رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 317129

تجدید نظر در دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی/افزایش نرخ گازوئیل تورم نمیآورد

ساعت24-رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: پس از تصادف تلخ دانش‌آموزان هرمزگانی این سازمان تصمیم گرفته دستورالعمل اردوهای دانش آموزی را تغییر دهد.

داوود کشاورزیان در نشست خبری تصریح کرد: در حادثه‌ای که برای دانش‌آموزان هرمزگانی به وجود آمد هم شرکت حمل و نقل شرایط قانونی داشت، هم اتوبوس استاندارد بود و هم راننده تاییدات لازم را اخذ کرده بود.

به گفته وی، تنها موضوعی که عامل بزرگ شدن ابعاد این حادثه و درگذشت دانش‌آموزان شد نبستن کمربند ایمنی بود از این رو به دنبال آن هستیم با تغییر در دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی شرایطی را به وجود آوریم که مربیان پیش از سفر آموزش‌های لازم را دریافت کنند و بستن کمربند ایمنی الزامی بشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مدرن سازی حمل و نقل در ایران نیز اظهار کرد: ما همواره این آرزو را داشته‌ایم که در حمل و نقل مراحل مدرن سازی طی شود در این حوزه از یکسو با شبکه غیرهم‌نام برای برند سازی اقدام کرده‌ایم هم برخی استارت‌آپ‌ها وارد حمل و نقل کالا شده‌اند. ما به دنبال آن هستیم که با استفاده از امکانات نوین بیشترین بهسازی در حمل و نقل ما صورت گیرد و در این راستا سامانه های مختلف کشور تعبیه و تعریف شده است.

وی با بیان این‌که راننده‌ها با قرار گرفتن دوربین در سامانه سپه‌تن مشکلاتی داشتند، بیان کرد: ما برای آنکه بتوانیم به شکل قطعی تایید کنیم که راننده‌ای که اطلاعاتش ثبت شده پشت فرمان قرار داشته راهی بهتر از نصب دوربین نداشتیم که البته این موضوع با انتقادات راننده‌ها مبنی بر برهم خوردن حریم شخصی‌شان روبه‌رو شد. با وجود آنکه اتوبوس حریم شخصی به حساب نمی‌آید، اما سازمان راهداری آمادگی این را دارد که در صورت پیدا کردن روشی مناسب دوربین را از سامانه سپه‌تن حذف کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره برخی شایعات پیرامون افزایش کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل بار مطرح شده بود، توضیح داد: طبق قانون کمیسیون این شرکت‌ها هشت درصد و در صورت شخصی بودن پایانه 10 درصد است و به این رقم چهار درصد عوارض جابه‌جایی بار برای سازمان راهداری اضافه می‌شود. رقم باقیمانده باید در اختیار راننده قرار گیرد. البته این روند می‌تواند برای کالاهای خاص که مثلا کامیون یخچال‌دار احتیاج دارد تفاوت‌های جزیی داشته باشد.

کشاورزیان درباره‌ی احتمال تاثیر تورمی افزایش نرخ گازوئیل نیز اظهار کرد: آنچه در حال حاضر پیش بینی شده افزایش 350 تومان به 400 تومان در هر لیتر است که آنقدر جزیی به حساب می‌آید که تاثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت و بعید است در تورم اتفاقی بزرگ رقم بزند. به دنبال همین تحلیل حتی این افزایش کرایه‌ها را نیز با تورمی جدی مواجه نمی‌کند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها