمه محافظت کنیم و اگر مکه سقوط کند کعبه را از دست خواهیم داد.»

اردوغان دو روز قبل خواستار واکنش مناسب کشورهای اسلامی به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر شد.

بن علی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه گفت که کنسولگری کشورش در قدس در حال حاضر کار سفارت ترکیه در فلسطین را انجام می‌دهد.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها