رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317185

موافقت دادگاه ترکیه با آزادی روزنامه نگار زندانی آلمانی

ساعت 24- دادگاه استانبول با درخواست دادستان این شهر مبنی بر آزادی مشاله تولو روزنامه نگار و مترجم ترک تبار خبرگزاری ETHA آلمان موافقت کرد.

style="text-align:justify">به گزارش وبسایت اینترنتی روزنامه حریت، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مشاله تولو به همراه پنج متهم دیگر در شعبه 29 دادگاه کیفری استانبول برگزار شد و تولو به دفاع از خود در برابر اتهام 'عضویت در گروه تروریستی و تبلیغ آن' پرداخت.

به نوشته این رسانه، تولو در دفاعیات خود رای عادلانه دادگاه را عاملی برای آرامش افکار جامعه توصیف کرد و در پایان ضمن رد اتهامات وارده، خواستار حکم برائت از دادگاه شد.
حریت نوشت: در پایان جلسه دادگاه، دادستان خواستار آزادی مشاله تولو و پنج متهم دیگر به قید وثیقه شد که مورد موافقت قاضی پرونده قرار گرفت.
حریت تاکید کرد: بر اساس رای دادگاه، این 6 متهم به قید وثیقه آزاد هستند اما حق خروج از ترکیه را ندارند.
به نوشته حریت، مشاله تولو روزنامه نگار و مترجم ترک تبار اخبار خارجی خبرگزاری آلمانی ETHA به همراه 17 نفر دیگر هفت ماه پیش به اتهام عضویت در حزب کمونیست مارکسیست دستگیر و زندانی شدند.
این رسانه افزود: در پایان جلسه، پدر تولو در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: دخترم هشت ماه و نیم بدون هیچ گناهی در حبس بود و امروز عدالت در حق او جاری و بی گناهی او اثبات شد.
حریت نوشت: ماه گذشته میلادی در اولین جلسه دادگاه، تولو خواستار آزادی مشروط خود تا زمان صدور حکم نهایی شده بود که مورد موافقت قاضی پرونده قرار نگرفت.
گفتنی است حزب کمونیست مارکسیست در ترکیه یک گروه تروریستی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، تعدادی از اتباع آلمانی از جمله چند روزنامه نگار و فعال حقوق بشری در ترکیه به اتهام عضویت و تبلیغ گروه های تروریستی دستگیر شده و در زندان به سر می برند.
چندی پیش روزنامه اشپیگل آلمان از پیشنهاد محرمانه اردوغان به مقامات برلین مبنی بر آزادی اتباع آلمانی در ترکیه به شرط استرداد ژنرال های ترک پرده برداشت.
چند روز پیش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد که ترکیه برای دومین سال پیاپی و با زندانی کردن 73 روزنامه نگار و خبرنگار، یکی از کشورهای ناقض آزادی های رسانه ای محسوب می شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها