رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317155

نیکی هیلی: قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد

ساعت 24- نماینده آمریکا در سازمان ملل در جریان نشست ویژه شورای امنیت با هدف بررسی موضوع قدس تهدید کرد: پیش نویس قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد.

شورای امنیت
style="text-align:justify"> نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد امروز و در جریان نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع فلسطین و شهر بیت المقدس در اظهاراتی تهدید کرد: آمریکا هرگز دچار اشتباه دوباره نخواهد شد و به قطعنامه علیه اسرائیل رأی منفی می دهد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: پیش نویس قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد.

وی همچنین در این نشست ادعا کرد که واشنگتن بر راه حل دو دولتی و ادامه مذاکرات به اصطلاح صلح در خاورمیانه پایبند است.

نیکی هیلی در ادامه در سخنانی بی آنکه به هویت جعلی این رژیم اشاره ای داشته باشد، ادعا کرد: من وقت شورا را برای صحبت درباره پایتخت یک کشور نمی گیرم.

وی در خلال صحبت هایش از قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که سال گذشته با رأی ممتنع آمریکا و در دوران باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور تصویب شد، و همچنین شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را غیرقانونی اعلام کرده بود، انتقاد کرد.

لازم به ذکر است، مصر پیش نویس قطعنامه ای را درباره اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی تهیه و شنبه هفته جاری آن را میان ۱۵ عضو این شورا توزیع کرد.

لذا شورای امنیت سازمان ملل هم اکنون نشستی را در این خصوص برگزار کرده است. در صورت تصویب، قطعنامه مذکور دستور ترامپ درباره قدس لغو خواهد شد.

لازم به ذکر است، ۶ سپتامبر (۱۵ آذر ماه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخت.

مقامات این کشور نیز اعلام کردند که بر اساس بیانیه ترامپ تا ۳ سال آینده سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهند کرد؛ اظهاراتی که با واکنش های گوناگون و محکوم کننده ای در سراسر جهان همراه شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها